.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bereik in Rusland?

  • 30 April 2016
  • 2 reacties
  • 427 Bekeken

Waarom werkt mijn telefoon niet in Rusland??
icon

Beste antwoord door Angela 2 May 2016, 15:56

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Misschien dat de "bellen in en naar het buitenland" optie op jouw Mijn Simyo niet aan staat. Of dat jouw telefoon automatisch een netwerk kiest dat niet lekker werkt. In dat geval even met de hand een ander netwerk kiezen. Maar dat laatste is misschien niet mogelijk in Rusland want kennelijk (info van TripAdvisor) is er per stad maar 1 mobiel netwerk in de lucht. Dat betekent dat als je naar een andere stad reist, de kans aanwezig is dat je een ander netwerk moet kiezen. Ik weet niet of KPN/Simyo met alle Russische providers een roaming overeenkomst heeft. Zo niet dan zou dat kunnen betekenen dat je in een bepaalde stad geen bereik hebt omdat de plaatselijke provider geen roaming partner is van KPN.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Karst99,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je jouw telefoon niet kunt gebruiken in het buitenland 😞

Ik heb het voor je nagekeken en zie dat je de optie netjes aan hebt staan. Dit betekent dat je een connectie zou moeten kunnen maken met het netwerk in Rusland. Onderstaande netwerk zijn de beschikbare netwerken in Rusland. Zoals Scotsman uitlegt, kun je handmatig een netwerk selecteren. Dit wil vaak ook helpen. Zou je dit willen proberen en ons op de hoogte willen houden?

- Mob.TeleSystems
- VimpelCom
- LLC Ekaterinburg-2000
- CJSC BaykalWestCom
- MegaFon OJSC (North-WestGSM )
- Yeniseytelecom CJSC
- Tele2 Russia

@Scotsman, heel erg bedankt voor je uitleg.

Groetjes,
Angela

Reageer