.

Beantwoord

Bellen in het buitenland

  • 18 July 2012
  • 19 reacties
  • 3140 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Zondag 15 juli 2012 gingen we met 4 personen iemand afhalen op het vliegveld in Dusseldorf, Duitsland. 3 Personen hadden een Simyo-abo (sim only). We hadden alle 3 "bellen in het buitenland" aan staan. Toen 1 van ons even uit de buurt was probeerden we haar te bellen. Alle 3 de "Simyo's" vermeldden dat er GEEN NETWERKBEREIK  was, ook buiten. De mobiel van de 4e persoon - met een andere provider - deed het prima en werd ook ONTVANGEN door de "Simyo's. Pas in Nederland werkten de 3 "Simyo's" weer! Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Natascha 19 July 2012, 09:44

Bekijk originele reactie

19 reacties

Badge +6
Beste WimS,

Ik heb het voor je nagekeken in het systeem. De optie bellen in en naar het buitenland staat aan op je aansluiting.
Wanneer het toestel niet automatisch het juiste netwerk vind dan dien je dit handmatig te zoeken.
Hallo,

ik wil vanuit het buitenland bellen naar de klantenservice. Is er een nummer dat ik kan bellen?

Alvast dank,

Selene
Reputatie 2
Badge +4
Hallo,

ik wil vanuit het buitenland bellen naar de klantenservice. Is er een nummer dat ik kan bellen?

Alvast dank,

Selene


Hoi Selene,

Welkom op het Simyo forum!
Je kunt Simyo klantenservice vanuit het buitenland bereiken op: +31202003007.

Groetjes,

Manisha
Zondag 15 juli 2012 gingen we met 4 personen iemand afhalen op het vliegveld in Dusseldorf, Duitsland. 3 Personen hadden een Simyo-abo (sim only). We hadden alle 3 "bellen in het buitenland" aan staan. Toen 1 van ons even uit de buurt was probeerden we haar te bellen. Alle 3 de "Simyo's" vermeldden dat er GEEN NETWERKBEREIK  was, ook buiten. De mobiel van de 4e persoon - met een andere provider - deed het prima en werd ook ONTVANGEN door de "Simyo's. Pas in Nederland werkten de 3 "Simyo's" weer! Hoe kan dat?


Ook ik heb deze keer in Egypte weer nul op het rekest gekregen. Mijn dochter die ook Simyo heeft had totaal geen probleem. Wij persoonlijk denken dat het aan het gsm-toestel ligt, misschienn zeg ik nu het verkeerde maar is de mogelijkheid te zoeken in het systeen van dual, triple of tegenwoordig quardro o.i.d. Mijn toestel was in elk geval niet sterk genoeg om het signaal te ontvangen en uit te zenden want ook sms-en gaat nog steeds niet. jammer maar ik weet niet wat er aan te doen is.   
Heb destijds gereageerd op buitenland bellen wat niet giing/gaat.
Zou in dit forum melden als ik er weer mee te maken kreeg en dat is inmiddels gebeurd en was weer negatief ondanks alles aan staat krijg ik geen signaal. Heb  handmatig een server/provider gezocht maar het blijft nul op het rekest. Zoals ik op een ander gereageerd heb in dit forum zeg ik hetzelfde, ik denk dat het aan de sterkte van je gsm ligt, mogelijk verband tussen dual/triple enz. band, het blijft frustrerend dat men onbereikbaar blijft middels bellen/sms-en. Jullie klantenservicenr. vanuit buitenland heeft ook geen zin want men kan niet bellen, uiteraard wel via een publieke tel.cel dat is logisch.  
Reputatie 7
Badge +9
Zondag 15 juli 2012 gingen we met 4 personen iemand afhalen op het vliegveld in Dusseldorf, Duitsland. 3 Personen hadden een Simyo-abo (sim only). We hadden alle 3 "bellen in het buitenland" aan staan. Toen 1 van ons even uit de buurt was probeerden we haar te bellen. Alle 3 de "Simyo's" vermeldden dat er GEEN NETWERKBEREIK  was, ook buiten. De mobiel van de 4e persoon - met een andere provider - deed het prima en werd ook ONTVANGEN door de "Simyo's. Pas in Nederland werkten de 3 "Simyo's" weer! Hoe kan dat?

Ik verkeer ook wel eens in die regio maar bij mij gooit 'ie 'm dan toch mooi automatisch op E-Plus. :rolleyes:

En in Turkije op Turkcell. 
Ja dat klopt en toch krijg ik het niet verzonden alleen dat zie ik niet direkt. De volgende dag o.i.d. staat er dat het zo spoedig mogelijk wordt verzonden zodra er verbinding en die komt er niet en dat is wat ik bedoel zal m'n toestel daar niet geschikt voor zijn. Heb een Samsung Galaxy Y young. GT-S5320, misschien kan iemand mij daar uitsluitsel over geven want ik blijf het matelood irritant vinden een gsm hebben en niet kunnen bellen in het:mad: buitenland. 
Badge +8
Heb destijds gereageerd op buitenland bellen wat niet giing/gaat.
Zou in dit forum melden als ik er weer mee te maken kreeg en dat is inmiddels gebeurd en was weer negatief ondanks alles aan staat krijg ik geen signaal. Heb  handmatig een server/provider gezocht maar het blijft nul op het rekest. Zoals ik op een ander gereageerd heb in dit forum zeg ik hetzelfde, ik denk dat het aan de sterkte van je gsm ligt, mogelijk verband tussen dual/triple enz. band, het blijft frustrerend dat men onbereikbaar blijft middels bellen/sms-en. Jullie klantenservicenr. vanuit buitenland heeft ook geen zin want men kan niet bellen, uiteraard wel via een publieke tel.cel dat is logisch.  


Ja dat klopt en toch krijg ik het niet verzonden alleen dat zie ik niet direkt. De volgende dag o.i.d. staat er dat het zo spoedig mogelijk wordt verzonden zodra er verbinding en die komt er niet en dat is wat ik bedoel zal m'n toestel daar niet geschikt voor zijn. Heb een Samsung Galaxy Y young. GT-S5320, misschien kan iemand mij daar uitsluitsel over geven want ik blijf het matelood irritant vinden een gsm hebben en niet kunnen bellen in het:mad: buitenland. 


Hoi Kiki46,

Het zou natuurlijk aan je toestel kunnen liggen, maar ik heb voor de zekerheid de optie even opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Dat zou ook kunnen helpen. Om dat te kunnen testen, mag je je toestel even helemaal uitschakelen, en dan na een tijdje weer aan, zodat de simkaart zich opnieuw kan aanmelden op het netwerk.
Als je handmatig naar een netwerk zoekt, vindt je toestel die dan wel en krijg je geen toegang? Of blijft het schermpje leeg?

Wat je de volgende keer even zou kunnen proberen is jouw simkaart in het toestel van je dochter te doen, en te kijken of je simkaart dan wel verbinding kan maken. Mocht dit zo zijn, dan is het inderdaad je toestel.

Ik weet niet of je binnenkort weer in het buitenland bent, maar mocht dat zo zijn, laat even weten hoe het gaat, want ik kan me de frustratie zeker voorstellen.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ik verkeer ook wel eens in die regio maar bij mij gooit 'ie 'm dan toch mooi automatisch op E-Plus. :rolleyes:

En in Turkije op Turkcell. 


Hoi de leon,

Nieuwe handtekening? Ik vind het een mooie.

Groetjes, Charlene
reactie gaat over.
Badge +8
reactie gaat over.

Hoi Marion M.,

Welkom op het forum :)
Wilde je nog wat vragen of is het niet meer nodig?

Groetjes,
Charlene
Hoi

Kan ik nu bellen van uit het buitenland of niet????
Ik lees zoveel negative verhalen.......
Ik wil het wel graag weten want we gaan van de week op vakantie!!!
Wij hebben thuis blijvers en die moeten we kunnen bellen en zij ons!!!!!
Dus graag een goede en duidelijke antwoord terug..
    
              Groetjes Hepa
Reputatie 7
Badge +9
Hoi

Kan ik nu bellen van uit het buitenland of niet????
Ik lees zoveel negative verhalen.......
Ik wil het wel graag weten want we gaan van de week op vakantie!!!
Wij hebben thuis blijvers en die moeten we kunnen bellen en zij ons!!!!!
Dus graag een goede en duidelijke antwoord terug..
    
              Groetjes Hepa


Antwoord: ja, mits "Bellen in en naar het buitenland" op Mijn Simyo aan staat.
Wat niet werkt is internet via Simyo in het buitenland.
Reputatie 3
Badge +9
Wat ik ook heb gelezen als het niet werkt de batterij uit je toestel halen en terug plaatsen. Vraag me niet waarom maar bij die klanten hielp het.
Badge
Ook ik zit in Amerika zonder bereik, ondanks dat bellen in het buitenland aanstaat. Toch vreemd dat dit zo vaak problemen oplevert. Ik hoop dat het snel opgelost wordt.
Badge +8
Ook ik zit in Amerika zonder bereik, ondanks dat bellen in het buitenland aanstaat. Toch vreemd dat dit zo vaak problemen oplevert. Ik hoop dat het snel opgelost wordt.

Hoi Nijv,

Dat kan ook aan je toestel liggen. Om in de Verenigde Staten te kunnen bellen heb je een triband of quadband toestel nodig, omdat zij een ander soort netwerk gebruiken. meer informatie hierover vind je ook in dit topic.

Weet je of jouw toestel hier geschikt voor is?

Groetjes,
Charlene
Ga volgende maand op vakantie ,voor het eerst met een simyo kaart in mijn toestel (Samsung Galaxy)
Ga er dan ook wel vanuit dat je normaal kan bellen en gebeld worden op je vakantieadres.
Maar aan de reacties te zien valt dit ERG tegen.
Het enige wat ik als antwoord van Simyo zie staan is staat bellen buitenland wel aan.
Vind dit nogal een makelijk en goedkoop antwoord om je achter te verschuilen.Nou bij mij staat dit aan en ik ga er dan ook vanuit dat bellen en gebeld worden mogelijk is in het buitenland mocht dit niet het geval zijn dan is Simyo is ondeugdelijk product en een goede reden om het contract na de vakantie per direct op te zeggen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik zou zeggen ga pas klagen als je een reden tot klagen hebt. Als bellen in het buitenland aan staat kun je er van uit gaan dat het ook werkt. Het zit hem in de aard van een forum zoals dit dat veel reacties negatief zijn, want alleen als er een probleem is klimmen mensen in de pen. Positieve ervaringen worden bijna nooit gemeld, dus de conclusie dat de bereikbaarheid in het buitenland "ERG tegenvalt" kun je niet maken.
Badge +8
Ga volgende maand op vakantie ,voor het eerst met een simyo kaart in mijn toestel (Samsung Galaxy)
Ga er dan ook wel vanuit dat je normaal kan bellen en gebeld worden op je vakantieadres.
Maar aan de reacties te zien valt dit ERG tegen.
Het enige wat ik als antwoord van Simyo zie staan is staat bellen buitenland wel aan.
Vind dit nogal een makelijk en goedkoop antwoord om je achter te verschuilen.Nou bij mij staat dit aan en ik ga er dan ook vanuit dat bellen en gebeld worden mogelijk is in het buitenland mocht dit niet het geval zijn dan is Simyo is ondeugdelijk product en een goede reden om het contract na de vakantie per direct op te zeggen.
Ik zou zeggen ga pas klagen als je een reden tot klagen hebt. Als bellen in het buitenland aan staat kun je er van uit gaan dat het ook werkt. Het zit hem in de aard van een forum zoals dit dat veel reacties negatief zijn, want alleen als er een probleem is klimmen mensen in de pen. Positieve ervaringen worden bijna nooit gemeld, dus de conclusie dat de bereikbaarheid in het buitenland "ERG tegenvalt" kun je niet maken.

Hoi Ton de V,

Zoals Scotsman al aangeeft, wanneer de optie aanstaat en er is op de plek waar je bent een netwerk beschikbaar dan kun je gewoon bellen. Je toestel moet dan natuurlijk ook zo ingesteld zijn dat deze van een buitenlands netwerk gebruik kan maken, en je toestel moet zich bij dat netwerk aanmelden. Soms gaat dat het beste als je handmatig een netwerk kiest.

Ik zou me dus nog geen zorgen maken,

Groetjes,
Charlene

Reageer