.

Beantwoord

Geen internet in het buitenland, waar ligt dit aan?

  • 29 August 2023
  • 11 reacties
  • 130 Bekeken

  • Beginner
  • 3 reacties

Bij mij  nog geen.2 jaar oude Galaxy A32 werkt internet niet, heb alles geprobeerd met resetten etc. Wel heel raar, in Dresden werkte het nog, maar matig, nu in Leipzig op geen enkele manier. Bij mijn vrouw met I phone en zelfde abo werkt alles perfect. Erg frustrerend

icon

Beste antwoord door Seren 30 August 2023, 12:12

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @JRB,

Bedankt voor je bericht. Oei wat vervelend om te horen dat je internet niet werkt in het buitenland. Ik heb een kijkje genomen op jouw aansluiting en ik zie dat je instellingen voor '’Internet in het buitenland'’ wel goed staan. Het zou dus kunnen dat er bepaalde instellingen onjuist staan in jouw toestel waardoor je op dit moment geen internet hebt. Ik wil je daarom vragen om dit topic goed door te lezen: Alles over Simyo in het buitenland; bereik, internet en kosten. Vooral het kopje '’Geen netwerk'’ en '’Roaming activeren'’.

Kun je mij laten weten of je internet hierna wel werkt?

Groetjes,
Seren

Nee, heb alles geprobeerd, maar blijf geen verbinding krijgen, erg frustrerend

Reputatie 7
Badge +6

Hi @JRB,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je nog steeds geen internetverbinding hebt!

Ik heb zojuist een reset uitgevoerd, het is belangrijk dat je je telefoon voor 10 minuten uitschakelt zodra je dit leest. Zou je het ons kunnen laten weten of je internet hierna wel werkt?

Groetjes,
Roeqajja

Het is een beetje gaan en komen. Dan weer werkt het, dan weer moet ik een nieuw netwerk zoeken, terwijl het bij mijn vrouw geen enkel probleem.is of schijnt te zijn

Reputatie 7
Badge +6

Een verouderde simkaart kan ook nog wel eens voor problemen zorgen.

wat is het resultaat als je de simkaart omwisselt met die van je vrouw?

@Ron H misschien heeft de vrouw van de TS een Esim of ze hebben geen tool bij zich in het buitenland om de simtray te openen.

Reputatie 7
Badge +6

Oké indien mogelijk   wijsneus💋

🤪😀🙂

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JRB,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat de reset niet echt heeft geholpen! 

Zoals @Ron H aangeeft ben ook in benieuwd wat er gebeurd als de simkaart in een ander toestel test mocht je hier de mogelijkheid voor hebben natuurlijk. Ik zie dat de simkaart niet verouderd is. Wat je nog zou kunnen proberen is om de netwerkinstellingen te resetten. Je zal hierna wel even opnieuw de Wifi moeten instellen op het toestel. De netwerkinstellingen kan je resetten via Instellingen > Algemeen beheer > Resetten > kies voor de optie Netwerkinstellingen resetten

Let er goed op dat je alleen de netwerkinstellingen reset en niet het gehele toestel! 

Ik hoor graag of het hierna lukt om een betere verbinding te krijgen met het netwerk 😊.

Groetjes,
Amy

Al stotterend is de zaak aan het werk.gegaan en verbruikt ineens veel mb's, terwijl ik geen internet gebruik. Graag nog tips hoe ik dat kan beperken, immers binnenshuis gaat alles via wifi

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @JRB,

Bedankt voor je reactie. Fijn dat het internet nu werkt! 

Om MB's te besparen en daarmee het beste uit je internetbundel te halen deel ik graag de volgende pagina Alles over je dataverbruik, MB’s besparen en je internetbundel. Als je er zeker van wilt zijn dat je alleen gebruikt kan maken van het internet met een Wifi verbinding kan je het beste op deze momenten het internet uitschakelen via Mijn Simyo > Instellingen > Internet en bellen.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer