.

Beantwoord

Bellen in de Verenigde Staten lukt niet, wat kan ik doen?

  • 6 June 2023
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

Badge

Hi! Ik heb dit onderwerp al verschillende keren voorbij zien komen maar ondanks alle oplossingen worden geboden krijg ik het niet voor elkaar: ik krijg geen contact met een provider nu ik in de V.S. ben. 

Ik heb een gloednieuwe Iphone 14, bellen in het buitenland staat aan op Simyo, heb de telefoon meerdere keren opnieuw opgestart en ook handmatig selecteren haalt niks uit ondanks dat ik 5 verschillende providers in mijn lijst krijg. 

Ik ben gisteren aangekomen en moet nog 10 dagen door hier en ben volledig onbereikbaar. Please help!

 

Willem 

icon

Beste antwoord door Ray 7 June 2023, 07:20

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hoi @WillemW. 

Wellicht kun je ook even controleren of je APN instellingen juist zijn. Dat kun je hier op deze pagina doen bij tabblad iOS. Ook moet roaming aanstaan op je toestel. 

Hou er wel rekening mee dat bellen en internet in de VS erg duur is. 

https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming/sim-only

Een lokaal simkaartje is aanbevolen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @WillemW.,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je geen verbinding hebt in de VS!

Zoals @Ray zegt valt het internetten en bellen (ook gebeld worden) in de VS niet binnen je bundel, je betaalt hier een buitenbundeltarief voor. Wij raden daarom inderdaad aan om een lokale simkaart aan te schaffen, hiermee ben je voordeliger uit. Bedankt voor het delen van de tarieven, Ray 😊! Je kunt eventueel onze tarieven ook nog via onze website bekijken. 

Ik heb zojuist je simkaart opnieuw aangemeld aan het netwerk. Zou je je telefoon nog even voor 10 minuten uit kunnen schakelen? Ik hoor dan graag van je of dit heeft geholpen!

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hi Roeqajja en Ray, 

 

dank voor jullie adviezen. Het gaat mij er vooral om dat ik gebeld kan worden mocht er bijvoorbeeld een noodgeval zijn (o.a. door alarmcentrale vanwege mijn eigen bedrijf). Data is niet relevant, daarvoor kan ik WiFi gebruiken op kantoor en in hotels. 

Ik heb de telefoon inmiddels weer twee keer opnieuw opgestart en zowel automatisch als handmatig netwerken geselecteerd maar niks doet het. 

What else can we do? 

 

Groeten,

Willem 

@WillemW. 

Staat 4G bellen aan? Het kan zijn dat dit een vereiste is.

 

Badge

Hi Ray, 

ik heb zowel 4g als 5g geprobeerd, maakt vooralsnog geen verschil. 

 

@WillemW. 

4G bellen, ook wel VoLTE genoemd, is letterlijk bellen over het 4G netwerk. Je telefoon valt dan niet meer terug naar 2G of 3G tijdens het gesprek.

Apple Support

Hoop dat dit helpt :)

Badge

Hi Ray, 

ik heb inmiddels alles geprobeerd maar niks werkt. Het lijkt me niet aan het toestel te liggen maar aan de sim aangezien ik dit topic vaker voorbij heb zien komen en het een gloednieuwe iphone betreft. Ik vlieg woensdag weer terug naar NL dus het maakt voor nu niet veel meer uit maar ik moet zeggen dat ik sterk twijfel of ik ga overstappen naar een andere aanbieder als dit niet heel simpel te fixen is. Ik wil gewoon kunnen bellen in het buitenland, internet maakt me eigenlijk helemaal niet uit. (Ondanks dat ik je pogingen te helpen enorm waardeer maar uiteindelijk moet het gewoon werken). 

 

Groeten,

 

Willem 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @WillemW.,

Bedankt voor je reactie. Ik kan begrijpen dat je dit graag opgelost wilt hebben! 

Ik zou je een nieuwe simkaart kunnen versturen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens (geboortedatum, adres en e-mailadres) hiervoor? Je bent nu waarschijnlijk niet meer in de VS om de nieuwe simkaart uit te testen, maar ik hoor graag van je of de nieuwe simkaart heeft geholpen zodra je weer in het buitenland bent!

Nogmaals bedankt voor je hulp @Ray! 😄

Groetjes,
Roeqajja

Reageer