.

Beantwoord

Doorschakelen als je in het buitenland zit

  • 3 October 2012
  • 3 reacties
  • 1224 Bekeken

Beste Simyaan,

Ik reis regelmatig en ben nogal geschrokken van jullie roaming tarieven (4,50 p/m!?!? ik geloofde het eigenlijk niet de eerste keer) dus koop nu bij aankomst een lokaal simmetje met een data abonnement en schakel mijn Simyo nummer door naar een 020-Skype nummer en neem dan gewoon op via Skype op een buitenlands 3G netwerk. Werkt perfect maar hier mijn vraag:
- Moet ik iets betalen (anders dan lokaal tarief naar 020) voor het doorschakelen?
- Maakt het nog uit of ik het doorschakelen in het buitenland pas aan zet?
- Als ik niet doorgeschakeld sta en ik neem niet op en iemand gaat naar mijn voicemail moet ik daarvoor betalen?
- Hebben jullie nog suggesties hoe ik mijn buitenland kosten een beetje beperkt hou?

dank! Maarten
icon

Beste antwoord door Arie 4 October 2012, 17:04

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +2
Beste MaartenC,

Dat is een mooie constructie die je hebt bedacht. Echter kunnen wij je vraag niet volledig beantwoorden. Als je je Simyo nummer doorschakelt naar het buitenland betaal je bij ons alleen tot de grens. De rest van de kosten zullen in rekening worden gebracht op het buitenlands simkaartje dat je van plan bent aan te schaffen.

Het is het beste om je nummer al in Nederland door te schakelen. Zo voorkom je extra kosten. Op het moment dat jij niet opneemt en de gene die u belt komt in de voicemail terecht worden deze kosten bij jou in rekening gebracht. Om dit te voorkomen is de voicemail uitschakelen een mogelijkheid. Een suggestie vanuit onze kant is inderdaad een buitenlandse simkaart kopen. Vervolgens zijn er ook belkaarten waarmee je voor een x bedrag naar het buitenland (in dit geval Nederland) kan bellen.

Groetjes,

Arie
Ha Arie,

Dank voor je reactie op vraag 3 en 4. Ik kan echter nog geen antwoord vinden op vraag 1 & 2:
- Betaal je kosten voor het doorschakelen van je nummer naar een 020 anders dan lokaal?
- Maakt het uit of je het doorschakelen in NL of in het buitenland aanzet?

dank! Maarten
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MaartenC,

Als je het puur over de optie doorschakelen zelf hebt. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht. Zoals Arie al aan geeft, betaal je tot de grens aan Simyo. De shortcodes voor het doorschakelen werken gewoon in het buitenland.

Groetjes,

Alex

Reageer