.

Beantwoord

Afgesloten wegens hoogverbruik

  • 3 June 2013
  • 3 reacties
  • 459 Bekeken

Beste Simyo,

Ik ben in het buitenland (Marokko) voor een zakelijke trip en gebruik mijn telefoon net als in Nederland zowel zakelijk als privé (ben freelancer). Nu ben ik sinds vanavond afgesloten na een melding van hoogverbruik (geen internet, gebruik puur de WiFi). Op zich niks mis mee.. Prima als preventie!
Maar ik heb nu allerlei afspraken en heb mijn telefoon hard nodig, net als de afgelopen dagen. Alleen is de klantenservice al dicht en op mijnSimyo staan helemaal geen gegevens van wat er eventueel aan de hand is.

Help mij! Ik zit omhoog...

Groet,
Simoontje

P.s. Slechte zaak: ik krijg een sms: "Beste klant, u wordt over enkele minuten afgesloten wegens hoogverbruik. Neem contact op met de klantenservice via ...." en dan is de klantenservice dicht. Dat vind ik wel erg spijtig!
icon

Beste antwoord door Charlene 5 June 2013, 11:52

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hooggebruik betekent dat u meer dan 75 euro aan kosten per dag of 250 euro per week buiten de bundel heeft gebruikt! Simyo zal tussentijds een betaling willen, daarna wordt u weer aangesloten.

Zie ook: https://forum.simyo.nl/factuur-65/faq-ben-afgesloten-wegens-hoogverbruik-houdt-3325/
Dat snap ik idd uit de andere topics, maar ik kan nu niks, want ik heb geen gegevens op mijnSimyo, EN kan ze morgenochtend ook niet direct bellen om die te vragen, want ze hebben me afgesloten... Niet handig dus om zo'n smsje te sturen buiten de openingstijden van de klantenservice.

Vandaar deze vraag naar Simyo toe.
Badge +8
Beste Simyo,

Ik ben in het buitenland (Marokko) voor een zakelijke trip en gebruik mijn telefoon net als in Nederland zowel zakelijk als privé (ben freelancer). Nu ben ik sinds vanavond afgesloten na een melding van hoogverbruik (geen internet, gebruik puur de WiFi). Op zich niks mis mee.. Prima als preventie!
Maar ik heb nu allerlei afspraken en heb mijn telefoon hard nodig, net als de afgelopen dagen. Alleen is de klantenservice al dicht en op mijnSimyo staan helemaal geen gegevens van wat er eventueel aan de hand is.

Help mij! Ik zit omhoog...

Groet,
Simoontje

P.s. Slechte zaak: ik krijg een sms: "Beste klant, u wordt over enkele minuten afgesloten wegens hoogverbruik. Neem contact op met de klantenservice via ...." en dan is de klantenservice dicht. Dat vind ik wel erg spijtig!

Dat snap ik idd uit de andere topics, maar ik kan nu niks, want ik heb geen gegevens op mijnSimyo, EN kan ze morgenochtend ook niet direct bellen om die te vragen, want ze hebben me afgesloten... Niet handig dus om zo'n smsje te sturen buiten de openingstijden van de klantenservice.

Vandaar deze vraag naar Simyo toe.


Hoi Simoontje,

De blokkade wegens hoogverbruik, die gaat automatisch. Dus zodra je een bepaalde grens passeert, wordt dat berichtje verstuurd en daarna volgt de blokkade. Het is uiteraard erg vervelend als dit gebeurt terwijl wij niet telefonisch bereikbaar zijn. Dan wil je de juiste actie ondernemen en kun je niet bij de gegevens. Onze excuses voor die samenloop van omstandigheden.
Ik zie dat je aanbetaling inmiddels is verwerkt. En je aansluiting gedeblokkeerd.

Ik wil je nog wel meegeven dat wanneer je veel belt met je Simyo aansluiting in het buitenland, het risico er is dat het weer gebeurt. Buitenland-kosten vallen standaard buiten de bundel en Marokko ligt in Zone 3, de op één na duurste zone.
De tarieven vind je ook hier.
Verder worden die buitenlandse verbruiksgegevens soms met een vertraging doorgegeven, waardoor het in een keer een hoop kan zijn.
Je zou misschien eens kunnen informeren, mocht je vaker die kant op moeten, of een simkaartje aanschaffen daar niet veel goedkoper is.

Laat je even weten of je inmiddels weer kunt bellen?

Groetjes,
Charlene

Reageer