.

Beantwoord

Geen service in Tokyo / Japan, wat moet ik doen?

  • 26 December 2014
  • 2 reacties
  • 471 Bekeken

Ik ben inmiddels een week in Japan, maar er blijft maar staan dat er geen service is. Iemand enig idee hoe dit probleem is te verhelpen?

Alvast bedankt,

lilcallyou,
icon

Beste antwoord door Naomi 29 December 2014, 11:40

Bekijk originele reactie

2 reacties

Heb jij geluk of pech, het is maar hoe je het bekijkt.
Een kennis van mij had dat probleem ook in Japan,  kon alleen opgelost worden met een telefoon en sim uit Japan......

Groet,
Friesian.

Laat je ff weten of dit helpt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi lilcallyou, welkom op het Simyo forum :)

Ik zie dat Friesian je al een tip heeft gegeven. Het is inderdaad handig je toestel uit en aan te zetten. Ook je simkaart even te verwijderen uit je toestel. Daarnaast heb ik je optie Bellen in en naar het buitenland gereset.

Wil je nadat je je toestel uit en aan hebt gezet zoeken naar netwerken. In je toestel kun je handmatig een netwerk zoeken. Wij hebben een paar roaming partners in Japan. Je zou verbinding kunnen maken met de volgende netwerken: NTT DoCoMo, eMobile Ltd., SOFTBANK MOBILE Corp (Vodafone K.K.) en KDDI Japan. Het kan dat hier één of meerdere van verschijnen op je toestel. Ga je alle netwerken even bij langs die er verschijnen? Zo kan je kijken met welke je verbinding kan maken.

Als dit niet helpt, wil je dan je simkaart in een ander toestel plaatsen. Zo kan je kijken of je wel verbinding krijgt in een ander toestel. Ik hoor graag van je wat hier uitkomt. En of je dan een bepaalde melding krijgt, als het niet lukt.

Laat je het weten? :o

@Friesian; bedankt voor je reactie!

Reageer