.

Beantwoord

Gebeld worden in zone 3 via Skype. Valt dat buiten de bundel?

  • 14 October 2017
  • 13 reacties
  • 535 Bekeken

Gebeld worden in zone 3 Carib via betaal Skype in NL, zijn dat buiten bundel- dus hoge kosten?
icon

Beste antwoord door Asma 15 October 2017, 12:14

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 6
Badge +7
edit 25 mei 2018 door @Thomas: Bij Skype kun je kiezen of je gebruik maakt van het internet, dus wifi of mobiel internet, of telefonisch netwerk. Enkel bij gebruik van wifi maak je geen kosten voor Skypen in zone 3. Let dus goed op de manier waarop je Skype hebt ingesteld.

Hoi Wolf,

Welkom op het Forum!

Als jij gebeld wordt via Skype terwijl jij je in een zone 3 land bevindt, dan betaal je geen kosten voor het ontvangen van het gesprek.

Houd er alleen wel rekening mee dat Skype via internet werkt. Zorg er dus voor dat je bent verbonden met een stabiel wifi netwerk en dat internet in het buitenland uitstaat. Anders zal het gesprek toch nog kosten met zich meebrengen voor € 5,- per MB.

Laat je het weten als je hier vragen over hebt?

Groetjes,
Asma
Dank, maar Skype heeft ook een betaal-systeem waarmee je heel erg goedkoop naar een toets-telefoon kunt bellen. Dus niet de gratis Skype connection.

Blijft je antwoord hiervoor gelden Asma?
Reputatie 7
Badge +9
Dank, maar Skype heeft ook een betaal-systeem waarmee je heel erg goedkoop naar een toets-telefoon kunt bellen. Dus niet de gratis Skype connection.

Blijft je antwoord hiervoor gelden Asma?


In mijn ervaring worden deze gesprekken verrekend met het tegoed dat je bij Skype hebt. Dat zijn dus je kosten, eventueel vermeerderd met de kosten van mobiel internet als je niet van WiFi gebruik maakt want Skype loopt via een data-verbinding (al dan niet mobiel).
Dank, maar het is toch misgegaan: het kost wel geld, sterker: Simyo schreef dat het mijn mobiele nummer uit voorzorg geblokkeerd wegens hoogverbruik. Hoogverbruik betekent dat er in korte tijd veel verbruikskosten zijn gemaakt op de aansluiting.
Dus antwoord op de betaal Skype vraag naar het buitenland: tast wel je bundel aan.
Dat schreef @Asma ook.

Skype gaat via een internet verbinding, het bellen ook met Skype dus ook.


Houd er alleen wel rekening mee dat Skype via internet werkt. Zorg er dus voor dat je bent verbonden met een stabiel wifi netwerk en dat internet in het buitenland uitstaat . Anders zal het gesprek toch nog kosten met zich meebrengen voor € 5,- per MB.


Er worden dus geen gesprekskosten berekend, maar wel internetkosten (tenzij verbonden met wifi).
Ik zat in de Carib alleen op Wifi en mijn mobiele netwerk stond uit.

Mijn vrouw belt vanuit NL betaal Skype (zij betaalt 0.06 pm) mijn Simyo nummer gedurende 20 minuten en dit kostte mij meer dan 50 euro.
Dan denk ik dat Asma er vanuit ging dat ook jij Skype gebruikte. Zo las ik het in eerste instantie namelijk ook.

En ja gebeld worden in landen van zone 2,3 en 4 kost wel geld en gaat niet uit te bundel.

Gebeld worden in zone 3 is dan € 2,542 er minuut.
https://www.simyo.nl/templates/assets/pdf/tarieven/tarieven_abonnementen_buitenland.pdf

Geen zorgen, gaat Simyo netjes oplossen.. Vervelend is het wel.

Edit: Tekst aangepast na reactie @Scotsman (oops :😶 ) Dank voor je scherpte 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Dan denk ik dat Asma er vanuit ging dat ook jij Skype gebruikte. Zo las ik het in eerste instantie namelijk ook.

En ja gebeld worden in landen van zone 2,3 en 4 kost wel geld en gaat uit te bundel.


Ray bedoelt waarschijnlijk gebeld worden in zones 2-4 gaat niet uit je bundel en kost dus geld.

Verder: @wolf, les voor de volgende keer: installeer Skype op je telefoon en communiceer met je vrouw via Skype (wel zorgen dat je mobiele data aan staat of zoek een plek met WiFi).
Reputatie 5
Badge +9
Hoi wolf,

Het kost inderdaad geld om gebeld te worden in het buitenland. Jammer dat je hier op deze manier achter bent gekomen. Je kan in de toekomst het beste je opties voor het bellen en internetten in het buitenland uitzetten als je geen kosten wilt maken.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

@Ray en Scotsman, bedankt!
Kortom: ik moest mijn vraag beter stellen, maar dit is het resultaat:

als mijn vrouw (A) in NL met betaal Skype belt naar mij in zone 3 naar mijn Simyo-telefoon, niet via de Skype, kost dat Simyo geld!!
Reputatie 7
Badge +9
Klopt helemaal. Je zou uit kunnen zoeken wat voor jou voordeliger is: een gesprek ontvangen via het reguliere spraaknetwerk (dat kost je geld volgens de buitenland tarieven van Simyo voor zone 3) of via een dataverbinding (Skype), dan betaal je de verbruikte MBs of het is gratis als je ter plekke van WiFi gebruik maakt.
Reputatie 7
Badge +9
Buiten zone 1 moet je om goedkoop te bellen, altijd niet bellen! whatsapp-bellen, hang-out-bellen, skype-bellen, etc, etc. Deze gebruiken data, dat je via wifi kan krijgen.

Bellen via skype kan op meerdere manieren.
- Je kunt skype naar skype bellen, dat kost in het beste geval enkel (wifi-)data.
- Je kunt skype gebruiken om naar een nummer te bellen. Dat kost in het beste geval (wifi-)data, en wat Skype rekent.
- Iemand anders kan skype gebruiken om naar jouw nummer te bellen. Dat kost hetzelfde als dat iemand je normaal belt. Dit deed jij helaas en dat kost inderdaad veel.

Zelf heb ik vanuit de Verenigde Staten meerdere malen naar het thuisfront "gebeld", maar wel via Hang out. Dat waren zelfs videogesprekken en het heeft mij helemaal niets gekost! Zolang je maar niet echt belt of gebeld wordt, dan gaat het goed!
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Wolf,

Het klopt helemaal dat als je vrouw vanuit Nederland naar zone 3 belt hier kosten voor in rekening wordt gebracht. Het is veel voordeliger om te bellen via internet. Denk hierbij aan wat Scotsman en Groentjuh hebben voorgesteld. Skype, WhatsApp en Hang Out zijn hier hele goede oplossingen voor.

Houd er alleen wel rekening mee dat je vrouw en de ontvanger van het gesprek over een stabiele internetverbinding horen te beschikken. Het beste is om op dat moment gebruik te maken van Wifi. Zo weet je namelijk zeker dat je geen kosten kunt maken. 😄

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma

Reageer