.

Beantwoord

4G in buitenland werkt niet. Wat nu?

  • 2 August 2017
  • 5 reacties
  • 205 Bekeken

Badge
Ik krijg 4G niet werkend in hier op vakantie in Spanje. Ik heb de stappen in de mail gisteren doorlopen om 4G aan te zetten, zonder effect. Vervolgens heb ik vandaag mijn Simyo simkaart in een ander mobiel gedaan. Ook daar werkt deze niet; de andere simkaart (vodafone) in mjjn mobiel werkt overigens wel. Wat kan ik verder nog doen?
Dank alvast voir reactie!
icon

Beste antwoord door franswon 2 August 2017, 23:47

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo Jenske,

Het lijkt er sterk op dat je geen verbinding maakt met een contractpartner van KPN maar wel van Vodafone.

Je kunt proberen verder te zoeken naar een netwerk wat wel een roaming-overeenkomst heeft met KPN/Simyo en 4G levert.
Badge
Ik begrijp de reactie niet; ik had de simkaart van mijn moeder (vodafone; waarvan 4G werkt hier spanje) in mijn mobiel gedaan om te zien of mijn telefooninstellingen kloppen. Die kloppen want een andere simkaart met 4G doet het wel in mijn mobiel. Mijn simyo simkaart in de mobiel van mjjn moeder werkt ook niet. Kunnen jullie mjjn simkaart nakijken of 4G wel is geactiveerd na omzetten van prepaid naat sim only; het moet aan de simkaart liggen dat 4G niet werkt verwacht ik. Dsnk alvast voor jullie reactie.
Badge
Ik krijg wel het kpn netwerk overigens
Reputatie 7
Badge +9
Jenske, KPN dus ook Simyo kan andere contracten hebben dan Vodafone. Waar Vodafone een roaming overeenkomst heeft met aanbieder A kan KPN een overeenkomst hebben met aanbieder B.
Vandaar mijn advies om jouw telefoon verder te laten zoeken.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jenske,

Welkom op het Forum!

Ontzettend vervelend dat je internet niet gelijk werkte in Spanje.

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie dat je internet inmiddels werkt. Kun je ons laten weten wat je hiervoor hebt gedaan?

Alvast een hele fijne vakantie toegewenst! :$

@ Franswon, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer