Skip to main content

.

Beantwoord

esim in het buitenland


Hallo mensen,

ik heb vandaag een esim abbo gekocht om op mn vakantie adres in Frankrijk te kunnen bellen en internetten. Nu werkt telefoneren gelukkig direct, maar data krijg ik niet aan de gang.

Ik heb de apn gegevens op m’n iPhone ingevoerd die ik elders hier op het forum vond, de buitenland optie in de Simyo app aangezet, m’n telefoon een kwartier uitgezet, maar niets lijkt te helpen.

Wie kan mij helpen?

Beste antwoord door Scotsman

Ik gebruik al jaren een iPhone (verschillende modellen) in combinatie met Simyo, en ik heb nog nooit de APN gegevens zelf hoeven instellen. Dat ging altijd helemaal automatisch. Maar als ik even in de instellingen van mijn iPhone kijk, dan zie ik APN = internet, en username en password zijn allebei niet ingevuld. Heb jij dat ook?

 

Verder is het enige in jouw verhaal wat je niet noemt en wat toch belangrijk is: staat data (mobiel internet) roaming aan op je iPhone?

 

Bekijk originele reactie
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • 16 augustus 2021

Ik gebruik al jaren een iPhone (verschillende modellen) in combinatie met Simyo, en ik heb nog nooit de APN gegevens zelf hoeven instellen. Dat ging altijd helemaal automatisch. Maar als ik even in de instellingen van mijn iPhone kijk, dan zie ik APN = internet, en username en password zijn allebei niet ingevuld. Heb jij dat ook?

 

Verder is het enige in jouw verhaal wat je niet noemt en wat toch belangrijk is: staat data (mobiel internet) roaming aan op je iPhone?

 


  • Beginner
  • 16 augustus 2021

Hi scotsman,

 

bedankt voor je snelle reactie! Ik heb de apn gegevens die ik had ingevoerd (internet, KPN en gprs) leeggehaald en alleen internet laten staan. Helaas heeft dat niet geholpen.

Ik heb roaming voor data ook aanstaan, dus ook dat helpt helaas niet.. :(

 


Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • 16 augustus 2021

Iemand van Simyo (ik niet want ik ben ook maar gewoon een klant) zal morgen hiernaar kijken, en zal jouw aansluiting hoogstwaarschijnlijk een reset geven, waardoor de iPhone en de eSIM opnieuw aan het netwerk gekoppeld worden. De kans is groot dat dit het probleem gaat oplossen.


  • Beginner
  • 16 augustus 2021

Dat zou fijn zijn! 👍🏻


Daisy
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud community manager
  • 17 augustus 2021

Hoi Angelaatje,

 

Goed dat je contact opneemt, balen dat het niet werkt!

 

Zoals Scotsman al aangaf wil ik inderdaad je simkaart even een reset geven, kun jij je toestel 15 minuten uitzetten om de reset af te ronden? Hopelijk werkt het daarna allemaal weer. Laat je het weten?

 

Thanks Scotsman voor de snelle hulp!

 

Groetjes,

Daisy


  • Beginner
  • 17 augustus 2021

Hi Daisy,

Dat heeft inderdaad geholpen! Super fijn, ik kan bellen en internetten in Frankrijk. Dank je wel.

Scotsman ook nogmaals bedankt voor je snelle reactie op mijn vraag.

 

vr. gr.

 

angelaatje


Tessanne
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • 18 augustus 2021

Hoi Angelaatje, 

 

Fijn dat het is gelukt en bedankt voor de terugkoppeling! 

 

Groetjes,

Tessanne