Goed nieuws! Vanaf 1 juni 2017 brengen wij geen roamingkosten meer in rekening binnen de EU. In dit topic vertellen we precies wat dit voor je betekent.
Vanaf 1 juni vallen jouw belminuten en MB's in de EU binnen jouw Sim Only bundels. De EU schaft roaming kosten af. Bellen en internetten in het buitenland wordt dus net zo voordelig als in Nederland!
Sim Only abonnement
Het is goed om te weten dat verbruik vanuit en naar zone 1 binnen je bundels valt Dit betekent dat je gewoon gebruik kunt maken van je minuten en MB's zoals je gewend bent in Nederland. Let wel op: wil je internetten binnen de EU, maar heb je geen internetbundel? Dan betaal je het buitenbundeltarief. Meer informatie over dit tarief vind je hier.
Verder is het verstandig om jouw verbruik goed in de gaten te houden, net zoals je in Nederland doet. Het zou zonde zijn als je alsnog buitenbundelkosten maakt. Houd er rekening mee dat het verbruik vanuit het buitenland met een grotere vertraging aan ons wordt doorgegeven.
Hoe werkt internet en bellen in het buitenland?
Gelukkig, vrij simpel 🙂 Via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen, vind je de optie 'Bellen in en naar het buitenland' en ''Internet op je mobiel in het buitenland'. Wil je gebruik maken van beide optie? Dan kun je deze hier aanzetten. Vergeet niet om ook (data)roaming aan te zetten op je telefoon. In dit topic lees je nog meer informatie, tips & tricks voor het gebruik van jouw simkaart in het buitenland :)
Prepaid
Met Simyo Prepaid kun je niet internetten in het buitenland. Benieuwd naar de Prepaid tarieven voor bellen in het buitenland? Die vind je hier terug.
Voor 1 juni de grens over?
Ben je vóór 1 juni 2017 in het buitenland? Dan gaan bij Simyo de minuten en MB’s nog niet af van je bundels af. Je betaalt dan nog wél roamingkosten buiten je bundel. Dit wordt dan verwerkt in je factuur. Ook hiervoor vind je de tarieven die nu nog gelden via deze link terug.
Wil je alle informatie uitgebreid doornemen? Dat kan! In dit blog leggen we uitgebreid uit wat er staat te gebeuren en wat het voor jou verder inhoudt. We geven in dit artikel nog wat extra voorbeelden. Als je vragen hebt, kun je deze uiteraard bij ons stellen :)
Groetjes,
Angela
Bladzijde 2 / 2
Ja, maar als jullie advies op alle topics is om je apparaat nog maar eens aan en uit te doen, en dat is het dan, wat moet je dan anders. Ik ben echt woedend over de gang van zaken. (heb al een klacht bij ACM ingediend dat Simyo de nieuwe EU-regels niet nakomt, de facto gesproken)
Hi Ritsdsimyo,
Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Ik ga nu meteen een reactie plaatsen in jouw topic. Ik wil je helemaal niet het gevoel geven dat er niet serieus gekeken wordt naar je probleem - dat is echt niet het geval. Ik ben hierover in gesprek met de netwerkspecialisten, om maar de juiste oplossing voor jou te vinden.
Ik begrijp ook wel dat je het gevoel hebt dat je onrecht wordt aangedaan, en dat je daarom een andere instantie in wilt schakelen. Dat kun je zeker doen, maar ik wil je wel uitleggen dat er hier geen juridische issue speelt. Dit gaat niet over het nakomen van EU-wetten. De EU-wetten gaan om de roaming-regels, die stellen dat als je belt of internet in het buitenland, dit geen buitenbundelkosten zijn (totdat je daadwerkelijk buiten je bundel zit).
We komen hier samen wel uit, goed?
@ Ray, dankjewel voor je reacties!
Groetjes,
Jihane
Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Ik ga nu meteen een reactie plaatsen in jouw topic. Ik wil je helemaal niet het gevoel geven dat er niet serieus gekeken wordt naar je probleem - dat is echt niet het geval. Ik ben hierover in gesprek met de netwerkspecialisten, om maar de juiste oplossing voor jou te vinden.
Ik begrijp ook wel dat je het gevoel hebt dat je onrecht wordt aangedaan, en dat je daarom een andere instantie in wilt schakelen. Dat kun je zeker doen, maar ik wil je wel uitleggen dat er hier geen juridische issue speelt. Dit gaat niet over het nakomen van EU-wetten. De EU-wetten gaan om de roaming-regels, die stellen dat als je belt of internet in het buitenland, dit geen buitenbundelkosten zijn (totdat je daadwerkelijk buiten je bundel zit).
We komen hier samen wel uit, goed?
@ Ray, dankjewel voor je reacties!
Groetjes,
Jihane
Zie ineens €7,34 extra op mijn rekening voor het Bellen naar Duitsland.
Heb nog belminuten over, valt dit niet gewoon binnen mijn bundel?
Heb nog belminuten over, valt dit niet gewoon binnen mijn bundel?
Hoi Arjan65,
Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt niet onder roaming. Je gebruikt immers het netwerk van Simyo/KPN. Bellen naar het buitenland is dus buiten de bundel en wordt tegen de buitenbundel tarieven berekend.
Bellen vanuit Nederland naar het buitenland valt niet onder roaming. Je gebruikt immers het netwerk van Simyo/KPN. Bellen naar het buitenland is dus buiten de bundel en wordt tegen de buitenbundel tarieven berekend.
Hoi Arjan,
Welkom op het Simyo Forum!
Ik kan me goed voorstellen dat je het verwarrend vindt dat deze kosten dan toch buiten je bundel vielen. € 0,45 van je buitenbundelkosten komen doordat je naar een 0900-nummer hebt gebeld. De rest van die kosten komen wel door het buitenland-verbruik. Je hebt voor € 6,44 gebeld van Nederland naar Duitsland en voor € 0,07 ge-sms't naar Duitsland. De reden dat de laatste twee kosten buiten je bundel vielen, is omdat er in die regelgeving niets is veranderd.
De roamingkosten zijn verdwenen. Roaming betekent dat je gebruik maakt van een buitenlands netwerk. Als je op een Nederlands netwerk zit, dan maak je dus geen gebruik van roaming. Als je in Spanje gebruik maakt van je aansluiting, dan ben je aan het roamen. In Nederland niet, dus dan betaal je buiten je bundel als je naar het buitenland belt of sms't. Hier lees je daar meer over.
Ik hoop dat het hiermee duidelijk is 🙂 Trek je aan de bel als je nog andere vragen hebt?
Groetjes.
Jihane
Welkom op het Simyo Forum!
Ik kan me goed voorstellen dat je het verwarrend vindt dat deze kosten dan toch buiten je bundel vielen. € 0,45 van je buitenbundelkosten komen doordat je naar een 0900-nummer hebt gebeld. De rest van die kosten komen wel door het buitenland-verbruik. Je hebt voor € 6,44 gebeld van Nederland naar Duitsland en voor € 0,07 ge-sms't naar Duitsland. De reden dat de laatste twee kosten buiten je bundel vielen, is omdat er in die regelgeving niets is veranderd.
De roamingkosten zijn verdwenen. Roaming betekent dat je gebruik maakt van een buitenlands netwerk. Als je op een Nederlands netwerk zit, dan maak je dus geen gebruik van roaming. Als je in Spanje gebruik maakt van je aansluiting, dan ben je aan het roamen. In Nederland niet, dus dan betaal je buiten je bundel als je naar het buitenland belt of sms't. Hier lees je daar meer over.
Ik hoop dat het hiermee duidelijk is 🙂 Trek je aan de bel als je nog andere vragen hebt?
Groetjes.
Jihane
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.