Skip to main content

Geen internet in Kroatie, wat nu?

• September 3, 2025
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Ik krijg geen internet in Kroatie.

De roaming is aan, internet in buitenland ook bij mijn instelling aan.

Ik heb handmatig de APN ook inhesteld maar het heeft niet geholpen.

Wat nu?

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • September 4, 2025

Beste ​@CarolineP Kroatie valt standaard gewoon binnen de bundel net als Duitsland bijvoorbeeld. 

Heb je al eens handmatig een provider proberen te kiezen i.p.v. automatisch?

Geef de netwerkinstellingen binnen je mobiel anders eens een reset, dan worden alle wifi, BT en mobiele instellingen teruggezet naar hun standaard waarden.

Herstart daarna de mobiel en zorg dat roaming en internetten buitenland geactiveerd is.

Succes.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 4, 2025

Hi ​@CarolineP,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je geen internetverbinding krijgt in het buitenland!

Wij hebben een uitgebreid topic op ons forum met daarin tips wat je het beste kunt doen als je verbinding niet goed werkt in het buitenland. Het wilt inderdaad vaak helpen om handmatig een netwerk te selecteren in je telefoon!

Op je aansluiting zie ik dat je een verouderde simkaart hebt. Het zou goed kunnen dat dit de reden is dat je internet niet werkt in het buitenland. Ik stuur je graag kosteloos een nieuwe simkaart op, hiervoor kun je mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens.

Voor nu heb ik een reset uitgevoerd. Het is belangrijk om je telefoon nog even voor 15 minuten uit te schakelen zodra je dit leest, dit is om de reset te voltooien.

Bedankt voor je hulp! ​@JanD 🙂

Groetjes,
Roeqajja