Skip to main content
Beantwoord

Bepaalde websites en slimme apps doen het niet in het buitenland.

• May 2, 2026
  • 3 reacties
  • 26 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hallo, ik zit op het moment in het buitenland. Internet werkt wel. Echter bepaalde sites en de slimme apps om mijn huis thuis te controleren werken niet. Ik heb apn opnieuw ingesteld etc, etc. Mijn vrouw heeft het zelfde abonnement maar heeft deze problemen niet. Als ik een hotspot maak van haar telefoon werkt wel alles naar behoren. Het betreft een pixel 8 pro. Gr. Freddy 

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Freddy,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je bepaalde websites en slimme apps niet kunt gebruiken in het buitenland, terwijl het internet verder wel werkt. 

Omdat het via de hotspot van je vrouw wel goed werkt en jullie hetzelfde abonnement hebben, lijkt het probleem specifiek aan de instellingen of het netwerk van jouw Pixel 8 Pro te liggen. Nu je weer terug bent, kunnen we het helaas niet gelijk uittesten. Mocht je de volgende keer last van hetzelfde probleem hebben, kun je:
-Je telefoon helemaal uitzetten en de simkaart voor 10 minuten eruit halen.
-Controleren of je VPN of firewall-apps gebruikt die mogelijk bepaalde verbindingen blokkeren.
-Proberen om handmatig een andere netwerk te selecteren.

Mochten deze stappen niet geholpen hebben en het probleem is er nog steeds, raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice vanuit het buitenland. Je mag mij ook een privébericht sturen, zodat we samen kunnen kijken naar een oplossing.

Groetjes,
Shaniqua

3 reacties

Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • May 2, 2026

Wat is het resultaat als jullie de simkaarten omwisselen, uiteraard indien er geen gebruik wordt gemaakt van ESIM.

Forum|alt.badge.img+2
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • May 2, 2026

Dat heb ik niet geprobeerd. Had hiervoor niet het juiste gereedschap bij me. We zijn nu weer terug in Nederland en alles werkt nu weer normaal. Erg frusterend. Elke keer als we naar het buitenland gaan heb ik internet problemen. Ik heb hiervoor al eens een nieuwe simkaart gehad. 

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • antwoord
  • May 4, 2026

Hoi ​@Freddy,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je bepaalde websites en slimme apps niet kunt gebruiken in het buitenland, terwijl het internet verder wel werkt. 

Omdat het via de hotspot van je vrouw wel goed werkt en jullie hetzelfde abonnement hebben, lijkt het probleem specifiek aan de instellingen of het netwerk van jouw Pixel 8 Pro te liggen. Nu je weer terug bent, kunnen we het helaas niet gelijk uittesten. Mocht je de volgende keer last van hetzelfde probleem hebben, kun je:
-Je telefoon helemaal uitzetten en de simkaart voor 10 minuten eruit halen.
-Controleren of je VPN of firewall-apps gebruikt die mogelijk bepaalde verbindingen blokkeren.
-Proberen om handmatig een andere netwerk te selecteren.

Mochten deze stappen niet geholpen hebben en het probleem is er nog steeds, raad ik je aan om contact op te nemen met onze klantenservice vanuit het buitenland. Je mag mij ook een privébericht sturen, zodat we samen kunnen kijken naar een oplossing.

Groetjes,
Shaniqua