Skip to main content

Extra kosten verblijf op samos?

• September 22, 2025
  • 2 reacties
  • 55 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb voor mijn vakantie gekeken of mijn bundel dekkend was voor griekenland. Dat was zo.

Ik ben op vakantie gegaan naar Samos en nu blijkt dat ik een aantal keren het Turkse netwerk heb gebruikt. Niemand die dit tegen mij heeft verteld.

Ben zelf ook wat ouder dus is het ook niet allemaal even makkelijk.

Ik heb dus nu een hoge rekening en moet betalen omdat ik kosten in Turkije heb gemaakt.

Dit moet duidelijker gecommuniceerd worden vind ik.als ik echt in Turkije was geweest dan snap ik het hele verhaal maar ik zat op Samos waar mijn bundel geldig is.

September 22, 2025

Simyo kan daar ook niets aan doen. Ze waarschuwen hier overigens wel voor. Zie bijvoorbeeld deze pagina:

Let op! Zit je in een grensgebied van de EU of ga je met een veerboot, cruiseschip of vliegtuig? Dan kan je telefoon ongemerkt verbinding maken met een duurder netwerk. Lees meer over deze kosten.

met bij die "Lees meer”: 

Grensgebieden

Let op als je in een grensgebied van de EU zit. Een telefoonnetwerk van een naburig niet-EU-land kan sterker zijn, dan die van het EU-land waar je bent. Je telefoon kan daar automatisch naar overschakelen, zonder dat je dit direct door hebt. Om dit te voorkomen raden we je aan om in grensgebieden handmatig een netwerk te kiezen. Zo voorkom je onnodig hoge kosten buiten je bundel.

Dat is dan ook precies wat hier op Samos gebeurde. Met slechts enkele kilometers tussen Samos en Turkije kan het gebeuren dat een Turks netwerk sterker is dan de Griekse netwerken en besluit jouw toestel om naar zo'n Turks netwerk over te gaan. Indien je handmatig een Grieks netwerk had ingesteld, dan was je toestel op dat netwerk gebleven of had deze even geen verbinding gehad.

Voor Turkije bestaat overigens een buitenland bundel.

Een moderator zal waarschijnlijk morgen reageren en indien hij/zij mogelijkheden ziet, kijken of ze iets voor jou kan betekenen.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • September 22, 2025

Simyo kan daar ook niets aan doen. Ze waarschuwen hier overigens wel voor. Zie bijvoorbeeld deze pagina:

Let op! Zit je in een grensgebied van de EU of ga je met een veerboot, cruiseschip of vliegtuig? Dan kan je telefoon ongemerkt verbinding maken met een duurder netwerk. Lees meer over deze kosten.

met bij die "Lees meer”: 

Grensgebieden

Let op als je in een grensgebied van de EU zit. Een telefoonnetwerk van een naburig niet-EU-land kan sterker zijn, dan die van het EU-land waar je bent. Je telefoon kan daar automatisch naar overschakelen, zonder dat je dit direct door hebt. Om dit te voorkomen raden we je aan om in grensgebieden handmatig een netwerk te kiezen. Zo voorkom je onnodig hoge kosten buiten je bundel.

Dat is dan ook precies wat hier op Samos gebeurde. Met slechts enkele kilometers tussen Samos en Turkije kan het gebeuren dat een Turks netwerk sterker is dan de Griekse netwerken en besluit jouw toestel om naar zo'n Turks netwerk over te gaan. Indien je handmatig een Grieks netwerk had ingesteld, dan was je toestel op dat netwerk gebleven of had deze even geen verbinding gehad.

Voor Turkije bestaat overigens een buitenland bundel.

Een moderator zal waarschijnlijk morgen reageren en indien hij/zij mogelijkheden ziet, kijken of ze iets voor jou kan betekenen.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 23, 2025

Hi ​@Karin68,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je kosten hebt gemaakt buiten je bundel!

Ik zie dat je correct bent geïnformeerd door ​@Groentjuh! Super bedankt voor je duidelijke en uitgebreide uitleg. 😊

Wat betreft de kosten, wil ik graag kijken of er hier iets mogelijk is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan help ik je hier graag mee verder.

Groetjes,
Roeqajja