Ik ben door Simyo afgesneden van EU-bereik ondanks dat ik veel Mb's in de bundel heb. Een foutje. Ze zijn al 5 dagen bezig om mij weer aan te sluiten. Wie heeft dit probleem ook? Al een klacht bij ACM ingediend en met een journalist gesproken. Simyo kan niks meer voor me doen. Bizar!
Bladzijde 1 / 1
Hoi Ritsdsimyo,
Welkom op het Forum!
Ik vind het ontzettend vervelend dat je internet sinds 16 juni plotseling niet meer werkt.
Volgens onze gegevens heb je wel een internetverbinding. Dit kunnen wij zien aan de kleine beetje verbruik op Mijn Simyo. Ik zie dat mijn collega's van alles met je hebben uitgeprobeerd, helaas mocht het niet baten. :(
Zojuist heb ik nogmaals contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Het schijnt dat je simkaart te snel van 3G naar 2G omschakelt, dit verklaart je trage internetverbinding. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk. Hierna kun je het beste handmatig op zoek gaan naar een netwerk. Tele2 heeft in Kroatië de voorkeur.
Kun je mij laten weten of je internetverbinding hiermee wordt verbeterd? Als dit niet het geval is, ben ik wel benieuwd of anderen in jouw omgeving hetzelfde probleem ervaren met dit netwerk.
Ik hoor het graag van je!
Groetjes,
Asma
Welkom op het Forum!
Ik vind het ontzettend vervelend dat je internet sinds 16 juni plotseling niet meer werkt.
Volgens onze gegevens heb je wel een internetverbinding. Dit kunnen wij zien aan de kleine beetje verbruik op Mijn Simyo. Ik zie dat mijn collega's van alles met je hebben uitgeprobeerd, helaas mocht het niet baten. :(
Zojuist heb ik nogmaals contact opgenomen met onze netwerkspecialisten. Het schijnt dat je simkaart te snel van 3G naar 2G omschakelt, dit verklaart je trage internetverbinding. Ik zou je graag willen vragen om je telefoon uit en aan te zetten. Op deze manier registreert je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk. Hierna kun je het beste handmatig op zoek gaan naar een netwerk. Tele2 heeft in Kroatië de voorkeur.
Kun je mij laten weten of je internetverbinding hiermee wordt verbeterd? Als dit niet het geval is, ben ik wel benieuwd of anderen in jouw omgeving hetzelfde probleem ervaren met dit netwerk.
Ik hoor het graag van je!
Groetjes,
Asma
Er is een verbruik van 0,01mb. Dat is precies de aanmelding bij jullie. Maar daarna laten jullie me niet toe. Het is een authorisatiekwestie. Ik heb hem al 20 keer op jullie verzoek aan en uit gezet. Hij schakelt overigens niet naar 2G, het blijft 3G. Maar nogmaals; jullie wijzen de "handshake" af. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de ACM (met de kernboodschap dat jullie de nieuwe EU-regels niet nakomen. Het ergste is: jullie maken een fout, geven dat toe, maar doen niks. Ik heb inmiddels 100 minuten verbeld, uren aan instellingen zitten wijzigen (terwijl dat het probleem niet is: jullie hebben mij afgesloten. Ik moet nu een paar keer per dag naar een wifi-punt lopen met mijn papieren, mijn laptop etc. om daar mijn werk te doen. (mijn opdrachtgever zal zich wel afvragen wat voor knullig abonnement ik heb).
Als ik 100 euro kan betalen om het op te lossen: GRAAG!
Als ik 100 euro kan betalen om het op te lossen: GRAAG!
En, ik zou het zeer op prijs stellen als een manager van Simyo eens een keertje wat van zich laat horen. Even een belletje of zo.
Hi Ritsdsimyo,
Wat ongelofelijk vervelend dat dit probleem nog speelt 😞 Ik heb jouw aansluiting uitvoerig bekeken en ik zie dat je heel veel contact hebt gehad met de klantenservice. Er zijn meerdere resets uitgevoerd, de technische afdeling is met jouw aansluiting bezig geweest, de netwerkspecialisten zijn erbij komen kijken, maar het heeft niet mogen werken. Ook zie ik dat je meerdere buitenlandse netwerken hebt aangeklikt en uitgeprobeerd, maar dat dat niet hielp. Je hebt ook je APN op portalmmm.nl staan met KPN als gebruikersnaam en GPRS als wachtwoord.
Heb je ook dataroaming aanstaan op je mobiel?
Ik heb nu net gebeld met de netwerkspecialisten. Zij zagen dat alle instellingen gewoon goed staan en konden helaas niet helpen.
Ik zie dat mijn collega een vervangende simkaart jouw kant heeft opgestuurd, hopelijk biedt dat dan toch de oplossing. Echt duizendmaal excuses, ik snap goed dat deze situatie verre van ideaal is. Jij wilt je aansluiting kunnen gebruiken en dat lukt niet. Wil jij je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Werkt 't in een ander toestel wel? En hoe zit dat met een andere simkaart in jouw toestel?
Groetjes,
Jihane
Wat ongelofelijk vervelend dat dit probleem nog speelt 😞 Ik heb jouw aansluiting uitvoerig bekeken en ik zie dat je heel veel contact hebt gehad met de klantenservice. Er zijn meerdere resets uitgevoerd, de technische afdeling is met jouw aansluiting bezig geweest, de netwerkspecialisten zijn erbij komen kijken, maar het heeft niet mogen werken. Ook zie ik dat je meerdere buitenlandse netwerken hebt aangeklikt en uitgeprobeerd, maar dat dat niet hielp. Je hebt ook je APN op portalmmm.nl staan met KPN als gebruikersnaam en GPRS als wachtwoord.
Heb je ook dataroaming aanstaan op je mobiel?
Ik heb nu net gebeld met de netwerkspecialisten. Zij zagen dat alle instellingen gewoon goed staan en konden helaas niet helpen.
Ik zie dat mijn collega een vervangende simkaart jouw kant heeft opgestuurd, hopelijk biedt dat dan toch de oplossing. Echt duizendmaal excuses, ik snap goed dat deze situatie verre van ideaal is. Jij wilt je aansluiting kunnen gebruiken en dat lukt niet. Wil jij je simkaart in een ander toestel stoppen en andersom? Werkt 't in een ander toestel wel? En hoe zit dat met een andere simkaart in jouw toestel?
Groetjes,
Jihane
Ik ben bij het binnenkomen van Nederland weer automatisch aangesloten op data 4G.
Alle landen tussen Kroatie en NL geen verbinding gehad (Slovenie, Oostenrijk, Duitsland: allemaal geen verbinding).
Diverse keren gebeld door de techneuten van KPN: geen oplossing.
Het resultaat: vele uren besteed aan bellen met Simyo (ik ben bijna door mijn belminuten heen), geen gebruik kunnen maken van mijn databundel (ook niet van het bijgekochte pakket), vele uren besteed aan het lopen naar een wifi-punt etc. Etc.
Omdat KPN het niet heeft kunnen vinden (oorzaak of oplossing) ga ik natuurlijk niet met Simyo door.
Wat schetst mijn verbazing? Simyo wil mijn opzegging niet accepteren. Bizar!
Alle landen tussen Kroatie en NL geen verbinding gehad (Slovenie, Oostenrijk, Duitsland: allemaal geen verbinding).
Diverse keren gebeld door de techneuten van KPN: geen oplossing.
Het resultaat: vele uren besteed aan bellen met Simyo (ik ben bijna door mijn belminuten heen), geen gebruik kunnen maken van mijn databundel (ook niet van het bijgekochte pakket), vele uren besteed aan het lopen naar een wifi-punt etc. Etc.
Omdat KPN het niet heeft kunnen vinden (oorzaak of oplossing) ga ik natuurlijk niet met Simyo door.
Wat schetst mijn verbazing? Simyo wil mijn opzegging niet accepteren. Bizar!
Waarschijnlijk zit je nog te ver van je einddatum contract. Deze datum vind je terug op Mijn Simyo
Dat klopt. Maar vanwege wanprestatie van Simyo is de overeenkomst door hen ook niet nagekomen.
Ik zie geen wanprestatie van Simyo, jouw internet in het buitenland werkt niet, in Nederland wel. De oorzaak kan liggen in instellingen op jouw toestel, het geen contact maken met een roaming-partner van KPN kan ook komen doordat je niet het goede netwerk oppikt, het kan ook aan je simkaart liggen. Dus zomaar Simyo van wanprestatie beschuldigen zonder dat de oorzaak is vastgesteld is m.i. ietwat kort door de bocht.
Nou, daar denken ze bij Simyo anders over. Het ligt niet aan mijn toestel, het ligt niet aan de instellingen. Het is puur veroorzaakt door een probleem bij KPN dat ze, ondanks intensieve sessies met techneuten, niet hebben kunnen oplossen. 9 dagen geen EU-toegang. Dan bevestigt KPN dat het wel aan hen ligt maar dat ze niet weten wat ze er aan kunnen doen. Dat is, contractueel juridisch gezien, echt een wanprestatie. Om die reden ben ik ook niet meer gebonden aan nakoming van de overeenkomst. Zo simpel is dat (consumentenrecht is tegenwoordig best aardig geregeld).
Dan zal Simyo in dit geval ook niet moeilijk doen over een contractontbinding, de aanvraag zal standaard door het systeem afgewezen zijn zonder menselijke tussenkomst.
Hoi Ritsdsimyo,
Wat jammer dat je over wilt stappen 😞 Heb je uiteindelijk nog uitgeprobeerd wat er gebeurt als je je simkaart in een andere telefoon stopt en vice versa? En wil je niet afwachten hoe dat in de toekomst loopt met je vervangende simkaart?
Ik zie dat je telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice. Mijn collega heeft je beloofd dat je binnen enkele werkdagen kunt overstappen als je dat wilt. Het enige dat je hoeft te doen, is aan je nieuwe provider te laten weten dat ze een puntkomma ; met 'mag per direct weg' bij het simkaartnummer willen plaatsen. Dan wordt het verzoek niet opgepakt door het systeem, maar door een collega. Die collega zal dan het verzoek goedkeuren.
Echt jammer dat je weg wilt, want het zou goed kunnen dat dit probleem opgelost wordt met een nieuwe simkaart. Toch is de keuze helemaal aan jou. Ik zou natuurlijk ook niet willen dat je bij ons blijft omdat het móét. Als je blijft, dan zou dat vrijwillig moeten zijn.
Laat je me weten of het lukt met dat verzoek tot nummerbehoud?
@ Franswon, dankjewel voor je reacties!
Groetjes,
Jihane
Wat jammer dat je over wilt stappen 😞 Heb je uiteindelijk nog uitgeprobeerd wat er gebeurt als je je simkaart in een andere telefoon stopt en vice versa? En wil je niet afwachten hoe dat in de toekomst loopt met je vervangende simkaart?
Ik zie dat je telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice. Mijn collega heeft je beloofd dat je binnen enkele werkdagen kunt overstappen als je dat wilt. Het enige dat je hoeft te doen, is aan je nieuwe provider te laten weten dat ze een puntkomma ; met 'mag per direct weg' bij het simkaartnummer willen plaatsen. Dan wordt het verzoek niet opgepakt door het systeem, maar door een collega. Die collega zal dan het verzoek goedkeuren.
Echt jammer dat je weg wilt, want het zou goed kunnen dat dit probleem opgelost wordt met een nieuwe simkaart. Toch is de keuze helemaal aan jou. Ik zou natuurlijk ook niet willen dat je bij ons blijft omdat het móét. Als je blijft, dan zou dat vrijwillig moeten zijn.
Laat je me weten of het lukt met dat verzoek tot nummerbehoud?
@ Franswon, dankjewel voor je reacties!
Groetjes,
Jihane
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.