.

Beantwoord

Geen bereik in Zuid Afrika, wat nu?

  • 15 November 2014
  • 10 reacties
  • 931 Bekeken

Badge
Hoi, Ik reis momenteel door Zuid Afrika en ben in Tulbagh (West Cape Province). Ik heb al ca 2 dagen geen bereik meer. Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Erg lastig is het wel want ik kan nu ook geen transacties doen met mijn ING account en ontvang geen smsjes e.d. Eerder, in Kaapstad en omgeving was er niets aan de hand. Ben ik afgesloten? 
Mijn telefooninstellingen staan op Automatisch netwerk selecteren. Ik heb handmatig ook met alle drie netwerken geprobeerd: Vodacom, Cell C en MTN.

Kunt u aub een reactie sms sturen op mijn Zuid Afrikaanse nr: +27********* want ik  heb hier meer niet dan wel internet mogelijkheden.
icon

Beste antwoord door Ernst 17 November 2014, 14:33

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge
Ik zag net op het forum nog een en ander over resetten. Wil je aub mijn sim card resetten, dan start ik over een paar uur wel weer op. Hopelijk doet hij het dan weer. Het is echt heel erg lastig.
Reputatie 7
Badge +9
Wat die sms'jes van ING betreft heb ik een tip: gebruik de ING app dan kan je internetbankieren zonder TAN codes. En ook via WiFi als dat er is.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi klaashoogland,

Ik heb dit topic met je vraag in het subforum Buitenland gezet. Zo kunnen andere forumbezoekers met eenzelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.

De providers die je aangeeft zijn precies de providers waarmee je zou moeten kunnen bellen in het buitenland. Ware het niet dat bij jou de optie Bellen in en naar het buitenland nog uit stond op Mijn Simyo.
Deze heb ik nu aangezet voor je en je een SMS gestuurd hierover. Smsjes kun je overigens altijd ontvangen en sturen, waar ook ter wereld je bent, zolang je maar verbinding hebt met een netwerk.

En de tip van Scotsman; altijd handig :)

Laat je nog even weten of het geholpen heeft?
Badge
Hoi Ernst

Bedankt voor de info maar ik heb nog steeds geen bereik hier in Zuid Afrika. Dat is nu al bijna 2 weken. Ik heb een week geleden gereageerd (986676 van 17/11) mar het is nog steeds doodse stilte op de lijn.  Ik heb op het forum gezien dat dit zich vaker voor doet in Zuid Afrika (en ook in Mocambique waar ik later nog heen ga) en het heeft niets te maken met aan/uit zetten van bellen in het buitenland. Bl;ijkbaar moet er aan jullie zijde iets gereset worden. Zou je er aub even goed naar willen kijken?
Wil je ook mijn voice mail uitzetten mocht die aan staan? Ik heb net een andere telefoon en dan schijnt de voicemail automatisch weer aan te gaan? Ik zag op de site nergens een knopje om hem uit te zetten,misschien een ideetje voor een verbetering van dienstverlening via de site :-) 
Ik hoop dat het nu gaat lukken.

Alvast bedankt, groeten Klaas   (06********)
Badge
Wat die sms'jes van ING betreft heb ik een tip: gebruik de ING app dan kan je internetbankieren zonder TAN codes. En ook via WiFi als dat er is.


Ja goeie tip. Dank je, had ik niet aan gedacht. 
Badge
Hoi Ernst

Hij doet het weer. Heb de sim card even in ander toestel gehad en nu weer in gewone toestel. Maar toch gek dat het zo moet. Overigens vind ik het wel erg lang duren dat ik nog steeds geen antwoord heb op mijn bericht van 17 november.

Wil je aub wel mijn voice mail uitzetten (liefst voor altijd).

Alvast bedankt

Mvg Klaas
Reputatie 5
Badge +11
Hi klaashoogland,

De reden dat je geen reactie hebt gehad op je mailtje van 17 november is dat je gereageerd hebt op het mailtje dat je een reactie op het forum hebt gehad.
Die mailtjes worden geautomatiseerd verstuurd. Reacties verwachten we hier op het forum.

Je vraagt iets over een reset in plaats van aan- en uitzetten, dat is hetzelfde, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd duidelijk is.
Op zich geeft zo'n wissel van toestel de simkaart gelegenheid zich opnieuw aan te melden op het netwerk, een wijziging kan dan inderdaad pas in gaan soms. Je voicemail kan ik vanaf hier niet uitzetten en helaas gaat dat vanuit het buitenland ook niet.
Bij thuiskomst kun je 12339 bellen en dan is ie uit.
Badge
Hoi Ernst
Ok dank voor je antwoord. Maar die voicemail moet echt uit. Ik ben nog tot februari hier en gisteren kreeg ik weer een sms dat iemand mijn voicemail heeft ingesproken en ik heb gehoord dat me dat veel geld kost ook al luister ik hem niet af. Kun je het toch niet regelen?
Wat kan ik anders doen?

Groeten Klaas
Badge
Hoi Ernst

Ik was nog even aan het zoeken en zag dat jullie technische dienst de voicemail zou kunnen uitzetten. Je collega Alex antwoordde dat op soortgelijke vragen. Wil je dat voor mij ook regelen? Dank je.

En misschien moeten jullie intern even overleggen of je op de website niet een knopje kunt toevoegen: Voicemail aan/uit

Ideetje?

Groeten Klaas
Reputatie 4
Badge +10
Hoi klaashoogland,

Goed dat je het aangeeft. Onze IT afdeling kan inderdaad je voicemail uitschakelen. Je voicemail is nu uitgeschakeld 🙂 Wil je je toestel eenmalig uit- en aanzetten? Op deze manier gaat je simkaart zich opnieuw aanmelden met de nieuwe instellingen. Ik ga het aangeven, wie weet is zo'n knop of iets dergelijks mogelijk.

Geef je door of het is gelukt? 😮

Reageer