.

Beantwoord

Wie hebben er nog meer last van een slechte verbinding sinds 2 maanden?

  • 4 February 2014
  • 21 reacties
  • 2269 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 11 reacties
Beste Simyo en ander Simyo gebruikers,

sinds twee maanden heb ik last van een slechte verbinding (de andere partij kan mij niet verstaan en krijgt 'science fiction achtige geluiden' en met grote regelmaat (meerdere keren per dag) valt de verbinding weg.
Ik heb sinds één maand een nieuw toestel en had stiekume hoop dat daarmee het probleem verholpen zou zijn, maar dit is niet zo.
Ik heb problemen zowel thuis, op het werk als in de auto,

Deze situatie is ontstaan in november/december.

Graag zie ik een oplossing van Simyo, daarnaast ben ik benieuwd of er meer mensen een verandering in de kwaliteit van de verbinding hebben gemerkt in de laatste maanden.

Groet!
icon

Beste antwoord door Ernst 7 March 2014, 11:14

Bekijk originele reactie

21 reacties

Badge +6
Hoi edzet,

Welkom op het forum van Simyo!

Wat vervelend dat je deze problemen ervaart met je verbinding. Wat ik allereerst voor je ga doen is dat ik je aansluiting een reset ga geven, daarom wil ik je vragen wanneer je dit bericht hebt gelezen even je telefoon uit en weer aan te zetten.

Blijven de problemen bestaan, dan zou ik je willen vragen eens een aantal momenten te noteren waarop je deze problemen ervaart.
De informatie die we dan nodig hebben om dit verder uit te zoeken is: op welke postcode bevindt je je en en welke problemen ervaar je precies, daarnaast gebeurt dit op 2G of op 3G? En is dit binnen of buiten?

Ik hoor het graag van je! 🙂
Badge
Exact hetzelfde probleem, ook begonnen in de maanden die je noemde. Ik weet niet hoe ik mijn thread kan copy pasten hier maar als je op het forum zoekt kom je mijn bericht wel tegen. Omdat het al zo lang duurt heb ik zo'n vermoeden dat er op korte termijn geen oplossing komt. Daarom wil ik mijn contract voortijdig opzeggen.
Badge
Ha Kim,

ik heb mijn telefoon herstart en zal je over een week laten weten wat wat de ervaring dan is.
Ik woon en werk in postcode gebied 2343 en 2341, maar heb het probleem door het hele land heen ervaren. In grote steden, kleine plaatsen en op de snelweg.

Het probleem is geluid (elkaar niet meer kunnen verstaan (gekraak/piep/knars) en het domweg wegvallen van de verbinding (herhaaldelijk en bij verschillende mensen), geen sms-en kunnen versturen, geen data verbinding (2g, 3g of H+) hebben en dit alles in willekeurige combinaties en veel te vaak (= elke dag).
Vanaf mijn werk (2341) heb ik mezelf aangeleerd een vaste telefoon te pakken omdat het 9 van de 10 keer gekraak en verlies van verbinding oplevert.

Je hulp wordt zeer gewaardeerd en ik hoop dat het een oplossing brengt.

Groet,

Edwin
Badge +8
Exact hetzelfde probleem, ook begonnen in de maanden die je noemde. Ik weet niet hoe ik mijn thread kan copy pasten hier maar als je op het forum zoekt kom je mijn bericht wel tegen. Omdat het al zo lang duurt heb ik zo'n vermoeden dat er op korte termijn geen oplossing komt. Daarom wil ik mijn contract voortijdig opzeggen.

Hoi Woutor,

Jammer dat het al zo lang speelt. Het probleem was bij ons al afgemeld, door de netwerkspecialisten.
Ernst houdt zich in dit topic met jouw situatie bezig.

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Ha Kim,

ik heb mijn telefoon herstart en zal je over een week laten weten wat wat de ervaring dan is.
Ik woon en werk in postcode gebied 2343 en 2341, maar heb het probleem door het hele land heen ervaren. In grote steden, kleine plaatsen en op de snelweg.

Het probleem is geluid (elkaar niet meer kunnen verstaan (gekraak/piep/knars) en het domweg wegvallen van de verbinding (herhaaldelijk en bij verschillende mensen), geen sms-en kunnen versturen, geen data verbinding (2g, 3g of H+) hebben en dit alles in willekeurige combinaties en veel te vaak (= elke dag).
Vanaf mijn werk (2341) heb ik mezelf aangeleerd een vaste telefoon te pakken omdat het 9 van de 10 keer gekraak en verlies van verbinding oplevert.

Je hulp wordt zeer gewaardeerd en ik hoop dat het een oplossing brengt.

Groet,

Edwin


Hoi edzet,

Dat horen we graag van je, of het na het herstarten verbeterd is. Je zou dat dan eigenlijk gelijk moeten merken.
Ik wil je ook nog vragen of je je simkaart in een ander toestel kunt proberen. Dat kan ons ook informatie opleveren.

Wij hopen de oplossing ook snel te vinden :)

Groetjes,
Charlene
Badge
Ha Kim en Charlene,

het is inderdaad enorm verbeterd. Dank jullie wel voor de hulp.
Wat echter blijft is het wegvallen van de verbinding.
Zeker als ik in me verplaats (auto, trein, maar ook als ik fiets of wandel) verbreekt de verbinding en krijgt de ander persoon te horen dat ik tijdelijk geen bereik heb. Dit gebeurd (ik reis veel) zeker 3 keer per dag.

Kun je me daar nog bij helpen?

Groet,

Edwin
Reputatie 5
Badge +11
Hi edzet,

Dank je dat je laat weten dat de inzet van -Kim en Charlene zijn vruchten heeft afgeworpen :)

Als je verbinding weg valt, maakt het dat uit waar je bent? Is het in hetzelfde gebied, of maakt het niet uit waar je bent in Nederland?
Als je dit overal ervaart zal het niet met je verbinding zelf te maken hebben, maar met je simkaart of je telefoon.

Ik geloof dat je je simkaart al wel eens van telefoon hebt gewisseld, dus mocht dit overal voorkomen wil je graag een nieuwe simkaart verzorgen.
Kun je me aan de hand van mijn vraag laten weten of dat nodig is?
Badge
Ha Ernst,

het vindt inderdaad overal plaats.
Geen idee hoe een nieuwe sim tot verlies van de verbinding leidt, maar als je denkt dat dit helpt wil ik het graag uitproberen...

Groet,

Edwin
Badge +6
Hoi edzet,

Ik heb zojuist een vervangende simkaart voor je besteld, zoals voorgesteld door -Ernst, deze zal je, naar verwachting, dinsdag in je brievenbus ontvangen.

We vernemen graag van je of de nieuwe simkaart de problemen oplost! 🙂
Badge
Ha Kim,

dank je wel. Ik heb de sim ontvangen en in gebruik genomen.
Het resultaat is wisselend en nog niet naar wens.
Ik ben nu bijvoorbeeld thuis en heb 5 keer de verbinding verloren bij verschillende gesprekspartners. Ook als ik buiten op het balkon sta...

Ik heb een dual sim telefoon.
Toen ik overschakelde naar de ander SIM (Kruidvat, ook KPN netwerk) was het probleem weg, waarna ik constateer dat het aan de Simyo verbinding ligt.

Wat is de volgende stap?

Eerlijk is eerlijk het is heel veel beter dan toen ik deze thread begon, maar dagelijks één of meerdere keren de verbinding kwijt raken (stom genoeg wen je eraan...) is toch eigenlijk niet de bedoeling.

Heeft Simyo een low priority ofzo op het KPN netwerk, Hoe komt het dat er zoveel verschil zit tussen providers op hetzelfde netwerk?

Groet,

Edwin
Reputatie 7
Badge +9
Je zegt een dual-sim toestel te hebben. Zit je toestel niet met de ene simkaart op 2g en met de andere simkaart op 3g. Dat kan een hele hoop uitmaken, want 2g zit op een andere frequentie en kan daardoor veel beter bereik hebben dan 3g.
Badge
Als ik bij de data verbinding kijk, zijn ze beide 3g. Als de data beide 3g is, zijn de telefoon connecties dan ook 3g (ik bedoel gaat telefonie over dezelfde connectie als de internet toegang?)
Is er een app waarmee je de specificaties van de connectie met de zendmast kan zien en ik kan kijken of en welk verschil er is tussen beide verbindingen?
Badge +6
Ha Kim,

dank je wel. Ik heb de sim ontvangen en in gebruik genomen.
Het resultaat is wisselend en nog niet naar wens.
Ik ben nu bijvoorbeeld thuis en heb 5 keer de verbinding verloren bij verschillende gesprekspartners. Ook als ik buiten op het balkon sta...

Ik heb een dual sim telefoon.
Toen ik overschakelde naar de ander SIM (Kruidvat, ook KPN netwerk) was het probleem weg, waarna ik constateer dat het aan de Simyo verbinding ligt.

Wat is de volgende stap?

Eerlijk is eerlijk het is heel veel beter dan toen ik deze thread begon, maar dagelijks één of meerdere keren de verbinding kwijt raken (stom genoeg wen je eraan...) is toch eigenlijk niet de bedoeling.

Heeft Simyo een low priority ofzo op het KPN netwerk, Hoe komt het dat er zoveel verschil zit tussen providers op hetzelfde netwerk?

Groet,

Edwin


Als ik bij de data verbinding kijk, zijn ze beide 3g. Als de data beide 3g is, zijn de telefoon connecties dan ook 3g (ik bedoel gaat telefonie over dezelfde connectie als de internet toegang?)
Is er een app waarmee je de specificaties van de connectie met de zendmast kan zien en ik kan kijken of en welk verschil er is tussen beide verbindingen?


Hoi edzet,

Allereerst fijn om te horen dat je bereik in ieder geval beter is geworden, maar dagelijks meerdere malen de verbinding kwijtraken, dat is natuurlijk inderdaad niet de bedoeling :(

Omdat ik nu uit je bericht begreep dat dit probleem zich voornamelijk thuis voordoet (klopt dat, of is dat een verkeerde aanname?) heb ik even contact opgezocht met onze Netwerkspecialisten van KPN. Zij gaven aan dat zowel 2G als 3G, zowel indoor als outdoor, goed zou moeten zijn op je postcode in Oegstgeest. Echter, gaven zij aan dat wanneer je een balkon op het westen hebt (naar de snelweg toe), dan kàn het zo zijn dat je verbinding evt. wegvalt, omdat het signaal vanuit het oosten komt en dus door je woning heen moet.

Nu zou ik je allereerst willen vragen om bijvoorbeeld een dag alleen je Simyo simkaart in je dual-sim telefoon te stoppen en te ervaren hoe je bereik is, omdat het soms wel voor kan komen dat er een 'hapering' in een dual-sim telefoon plaatsvindt.

Daarnaast is het een goede tip die Groentjuh (dankjewel daarvoor!) geeft, zet ook eens je telefoon op het GSM (2G) netwerk vast om te kijken of je daardoor een beter bereik ervaart. Bellen is overigens inderdaad ook mogelijk via 3G (= het UMTS netwerk). Je kan dit meestal in je telefoon instellen via Instellingen >> Netwerk.

Tot slot, we maken gebruik van hetzelfde netwerk als KPN zelf, het is namelijk niet mogelijk om op een netwerk een verschil in priorities te geven :)

Ik verneem graag je bevindingen aan de hand van bovenstaande tips! 🙂
Badge
Ha Kim,

ik heb het toestel ingesteld op 3G én 2G (hij stond op alleen 3G). Dat lijkt een verbetering te geven.

3 keer het contact verloren in de afglopen twee weken. NIet thuis maar onderweg in de auto...

The jury is still out...

Groet,

Edwin
Reputatie 5
Badge +11
Hi edzet,

Dat zijn hoopgevende signalen :o

Mocht het weer anders worden, willen we het graag weten!
Badge
Het probleem is nu eigenlijk alleen nog in de auto.
Afgelopen week ben ik 5 x de verbinding kwijt geraakt.
Is daar nog wat aan te doen?

Groet,

Edwin
Reputatie 5
Badge +11
Hi edzet, gelukkig gaat het -buiten de auto- nog altijd goed met je verbinding :)

Ín de auto kan het heel goed wat minder zijn helaas. Je zit natuurlijk in een metalen box die meestal tijdens het rijden wat statisch geladen kan zijn. Verder heb je altijd te maken met meerdere factoren die het bereik kunnen verminderen.
Het weer is een hele grote factor. Veel vocht in de lucht, zware bewolking, dat soort dingen. Én je kunt iet in een gebied zijn waar de dekking sowieso al wat minder sterk is.
Op zichzelf zijn die factoren allemaal van niet zo een grote invloed, maar misschien had je net te maken met een combinatie er van?
Badge
Tja...
Het is relatief best goed gegaan.
Onderweg in de auto raakte ik zo 1 op de 2 x de verbinding kwijt. Bij langere gesprekken dus soms wel drie keer achter elkaar...

De laatste tijd wordt het echter weer slechter.
Verlies vaker de verbinding.

Het geluid wordt onverstaanbaar en meer een sciencefiction geluid dan een stem.
Dit laatste zowel in de auto als thuis of elders.

Kan de verbinding weer gereset worden. Kijken of dat wil helpen...?

Mensen met wie ik bel klagen behoorlijk over 'mijn provider'.  Ben ik nou de enige die deze problemen heeft?
Waar ligt dat dan aan?

Groet,

Edwin
Reputatie 4
Badge +8
Ik heb ooit begrepen dat de interne antenne van mijn iPhone 4 slecht was. Daardoor zou ik een veel slechtere ontvangst hebben gehad destijds! Heeft wellicht niets met jouw verhaal te naken, maar ik vertel het toch maar.
Reputatie 5
Badge +11
Hi edzet!

'Just to be sure' heb ik je aansluiting weer een reset gegeven, hopelijk helpt het weer. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het weer minder wordt dan het de laatste tijd was.

Mocht dit nu helpen (nadat je je telefoon opnieuw opgestart hebt) dan kun je voor een eventuele volgende keer dit ook zelf doen.
Het enige dat je dient te doen is ten minste een kwartier je telefoon uit te zetten. Laat je nog even weten of dit geholpen heeft?
Badge
Ik ga het vandaag proberen, of een reset de oplossing geeft (15 minuten m'n telefoon uit zetten). Het is de laatste maanden weer bar en boos, ben er helemaal klaar mee!

To be continued...

Reageer