.

Beantwoord

Bellen buitenland, gaat dit van mijn bundels?

  • 15 June 2014
  • 2 reacties
  • 437 Bekeken

Badge
Als ik straks op vakantie naar het buitenland ga kan ik dan gewoon bellen met mijn Simyo abonnement en internetten en moet ik ook mijn instellingen op mijn toestel wijzigen Gr arjan
icon

Beste antwoord door Scotsman 15 June 2014, 22:41

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je wilt bellen in het buitenland dan moet je bellen in en naar het buitenland aanzetten op Mijn Simyo. Wil je ook kunnen internetten dan is er een apart schakelaartje dat dat mogelijk maakt ("Internet op je mobiel - buitenland"). Hou er wel rekening mee dat geen van deze kosten binnen je Nederlandse bundels vallen, alle kosten in het buitenland worden altijd apart berekend, zie de tarieven hier.
Verder moet je even checken bij de instellingen van je toestel dat je kunt roamen (d.w.z. verbinding maken met een buitenlands netwerk).

Eenmaal in het buitenland kan het gebeuren dat je niet meteen verbinding hebt, even het toestel opnieuw opstarten wil vaak helpen, of met de hand een beschikbaar buitenlands netwerk zoeken in plaats van automatisch.

In principe is het dan mogelijk om te bellen en internetten in het buitenland.
Badge +8
Hoi Aj.groeneveld,

Dat heeft Scotsman al heel duidelijk uitgelegd. Hij heeft helemaal gelijk, het gaat niet van je bundels en het is behoorlijk kostbaar nog. Er gaat wel het een en ander veranderen op het gebied van de tarieven in het Buitenland. Daarvoor lees je vooral het onderste deel van deze pagina.
De beste tips voor het gebruik van je mobiel in het buitenland vind je in dit artikel. 🆒

Hebben we je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene

Reageer