.

Beantwoord

Geen internet in buitenland met sim only. Hoe los ik dit op?

  • 21 May 2018
  • 7 reacties
  • 160 Bekeken

Hi, met mijn sim only krijg ik geen internet in het buitenland. Toestelhulp al 3x doorgevoerd, toestel herstart, maar wil niet helpen. Ik lees in andere topics dat Simyo de kaart dan moet resetten. Kan dit voor mijn kaart aub ook gedaan worden?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 21 May 2018, 21:44

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hieronder een algemene checklist (voor Simyo sim-only), die wij forum expert over de tijd hebben opgebouwd:

Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - KPN
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs)

Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.



Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?
Hi, ik heb de netwerkinstellingen al 3x ingesteld. Wisselen met andere telefoon is helaas niet mogelijk. Kan een moderator aub de buitenlandoptie resetten?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi OrakelGonda,

Welkom op het Simyo Forum! 😉

Ai! Dan ben je in het buitenland en kun je niet internetten, dat is niet handig natuurlijk! Goed dat je even contact zoekt met ons.

In je gegevens zie ik dat je simkaart helemaal goed staat ingesteld. Je geeft ook aan de je de juiste internetinstellingen hebt staan in je telefoon, zonder succes. Daarom denk ik dat het resetten van je simkaart inderdaad de beste optie is. Ik heb de reset net uitgevoerd. Als je jouw telefoon straks 10 minuten uitzet en daarna weer aanzet, dan is de reset voltooid. Ik vermoed dat je daarna lekker kunt gaan internetten. ;)

Laat je weten of het geholpen heeft? :)

Dank voor het helpen Groentjuh!

Groetjes,
Thomas
Hi Thomas, dank je. Ik heb het toestel herstart. Daarna totaal geen internet meer, geen 3G logo. Na een hoop pielen en prutsen, en internet via Mijn Simyo uit en weer aangezet, is 3G nu weer terug. Maar ... nog steeds geen internet in Frankrijk via de GSM. Krijg steeds de melding "mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. Schakel mobile data in of gebruik wifi voor gegevenstoegang".

instellingen (phone 4S)
Mobiele data = aan
Schakel 3G = aan
dataroaming = aan
EU-internet = aan
Mobiel datanetwerk: ingesteld zoals in de toestelhulp (ook al geprobeerd met "stel opnieuw in", zonder resultaat).
Aanbieder = automatisch (momenteel Orange F)

Ik ben het spoor nu bijster waarom het niet werkt, ik hoop dus dat Simyo het nu kan oplossen.
Reputatie 7
Badge +9
EU-internet = aan
Aanbieder = automatisch (momenteel Orange F)

Ik ben het spoor nu bijster waarom het niet werkt, ik hoop dus dat Simyo het nu kan oplossen.

Ik snap dat wel! De instelling EU-internet staat voor "Local Breakout" waarbij je toestel probeert te internetten via de buitenlandse provider. Dat werkt alleen als Orange F dat aan zou bieden, en je een databundel bij Orange F zou afnemen.

Probeer het eens met EU-internet uit!
Yes! Dat was de oplossing :)
Tip: graag dit even vermelden bij de toestelhulp, want de instelling EU-Internet blijkt dus erg verwarrend.
Reputatie 6
Badge +4
Yes! Dat was de oplossing :)
Tip: graag dit even vermelden bij de toestelhulp, want de instelling EU-Internet blijkt dus erg verwarrend.


Kijk dat is fijn! Kun je eindelijk ook daar gewoon mobiel internet gebruiken. 😉
Laten we hopen dat Apple de optie EU Internet snel uit de software haalt, hij levert wel vaker verwarring op.

Bedankt voor de tip en het meedenken Groentjuh!

Groetjes,
Thomas

Reageer