.

Beantwoord

Waarom wordt mijn nummer gebruikt?

  • 15 November 2023
  • 5 reacties
  • 67 Bekeken

Hoi,

 ik wordt wekelijks een paar keer gebeld door een onbekende en die zeggen dat ik gebeld zou hebben, maar dat ik gelijk weer ophing. Vandaag van iemand een schermafbeelding gekregen om te laten zien dat ik gebeld zou hebben. 
Blijkbaar had ik gebeld, maar in mijn overzicht had ik niet gebeld. 
is mijn telefoonnummer overgenomen of zo iets?

icon

Beste antwoord door Groentjuh 15 November 2023, 11:24

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

is mijn telefoonnummer overgenomen of zo iets?

Het is mogelijk om het telefoonnummer waarmee gebeld is “te spoofen”. Dan belt iemand anders, maar laat het lijken alsof het vanuit jouw nummer komt. Als Simyo het niet als verbruik meldt, dan zal het spoofen zijn en niet jouw toestel. Als Mijn Simyo het wel als verbruik meldt, dan moet je heel goed jouw mobiel nakijken.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ronald28676,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je van @Groentjuh al een uitleg hebt gekregen hierover! 

Mocht je gratis een nieuw nummer van ons willen dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. Ik maak het dan graag voor je in orde.

Groetjes,
Amy

Ik gebruik een iPhone 12 met de laatste beveiligingsupdate. Heb geen vreemde apps geïnstalleerd op mijn telefoon. Ik blijf het vreemd vinden. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik gebruik een iPhone 12 met de laatste beveiligingsupdate. Heb geen vreemde apps geïnstalleerd op mijn telefoon. Ik blijf het vreemd vinden. 

Dat is dus het mooie van spoofing.

Met bepaalde software kan ik uitbellen met jou 06 (of een ander 06) ook al ben je helemaal up to date met je telefoon dat staat daar helemaal los van.

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je reactie @RobbyTown!

Reageer