Ik ga volgende week op uitwisseling in Duitsland. 21 sept zijn we naar Kleef gereden om te testen of mijn mobiele telefoon (samsung galaxy ace 2) het doet, want de afgelopen zomervakantie deed hij het niet in Frankrijk.
We hebben bij "mijn simyo" de instellingen op "aan"gezet voor bellen en internet. op de telefoon staat roaming aan.
we konden wel bellen naar deze telefoon, dat werkte dus. Maar bellen dus niet, oproepen werden geblokkeerd (met Duitse en Engelse uitleg).
wat gaat er fout?
Moet de IT afdeling nog iets verzetten, zoals bij andere mensen op dit forum? We hebben 20 sept voor de zekerheid naar Simyo gebeld, maar de klantenservice zei dat alles goed zou staan? Bij de handleiding van samsung kan ik niets vinden.
Vroeger was dit een prepaid simkaartje, nu een abonnement van 100 minuten per maand. indien nodig lever ik de klantenservice mijn mobiele nummer.
Eigenlijk willen we niet nog een keer 100 km rijden om het uit te testen, dus wie kan ons helpen?
Kan de IT afdeling hier even naar kijken? Ik moet in Duitsland bereikbaar zijn voor mijn docent, mijn gastgezin zit 20 km van hem vandaan.....
Beste antwoord door Ernst
Bekijk originele reactie