.

Beantwoord

Geen bereik en geen internet in Belgie

  • 2 August 2017
  • 3 reacties
  • 303 Bekeken

Beste Simyo,

Afgelopen donderdag t/m zondag was ik in Belgie. Ondanks dat ik 'Bellen en internet in het buitenland' aan heb gezet, evenals roaming, had ik vanaf het moment dat ik de grens over ging geen bereik meer en geen internet. Dit was ontzettend onhandig en daarnaast voelde het heel onveilig. Als me iets zou overkomen kon ik niemand bellen en als ik de weg kwijt raakte kon ik google maps niet openen.

Graag hoor ik wat het probleem was en ontvang ik een bevestiging dat dit opgelost is.

Groet
icon

Beste antwoord door Asma 4 August 2017, 15:28

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Dorien2,

Ik vind het ontzettend vervelend dat je geen netwerk kon verkrijgen in het buitenland. Ik kan mij ook goed voorstellen dat jij je hierdoor niet veilig voelde. :(

Op het moment dat je geen service kunt verkrijgen in het buitenland, dan komt dit vaak omdat je telefoon automatisch op zoek gaat naar een Nederlands netwerk. Dit probleem kun je verhelpen door handmatig op zoek te gaan anar een verbinding.

Kun je mij laten weten of het de volgende keer wel lukt om netwerk te verkrijgen? Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Asma
Dag Asma,

Dank voor je reactie.

Handmatige selectie werkte ook niet.. dat heb ik geprobeerd. Mensen om mij heen met andere abonnementen hadden ook geen probleem, terwijl hun instellingen op automatisch stonden.

Groet,
Dorien
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Dorien2,

Wat gek dat handmatig netwerk zoeken geen effect had!

Voor de zekerheid heb ik de opties 'Bellen in en naar het buitenland' en 'Internet op je mobiel - buitenland' voor je gereset. Als jij je telefoon even uit- en aanzet, dan registreert je simkaart zich met de juiste instellingen op het netwerk.

Kun je mij op de hoogte houden of je de volgende keer wel gebruik kunt maken van je simkaart?

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Asma

Reageer