.

Beantwoord

Bellen in Australië werkt niet meer. Wat nu?

  • 29 July 2018
  • 8 reacties
  • 237 Bekeken

Ik ben in Australië en kan niet meer bellen/smsen met mijn telefoon. Laatste keer dat ik dit nummer gebruikte was in Nederland in Mei. Ik gebruik een oud samsung toestel (10 jaar oud). In het verleden kon ik wel bellen in Australië met dit toestel/nummer. Instellingen bij Mijn Simyo staan goed.
icon

Beste antwoord door Niels 30 July 2018, 12:37

Bekijk originele reactie

8 reacties

Is het mogelijk om een kruistest te doen, jouw sim andere telefoon en andersom?
Heb ook ander toestel geprobeerd. Daarnaast ook een andere Nederlandse sim (Vodafone) in deze telefoon, die ook niet meer werkt.
Dus de Simyo sim doet het ook niet in een ander toestel?
Dan zal een reset nodig zijn van de simkaart door een moderator. Je hoort nog van hem haar, waarschijnlijk morgen bij geluk eerder.

Wellicht biedt een plaatselijke telefoon(/telefoonwinkel) uitkomst
om even een bezoekje te brengen en te kijken of er nog andere opties zijn. (Lokale simkaart)

Suuk 6.
Fijne dag nog in down under.😎
Bedankt voor je tips. Ik heb ook lokaal nummer. Dit is een noodtoestel/sim dat ik achter de hand heb.
Graag gedaan David!
En jij bedankt voor de terugkoppeling, dit is, en ik spreek niet alleen voor mezelf, heel fijn voor de (vrijwillige) helpers.
Reputatie 6
Badge +5
Hi DavidJ,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat bellen en sms'en momenteel niet lukt! Je wilt natuurlijk wel een werkend noodnummer hebben. Slim dat je al het één en ander hebt geprobeerd om het nummer weer aan de praat te krijgen. Jammer dat de kruistest uiteindelijk niks heeft uitgehaald. Wat voor melding krijg je precies als je probeert te bellen? En lukt het anderen wel om jou te bellen? Ik heb in ieder geval een reset op je simkaart uitgevoerd, daardoor kan deze zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk. Zet je telefoon een kwartiertje uit om de reset te voltooien. Ik hoor graag of dit uitkomst biedt.

Friesian, bedankt voor je reactie en hulp :)

Groetjes,
Niels
de telefoon werkt weer!
dank voor de hulp

groeten
David
Reputatie 6
Badge +4
Hoi DavidJ,

Fijn om te horen dat het weer werkt! 🙂 Namens Niels heel graag gedaan natuurlijk.

Fijne tijd nog Down Under!

Groetjes,
Thomas

Reageer