Op 28 febr 2023 ben ik om 22.44 naar Bangkok gevlogen. Telefoon stond in de vliegtuig modus. Op 1 maart is er verbinding om 19.46, 11.46 en 9.46 terwijl we om 15.40 uur geland zijn. Op 2 maart is er weer om 3.46 internet verbruik en nu voor € 49,21. Gezien de tijden is er geprobeerd om de 8 uur verbinding te maken. Daarover was ik mij niet bewust. Pas op 1 maart bericht van gebruik buiten de bundel, meteen roaming uitgeschakeld en toch nog op 2 maart verbruik van 9Mb voor een bedrag van € 49,21. Totale kosten inmiddels € 60,05. Na terugkomst telefonisch overleg met Simyo, konden er niets aan doen maar zouden € 30,00 vergoeden. Niets meer van Simyo gehoord. Op 13 april weer contact opgenomen met Simyo. De medewerkster had een fout gemaakt er wordt slechts € 11,28 vergoed.
Mijn vragen zijn: zijn er meer mensen die dit ook is overkomen ?
Hoe is het mogelijk dat er zonder mijn medeweten verbinding wordt gemaakt ? Hier heb ik géén antwoord op gekregen van Simyo.
Opvallend is ook dat precies om de 8 uur verbinding wordt gelegd , is dit een verdienmodel van Simyo en is het verstandig om een andere provider te zoeken.
In afwachting van uw reacties,
Grioeten Elly