.

Beantwoord

Bellen en SMS-en vanuit Engeland

  • 17 September 2013
  • 9 reacties
  • 6282 Bekeken

We zijn sinds afgelopen vrijdag in Engeland maar kunnen tot onze ergernis niet bellen of SMS-en. Volgens mij staan de  instelling  'bellen naar het buitenland` goed. Verder heb ik alles geprobeerd: automatisch provider zoeken, handmatig zoeken (ik heb alle drie de beschikbare providers geprobeerd), telefoon aan-uit, sim kaart verwijderen en weer insteken etc. Niets werkt. Wat nu we willen toch graag kunnen bellen?
Graag een duidelijk antwoord,

Leontien
icon

Beste antwoord door Natascha 18 September 2013, 11:17

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Vervelend dat het bellen hier (ik woon in de UK) bij jou niet lukt, je hebt volgens mij alle bekende trucs geprobeerd, op eentje na misschien: Ga naar Mijn Simyo, zet Bellen in/naar het buitenland uit, ga even koffie drinken (of drink een pint of een G&T in een aardige pub), en zet het dan weer aan. Dat schuifje blijkt een enkele keer wel eens vast te zitten.
Badge +6
We zijn sinds afgelopen vrijdag in Engeland maar kunnen tot onze ergernis niet bellen of SMS-en. Volgens mij staan de  instelling  'bellen naar het buitenland` goed. Verder heb ik alles geprobeerd: automatisch provider zoeken, handmatig zoeken (ik heb alle drie de beschikbare providers geprobeerd), telefoon aan-uit, sim kaart verwijderen en weer insteken etc. Niets werkt. Wat nu we willen toch graag kunnen bellen?
Graag een duidelijk antwoord,

Leontien


Hoi Gieloo,

Welkom op het forum!
Graag verneem ik van je of de tip van Scotsman je heeft geholpen.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
We zijn sinds afgelopen vrijdag in Engeland maar kunnen tot onze ergernis niet bellen of SMS-en. Volgens mij staan de  instelling  'bellen naar het buitenland` goed. Verder heb ik alles geprobeerd: automatisch provider zoeken, handmatig zoeken (ik heb alle drie de beschikbare providers geprobeerd), telefoon aan-uit, sim kaart verwijderen en weer insteken etc. Niets werkt. Wat nu we willen toch graag kunnen bellen?
Graag een duidelijk antwoord,

Leontien


Hoi Gieloo,

Welkom op het forum!
Graag verneem ik van je of de tip van Scotsman je heeft geholpen.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.


Hallo Natascha,

Ook de tip van Scotsman heeft helaas niets geholpen. 
Een ander toestel met Simyokaart werkt overigens wel, maar deze maakt automatisch gebruik van provider Nieuw IB (200). Deze provider kunnen we op het eerder genoemde toestel niet (handmatig of automatisch) vinden.

Leontien
Reputatie 7
Badge +9
Merkwaardig, ik ben hier de provider "Nieuw IB (200)" nooit tegengekomen. Met mijn Simyo simkaart kan ik hier inloggen op drie van de vier landelijke netwerken: EE (= Orange/T-Mobile), O2 en Three. Dat zou bij jou toch ook moeten kunnen.
Badge +6
Hallo Natascha,

Ook de tip van Scotsman heeft helaas niets geholpen. 
Een ander toestel met Simyokaart werkt overigens wel, maar deze maakt automatisch gebruik van provider Nieuw IB (200). Deze provider kunnen we op het eerder genoemde toestel niet (handmatig of automatisch) vinden.

Leontien


Hoi Gieloo,

Ik heb de optie bellen in en naar het buitenland een reset voor je gegeven op je aansluiting.
Ik raad je om je toestel uit/aan te zetten. Mocht je toestel niet zelf het juiste netwerk vinden dan raad ik je aan om dit handmatig te zoeken.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Hallo Natascha,

Ook de tip van Scotsman heeft helaas niets geholpen. 
Een ander toestel met Simyokaart werkt overigens wel, maar deze maakt automatisch gebruik van provider Nieuw IB (200). Deze provider kunnen we op het eerder genoemde toestel niet (handmatig of automatisch) vinden.

Leontien


Hoi Gieloo,

Ik heb de optie bellen in en naar het buitenland een reset voor je gegeven op je aansluiting.
Ik raad je om je toestel uit/aan te zetten. Mocht je toestel niet zelf het juiste netwerk vinden dan raad ik je aan om dit handmatig te zoeken.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.


Hallo Natascha,

Helaas werkt ook deze methode niet. Er komen opnieuw drie providers in beeld, maar het lukt nog steeds niet om met één van deze providers te bellen of SMS-en.

Leontien
Badge
Hallo,

Ik ga volgende week op uitwisseling in Duitsland. Vandaag zijn we naar Kleef gereden om te testen of mijn mobiele telefoon (samsung galaxy ace 2) het doet, want de afgelopen vakantie deed hij het niet in Frankrijk.

We hebben bij "mijn simyo" de instellingen op "aan"gezet voor bellen en internet. op de telefoon staat roaming aan.

we konden wel bellen naar deze telefoon, dat werkte dus. Maar bellen dus niet, oproepen werden geblokkeerd (met Duitse en Engelse uitleg).

wat gaat er fout?

Moet de IT afdelingnog iets verzetten, zoals bij andere mensen op dit forum? We hebben 20 sept voor de zekerheid naar Simyo gebeld, maar de klantenservice zei dat alles goed zou staan?

Vroeger was dit een prepaid simkaartje, nu een abonnement van 100 minuten per maand.

Eigenlijk willen we niet nog een keer 100 km rijden om het uit te testen, dus wie kan ons helpen? 
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Natascha,

Helaas werkt ook deze methode niet. Er komen opnieuw drie providers in beeld, maar het lukt nog steeds niet om met één van deze providers te bellen of SMS-en.

Leontien


Hoi gieloo,

Ik laat jouw aansluiting nakijken door de technische dienst. Zodra ik terugkoppeling heb, laat ik dit weten :)

Hallo,

Ik ga volgende week op uitwisseling in Duitsland. Vandaag zijn we naar Kleef gereden om te testen of mijn mobiele telefoon (samsung galaxy ace 2) het doet, want de afgelopen vakantie deed hij het niet in Frankrijk.

We hebben bij "mijn simyo" de instellingen op "aan"gezet voor bellen en internet. op de telefoon staat roaming aan.

we konden wel bellen naar deze telefoon, dat werkte dus. Maar bellen dus niet, oproepen werden geblokkeerd (met Duitse en Engelse uitleg).

wat gaat er fout?

Moet de IT afdelingnog iets verzetten, zoals bij andere mensen op dit forum? We hebben 20 sept voor de zekerheid naar Simyo gebeld, maar de klantenservice zei dat alles goed zou staan?

Vroeger was dit een prepaid simkaartje, nu een abonnement van 100 minuten per maand.

Eigenlijk willen we niet nog een keer 100 km rijden om het uit te testen, dus wie kan ons helpen? 


Hoi elianne boerboom,

Moderator Kim heeft jouw gegevens gisteren doorgestuurd naar de technische dienst. Ook zij wacht nog even op terugkoppeling. Zodra we meer weten, laten we dit hier weten.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Hoi gieloo en elianne boerboom,

Willen jullie het nu nogmaals proberen? De technische dienst heeft het e.e.a. aangepast waardoor het zou moeten werken.

Groetjes,

Alex

Reageer