Skip to main content
Hoe komt het dat er op mijn nr. sms wordt afgeschreven terwijl ik ZEKER weet dat ik ze niet verstuurd heb.

Weet nog niet eens hoe ik dat moet doen.

Alleen berichtjes door simyo verstuurd gelezen.

Als dat ook kosten met zich mee brengt maak ik die niet meer open.

Heb prepaid om zo weinig mogelijk kosten te maken.

Heb telefoon alleen voor nood gevallen.



Heb het nu pas in de gaten, misschien al vaker gebeurd.

Blijkt dit standaard te zijn overweeg ik toch mij als klant bij u uit te schrijven.



Gaarne u antwoord vriendelijke groet M. Fievet
Wat voor telefoon hebt u? En naar welk nummer gaat / gaan die sms(en)?
Had toen in die maanden 'n Samsung, zins gisteren 'n andere telf. Hoe kan ik controleren waar de sms/en naar toe gaan? Zie alleen bij verbruik ( prepaid ) b.v. 4 x sms. 2x sms ect.
Hoi Mandela, welkom op ons forum.



Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden voor de late reactie. We proberen altijd binnen 1 werkdag te reageren, maar helaas is dit niet gelukt.

Voor de overzichtelijkheid heb ik je topic verplaatst naar het subforum Sms&mms



In je verbruiksgegevens zie ik in de afgelopen zes maanden een zestal verstuurde sms'jes. Vijf daarvan zijn verstuurd naar hetzelfde nummer, eindigend op 98. Je hebt hier ook weleens naar gebeld, dus je zult dit nummer herkennen.

Eén telefoonnummer zul je niet herkennen: 00447786205094. In dit topic legt Tiury uitgebreid uit hoe het komt dat deze sms verstuurd is.

In het kort: op het moment dat deze sms verstuurd werd, zat jouw Simyo simkaart in een iPhone. Facetime is toen automatisch geactiveerd middels deze sms. Maar lees vooral Tiury topic even rustig door.



Laat je het weten als je daarna nog vragen hebt?



De leon; dank je voor het meedenken!




De leon; dank je voor het meedenken!




Vandaar ook mijn vraag over de telefoon en mijn vermoeden van Facetime / iMessage activatie is bevestigd nu. Ik zie dat Radar inmiddels niet meer in de titel staat, Jammer dat mensen daar direct mee beginnen te 'dreigen', zeker als het probleem veroorzaakt is door iets in hun eigen situatie. :8. We houden het maar op onwetendheid en ik hoop dat e.e.a. voor de meneer / mevrouw nu duidelijk is.
Ernst, volgens U gegevens naar 'n bepaald nr. sms verstuurd, ik blijf erbij dat dat niet zo is.

Is wel mogelijk dat ik whatsapp verstuurd heb,maar wat ik weet zijn daar geen kosten aan verbonden toch?



Jammer de Leon dat u niet tegen grapjes kan i.v.m. radar!

Wat neemt u het leven toch zwaar.

Dacht dat het forum ook was om vragen te stellen niet om iemand te veroordelen.

Dat ik onwetend ben omtrent die sms oké.

Maar vragen zijn nooit dom is mij geleerd, wel als je iets niet weet en niet vraagt, ja DAT IS DOM.
Beste mevrouw / meneer, wij hebben blijkbaar een verschillende soort 'humor' 😉. Maar laten we die discussie niet aangaan.

Op de punten vragen stellen en nooit te dom ben ik het met u eens, daar is dit forum voor. Om problemen op te lossen.

Ernst (of een andere mod) zal misschien niet per direct kunnen antwoorden, dus doe ik maar wat voorwerk.



1) Klopt het iPhone verhaal? Bent u die onlangs gaan gebruiken?

2) Herkent u het telefoonnummer eindigend op .....98?

3) Als u zelf niet weet hoe u sms-en moet versturen, kan iemand anders (stiekem) uw telefoon gebruikt hebben dan? Tja, vraag maar...



Zoals gezegd, ziet Simyo in haar systeem dat daar sms-en naartoe gestuurd zijn en een keer naartoe gebeld is vanaf uw aansluiting.

Dus dat is / wordt een lastig verhaal. U zegt niet, zij zien wel.



En ja, berichten via Whats app kosten in principe 'niets' via de Wifi...alleen dataverkeer. Buiten een Wifi omgeving gaan de data van Whats app via een mobiele dataverbinding en daar zijn wel kosten aan verbonden (als u geen internetbundel hebt).



Succes verder!
Hoi Mandela,



Los van de verschillende smaken van humor (want daar ga ik niet op in), lijkt het me dat je iets door elkaar haalt.

De sms verstuurd naar 00447786205094 is niet een sms'je die je zélf hebt verstuurd, maar door de telefoon waar je simkaart op dat moment in heeft gezeten.

In het topic van Tiury dat ik aanhaalde staat dit uitgebreid uitgelegd. Heb je dat al gelezen?



De leon, ik dank je voor je bijdrage!

Reageer