.

Beantwoord

Geen verbinding mobiel netwerk in buitenland?

  • 29 June 2019
  • 6 reacties
  • 363 Bekeken

Mijn probleem begon met dat ik niet kon smsen en geen smsjes ontving in het buitenland (Oostenrijk). Het heeft een paar dagen gewerkt en daarna ineens niet meer. Via Mijn Simyo heb ik 'Bellen in het buitenland' een aantal keer uit- en aangezet in de hoop dat dat iets zou doen; ook mijn telefoon heb ik al meerdere malen opnieuw gestart. Handmatig een netwerk kiezen maakte niet uit (ook niet voor ik de optie 'Bellen in het buitenland' in Mijn Simyo had aangepast. ik kon overigens ook maar kiezen uit één beschikbaar netwerk. Nu krijg ik afwisselend helemaal geen netwerken meer of ik kan er niet mee verbinden. Daardoor kan ik nu zelfs niet meer bellen.
icon

Beste antwoord door MathijsV 30 June 2019, 10:23

Bekijk originele reactie

6 reacties

Als het heel even heeft gewerkt betekend het dat je instellingen juist zijn / waren. Door herhaaldelijk de schuifjes op je MijnSimyo om te zetten loop je kans dat het systeem in de war raakt. Het lijkt er eerlijk gezegd een beetje op dat de dekking daar niet helemaal optimaal is. En ja, hoe vervelend ook daar kan Simyo dan weinig aan doen .

Niettemin toch even een kleine check;

Sim-Only & Prepaid:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Men dient er rekening mee te houden dat internetten en bellen buiten Zone 1 enorm veel geld kost.

Werkt bovenstaande allemaal niet? Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

+++Wij bedanken Franswon eeuwig voor deze handige en mooie lijst.+++
Hoi! Data (4G) deed het wel dus de APN-settings zijn het niet. Ik heb een kruistest gedaan met een andere simyo-klant. Met zijn simkaart kreeg ik wel een verbinding. Hij met de mijne ook. Toen simkaarten weer teruggewisseld. Ik kreeg toen weer geen verbinding, maar na het wederom handmatig selecteren van het netwerk ineens wél. Bellen en internet werkten weer, maar sms nog niet. Toch nog even verder gegoogled en blijkbaar is het een bug in mijn telefoon. De "oplossing" bleek te zijn: vliegtuigmodus aan, dan telefoon herstarten, dan vliegtuigmodus weer uit. SMS werkt weer, voor nu. Dank voor het meedenken.
Top dat het uiteindelijk werkt, weliswaar met wat omwegen.

Bedankt voor je feedback.

Fijne vakantie nog.
Badge
Sorry voor het reageren op een thread over een opgelost probleem, maar ik had recent ook dergelijke problemen. Zou ik mogen weten om welk toestel het gaat @MathijsV? Dan kan ik hier de volgende keer ook rekening mee houden. Alvast bedankt!
Sorry voor het reageren op een thread over een opgelost probleem, maar ik had recent ook dergelijke problemen. Zou ik mogen weten om welk toestel het gaat @MathijsV? Dan kan ik hier de volgende keer ook rekening mee houden. Alvast bedankt!

Een Jolla-phone met Sailfish OS.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mathijs!

Welkom op het Simyo Forum!

Wat goed om te horen dat je de uiteindelijke oplossing hebt gevonden! 🙂 Ik stel het ook op prijs dat je een terugkoppeling geplaatst hebt, want wellicht heeft iemand anders hier ook iets aan. Klasse!

Laat je 't weten als je nog een andere vraag hebt?

@ Ray, dankjewel voor je uitstekende hulp!
@ Hedde, wat jammer dat het bij jou nog niet werkt! Ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op jouw buitenlandoptie. Hiermee worden de instellingen vernieuwd op het netwerk. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aandoen? Wil je ons ook laten weten welke stappen je al gevolgd hebt en welk toestel je hebt?

Groetjes,
Jihane

Reageer