Skip to main content

.

Ik heb een simkaart in mijn dashcam. Werkte altijd prima, ook in het buitenland. Maar werkt ineens niet meer  in het buitenland. iemand een idee wat ik doen kan ? 

Wat moet die simkaart doen in de dashcam @CarlosDieke 

Wat moet die simkaart doen in de dashcam @CarlosDieke 

Daar zijn genoeg dingen mee te doen. Op die wijze kan de dashcam bijvoorbeeld alarm slaan indien deze parkeermodes heeft.

Locatie real-time melden, snelheid real-time melden, rittenadministratie, op afstand meekijken, op afstand opnames terugkijken, geo-fancing, opnames in cloud opslaan en firmware updates. Allemaal prima te doen en vast nog wel mee.

CarlosDieke, ten eerste zou ik als ik jou was even kijken of die simkaart wel in een smartphone in het buitenland goed werkt. Daarvoor zijn Simyo simkaarten bedoeld en daarin zou het moeten werken. Mocht dat zo zijn, dan is het ofwel een instellingsfout (Ik weet niet welke instellingen je voor “APN” in die dashcam kunt instellen.) ofwel is er in dat land misschien geen netwerk meer van de generatie die jouw dashcam ondersteunt. Voor gebruik van de simkaart in een dashcam biedt Simyo geen ondersteuning, dus dat is echt een stukje uitzoeken!

Hoi @CarlosDieke,

Bedankt voor je bericht.

Onze simkaarten zijn voornamelijk gemaakt voor telefoons, wij bieden inderdaad geen ondersteuning voor het gebruik van onze simkaarten in andere apparaten. Hopelijk kun je met de reactie van @Groentjuh toch wat verder op weg!

Heel erg bedankt voor je hulp en uitleg @Groentjuh😊

Groetjes,
Roeqajja

Als aanvulling op de reactie van @Groentjuh voor dat soort toepassingen mag je alleen datasimkaarten met een 097-nummer gebruiken.

Simyo levert die niet, maar zusterbedrijf KPN wèl @CarlosDieke 

Oke, maar ik heb hem dus al een half jaar en hij deed het altijd prima, ook in Oostenrijk Duitsland en Italië. En ineens doet hij het niet meer, en er is qua instelling niks veranderd 😩

En als mijn kaart dus niet werkt in een dasccam kan ik hem dan omzetten naar een kaart van jullie zusterbedrijf KPN ? 
groetjes Carlos 

En als mijn kaart dus niet werkt in een dasccam kan ik hem dan omzetten naar een kaart van jullie zusterbedrijf KPN ? 
groetjes Carlos 

Nee, er is geen overstap tussen Simyo en KPN. Het zijn nog steeds wel andere bedrijven.

Oke, maar ik heb hem dus al een half jaar en hij deed het altijd prima, ook in Oostenrijk Duitsland en Italië. En ineens doet hij het niet meer, en er is qua instelling niks veranderd 😩

En zijn vele vele redenen waarom het niet werkt. Er kan iets technisch bij Simyo niet lekker zitten of misschien zijn andere APN instellingen nodig. Ik vraag daarom ook om de simkaart in een smartphone te testen. Zodat daarmee gekeken kan worden of het zou kunnen werken en dus niet technisch bij Simyo fout zit. Werkt het op de smartphone dan kunnen we kijken of we via beschikbare APN instellingen in de dashcam het daar weer werkend kunnen krijgen.

Wat moet die simkaart doen in de dashcam @CarlosDieke 

Die zorgt dat ik van afstand beelden kan zien en stuurt beelden naar de cloud, ik ik kan in de auto op de wifi van de dasccam

groetjes Carlos 

Nee, er is geen overstap tussen Simyo en KPN. Het zijn nog steeds wel andere bedrijven.

En zijn vele vele redenen waarom het niet werkt. Er kan iets technisch bij Simyo niet lekker zitten of misschien zijn andere APN instellingen nodig. Ik vraag daarom ook om de simkaart in een smartphone te testen. Zodat daarmee gekeken kan worden of het zou kunnen werken en dus niet technisch bij Simyo fout zit. Werkt het op de smartphone dan kunnen we kijken of we via beschikbare APN instellingen in de dashcam het daar weer werkend kunnen krijgen.

Ik ga het testen zodra ik kan, dank je wel

Reageer