.

Beantwoord

Gebeld door een buitenlands nummer. Krijg ik nu kosten?

  • 26 April 2017
  • 5 reacties
  • 7211 Bekeken

Hallo,
Gisteravond werd ik gebeld door een afgeschermd nummer. Omdat ik nog wat telefoontjes verwacht nam ik op. Ik zeg altijd alleen mijn voornaam. Nadat ik mijn naam had gezegd zei een vrouwenstem aan de andere kant van de lijn: Hello, we..
Ik heb als de donder de verbinding verbroken. Ik ken niemand in het buitenland/verwacht geen buitenlandse gesprekken.
Zeker omdat je tegenwoordig de raarste dingen hoort over oplichten.
Omdat er met een afgeschermd nummer werd gebeld kan ik daar dus ook niet op zoeken en ook niet laten blokkeren.
Hoe erg moet ik me zorgen gaan maken?
En hoe hard moet ik nu mijn rekening in de gaten gaan houden?
Ik wil namelijk niet binnenkort voor de verrassing komen te staan dat ik ineens tig euro "verbruikt" zou hebben.
Iemand tips?
Normaal ben ik geen zenuwenpees. Maar met die rare berichten tegenwoordig en geen geldboom in mijn tuin maak ik me toch enigszins zorgen.
icon

Beste antwoord door Scotsman 26 April 2017, 21:00

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Maak je geen zorgen. Je hoeft je rekening niet meer in de gaten te houden dan normaal! Het beantwoorden van een telefoontje in Nederland kost je niets. Ook al komt het telefoontje uit het buitenland.
Maak je geen zorgen. Je hoeft je rekening niet meer in de gaten te houden dan normaal! Het beantwoorden van een telefoontje in Nederland kost je niets. Ook al komt het telefoontje uit het buitenland.

Ik weet dat je normaal inderdaad niet hoeft te betalen voor een inkomend telefoontje. Maar aangezien je tegenwoordig van die rare dingen hoort over zogenaamde Microsoft telefoontjes of Nigerianen en weet ik al allemaal wat nog meer, maak ik me toch enigszins zorgen.
Maak je geen zorgen. Je hoeft je rekening niet meer in de gaten te houden dan normaal! Het beantwoorden van een telefoontje in Nederland kost je niets. Ook al komt het telefoontje uit het buitenland.

Ik weet dat je normaal inderdaad niet hoeft te betalen voor een inkomend telefoontje. Maar aangezien je tegenwoordig van die rare dingen hoort over zogenaamde Microsoft telefoontjes of Nigerianen en weet ik al allemaal wat nog meer, maak ik me toch enigszins zorgen.

Er gebeurt, om er een voorbeeld uit te halen, meer dan alleen maar luisteren naar een iemand aan de telefoon.

'Zogenaamde Microsoft medewerkers'..
Reputatie 7
Badge +9
Omdat de verbinding meteen door Esther1978 is verbroken weten we niet of het een Microsoft scam was of iets anders. Hoe dan ook, Esther1978 hoeft zich geen zorgen te maken. Ze heeft juist gehandeld.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Esther1978,

Goed om je terug te zien op het forum! Al is de aanleiding wat minder fijn :(

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent van dit telefoontje. Slim om direct contact met ons op te nemen zodat je precies weet waar je aan toe bent. Zoals door Scotsman al aangegeven is, heb je super gehandeld! Het is van belang dat je bij zulke telefoontjes niet in gesprek gaat en vooral niet terugbelt. Gelukkig was het nummer verder ook afgeschermd en is dat laatste ook een optie 🙂 Daarnaast verwacht ik ook niet dat je terug had gebeld als dit een mogelijkheid was.

Bij deze wil ik ook benadrukken dat jij je geen zorgen hoeft te maken over je verbruik 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@Scotsman & Friesian, bedankt voor jullie hulp en antwoorden!

Groetjes,
Angela

Reageer