.

Beantwoord

Geen bereik in Yerington, Nevada (USA), hoe los ik dit op?

  • 7 September 2022
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

Ik woon inmiddels 7 jaar in Las Vegas (VS) en heb hier prima bereik met mijn Simyo-nummer. Over een kleine maand verhuis ik naar Yerington, een kleine plaats in het noorden van Nevada. Daar heb ik geen bereik met mijn Simyo-nummer (“No Service"). Ik heb een dual-simkaart telefoon en met mijn Amerikaanse nummer - via het netwerk van T-Mobile - heb ik daar wel goed bereik. Het netwerk van mijn Simyo-nummer  is gewoonlijk ook T-Mobile. Hoe kan het dat ik geen bereik met mijn Nederlandse nummer heb, en is hier iets aan te doen? Om in te kunnen loggen op Mijn Digi-D heb ik toegang tot mijn Nederlandse nummer nodig.

icon

Beste antwoord door Groentjuh 7 September 2022, 09:50

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als behulpzame klant denk ik dat het volgende ongeveer het antwoord gaat zijn:

Simyo is in het buitenland afhankelijk van het bereik van de lokale providers, waarmee ze roaming overeenkomsten hebben. Ze kunnen verder niets doen om het bereik verder te verbeteren in het buitenland.

In Amerika heeft Simyo (aldus deze post) onder andere met de volgende providers roaming overeenkomsten:

  • Jasper
  • T-Mobile USA
  • AT&T Mobility
  • VIAERO

Ik vraag mij af of het misschien iets zou uitmaken als je eens probeert met 1 actieve simkaart te kijken wat er gebeurd qua verbinding. Sommige dual-sim toestellen kunnen niet precies dezelfde verbinding 2 keer opzetten. Voor dat soort toestellen kan het verschil maken in bereik als slechts 1 simkaart actief is.

En kun je eventueel wel handmatig een netwerk kiezen? En als je dat doet, welke foutmelding krijg je dan? En als je dat meerdere malen achter elkaar doet met hetzelfde mobiele netwerk?

Dank je Groentjuh! Tof van je om mee te denken. :)

Ik kan je suggesties pas over drie weken uitproberen, want ben dan pas weer in Yerington.

Hier in Las Vegas heb ik overigens geen problemen met mijn dual-sim toestel… beide simcards zijn tegelijkertijd actief.

Ik ga begin oktober kijken of het toch wat uitmaakt als ik mijn Amerikaanse simcard even uit mijn telefoon haal.

Nogmaals bedankt!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @mayke21,

Bedankt voor je bericht. Wat @Groentjuh zegt klopt helemaal, ik heb hier eigenlijk niks op toe te voegen. Super bedankt voor je duidelijke uitleg en hulp! 

Wij horen graag over 3 weken van je wat het resultaat hiervan is. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer