.

Beantwoord

bellen in het buitenland werkt niet. uitgaande oproepen geblokkeerd

  • 23 September 2013
  • 4 reacties
  • 7587 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ga volgende week op uitwisseling in Duitsland. 21 sept zijn we naar Kleef gereden om te testen of mijn mobiele telefoon (samsung galaxy ace 2) het doet, want de afgelopen zomervakantie deed hij het niet in Frankrijk.

We hebben bij "mijn simyo" de instellingen op "aan"gezet voor bellen en internet. op de telefoon staat roaming aan.

we konden wel bellen naar deze telefoon, dat werkte dus. Maar bellen dus niet, oproepen werden geblokkeerd (met Duitse en Engelse uitleg).

wat gaat er fout?

Moet de IT afdeling nog iets verzetten, zoals bij andere mensen op dit forum? We hebben 20 sept voor de zekerheid naar Simyo gebeld, maar de klantenservice zei dat alles goed zou staan? Bij de handleiding van samsung kan ik niets vinden.

Vroeger was dit een prepaid simkaartje, nu een abonnement van 100 minuten per maand. indien nodig lever ik de klantenservice mijn mobiele nummer.

Eigenlijk willen we niet nog een keer 100 km rijden om het uit te testen, dus wie kan ons helpen?

Kan de IT afdeling hier even naar kijken? Ik moet in Duitsland bereikbaar zijn voor mijn docent, mijn gastgezin zit 20 km van hem vandaan.....
icon

Beste antwoord door Ernst 24 September 2013, 09:34

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi elianne boerboom, welkom op het Simyo forum :D

Ik zie dat je je vraag hier en hier ook al gesteld hebt.

Mijn collega -Kim is er momenteel mee bezig weet ik. Ik wil je vriendelijk verzoeken om voor elke vraag die je hebt 1 topic aan te maken, en niet 3 keer dezelfde vraag stellen. Dat maakt het erg onoverzichtelijk.

Dank je wel!

Groetjes, Ernst
Badge
Hallo, mijn dochter is vandaag vertrokken naar Duitsland en het werkt dus nog niet. Ik heb niet op de site geprobeerd de knop bellen in het buitenland aan en uit en weer aan te zetten maar het lukt niet. op het scherm zie ik geen verschil. kunt u kijken of hij aan of uit staat?

De reset is dus niet gelukt.

wanneer ik haar probeer te bellen wordt dit al geblokkeerd, terwijl we vorige week haar nummer wel konden bellen maar ze kon niet zelf bellen. We zijn hiervoor speciaal over de grens gereden om dit te testen. 

kunt u er nog eens naar kijken? Op haar samsung galaxy ace 2 staan de instellingen van mobiele netwerken en roaming op aan. Is er dan misschien nog iets wat we over het hoofd hebben gezien?
Badge
Hoi elianne boerboom, welkom op het Simyo forum :D

Ik zie dat je je vraag hier en hier ook al gesteld hebt.

Mijn collega -Kim is er momenteel mee bezig weet ik. Ik wil je vriendelijk verzoeken om voor elke vraag die je hebt 1 topic aan te maken, en niet 3 keer dezelfde vraag stellen. Dat maakt het erg onoverzichtelijk.

Dank je wel!

Groetjes, Ernst


Kun je mijn reactie, die ik hier net los onder heb gezet, doorsturen naar je collega. Mijn dochter heeft haar telefoon in Duitsland dringend nodig deze week. Ze moet in contact kunnen blijven met haar docent.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi moeder van Elianne,

Volgens onze gegevens staat 'Bellen in het naar het buitenland' inmiddels aan. Dat heeft mijn collega Nick gedaan, die je eerder vandaag al aan de telefoon hebt gehad. Onze IT'ers hebben het gecheckt, en het staat echt aan.
Als dat nu nog niet werkt, dan moet Elianne even handmatig een netwerk kiezen met haar mobiel.

Reageer