.

Beantwoord

Geen gesprek toch kosten in het buitenland

  • 8 June 2014
  • 1 reactie
  • 368 Bekeken

Badge +1
Behoorlijk aantal jaren ben ik Simyo klant geweest, maar slechts 1x keer heb ik een probleem gehad. (lk had internet uitgezet, toch werd er beltegoed afgeschreven. Wel later ontdekt Simy dat het inderdaad UIT stond! Geld meteen terug, fijn met de snelle service! Voor de zekerheid heb ik weer nagechekt en tot mijn schrik heeft de operator mijn internet weer AAN gezet!! Dus hier zien we dat Simyo zelf fouten maken.

Nu sinds jaren voor de tweede keer probleem. lk weet PRECIES welk gesprekken ik op 5 en 6 juni vanuit twee landen heb gevoerd terwijl ik onderweg was naar mijn moeder die op haar sterfbed lag en mijn familie dringend moest spreken. Maar omdat ik twee gesprekken uit 1x buitenland heb gevoerd, vindt Simyo dat ik de derde gesprek in de bestemmingsland OOK had gevoerd terwijl dit niet het geval is. Ja, je kan geen gesprek voeren als ze zeggen dat ik geen verbinding heb! lk zie geen logica, waarom het vanzelfsprekend is dat ik de derde gesprek heb gevoerd omdat ik twee gesprekken uit de eerste land heb gevoerd??? Voor vertrek had ik wel internet aangezet maar free wifi in hotel gebruikt maar wel zag ik steeds een bewegende pijltje omhoog schieten zonder te weten wat dit betekende. Dan later zag ik dat er 25euro afgeschreven was voor een gesprek die nooit heeft plaatsgevonden!!! lk ben echt niet blij hiermee. Waarom vindt Simyo het vanzelfsprekend dat de derde gesprek wel werd gevoerd omdat ik twee gesprekken uit de vorige transit land heb gevoerd??? lk vind dit uitermate vervelend antwoord!
icon

Beste antwoord door Ernst 10 June 2014, 10:18

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Mareen,

Wat fijn dat je al zo lang tevreden klant bent :)
Verder kan ik je alleen maar sterkte wensen over de situatie waarin je je bevindt.

Als ik het goed begrijp hebt je 2 gesprekken gevoerd vanuit het buitenland terwijl er 3 in rekening zijn gebracht en staat het internet ineens weer aan.
Ik ben even in je verbruiksgegevens en je Mijn Simyo handelingen gedoken en ik kom het volgende tegen;

Op 5 en 6 juni zie ik ook 3 gesprekken, maar geen van €25. Wel van meer, dat was een gesprek van 6 minuut 32 seconden in Rusland.
De andere 2 waren ook in Rusland. Dit kan énkel zo geregistreerd zijn als je met je telefoon op dat moment in Rusland was. Als je kunt aantonen dat je niet in Rusland was ten tijde van dat gesprek, kunnen we dit nader onderzoeken.

Je geeft ook aan dat wij het 'Internet op je mobiel' hebben aangezet. Alleen is dat volgens onze gegevens gewoon op Mijn Simyo gedaan, op 4 juni om 01.49 uur.'Dat internet is overigens niet veel gebruikt. Dat heeft €0,31 gekost. In het buitenland (als je dat bedoelt) zijn daar geen kosten voor gemaakt. Je kunt met prepaid namelijk niet internetten in het buitenland via het mobiele netwerk.

Je hebt deze vraag ook via het contactformulier via onze website gesteld. In het antwoord wordt ook dit aangegeven:
Om deze reden verwijzen wij u graag naar www.simyo.nl. Onder het tab-blad Verbruik kunt u op datum zoeken. U krijgt dan een lijst met telefoonnummers waar u mee gebeld heeft en wat het u precies kost
Heb je daar al gekeken?

Reageer