.

Vraag

Geen service in buitenland (Duitsland). Wat kan ik hier aan doen?

  • 15 July 2022
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

Hoi, ik ben een aantal uur geleden over de grens gegaan in Duitsland en sindsdien heb ik geen service. Ik zit nu op de hotspot van mijn vriend. Ik heb alles geprobeerd, roaming, telefoon meerdere malen aan en uit, Simyo app instellingen over buitenland aan en nog steeds niks…. Super vervelend want ik ben niet bereikbaar. Ik ga lang reizen en ik maak me zorgen. Wat kan ik doen? 


3 reacties

Hoi @Aaa40882 

Welke telefoon heb je? (merk en model)

 

Wellicht kun je het oplossen door jouw telefoon te selecteren in toestelhulp en de internetinstellingen op je telefoon controleren en eventueel aanpassen (als deze onjuist zijn). 

Reputatie 7
Badge +9

En controleer ook op Mijn Simyo of “internet op je mobiel - Buitenland” aan staat. Als je heel gedurfd bent, dan kun je ook proberen om die optie uit te zetten 10 minuten wachten en dan die optie weer aanzetten. Het wachten is daarbij wel belangrijk!

Ik ben vorige week nog in Duitsland geweest en kon daar prima roamen, dus het is mogelijk (als je aan de goede kant van de berg bent; Het bereik van de netwerken is niet overal zo goed als in nederland)!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Aaa40882,

Bedankt voor je bericht. Ik kan mij voorstellen dat jij je zorgen maakt over het feit dat je geen internet hebt. Ik adviseer je om de tips van @Ray en @Groentjuh te volgen. Loop vooral even de APN instellingen even door op jouw toestel via de pagina die @Ray heeft gelinkt. Daarnaast adviseer ik je om handmatig een netwerk te selecteren. Voor meer informatie wil ik je verwijzen naar deze blog: Zo zit dat: bellen en internetten in het buitenland

Tot slot heb ik zojuist jouw simkaart een reset gegeven. Wanneer je dit bericht leest mag je jouw toestel 15 minuten uitzetten, hierna zou je weer gewoon netwerk moeten hebben. Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik dat graag. 

Thanks heren @Ray en @Groentjuh.

Groetjes,
Seren

 

Reageer