.

Beantwoord

Waarom werkt VoLTE en 4G bellen niet op de Motorola Moto G04?

  • 16 May 2024
  • 8 reacties
  • 161 Bekeken

We krijgen met geen mogelijkheid VoLTE / 4g bellen ingeschakeld via de Simyo simkaart, als je belt krijg je gelijk verbinding verbroken. Het volgende is gedaan, nieuwe simkaart, instellingen gereset, alles ingeschakel bellen via 4g.  Als ik een sim in het toestel zet van een andere provider werkt het wel. Wordt de Motorola Moto G04 niet ondersteund door Simyo ?

icon

Beste antwoord door Amy 22 May 2024, 13:02

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Cameraman,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je 4G bellen niet actief krijgt! 

Goeie vraag. Ik zou dit intern even moeten navragen bij de Netwerk Specialist. Heb je de Simyo simkaart ook in een andere telefoon getest om te controleren of bellen via 4G dan wel werkt? Ik ga dit ondertussen even voorleggen bij de Netwerk Specialist. Zodra ik een terugkoppeling krijg zal ik je dat laten weten in dit topic.

Groetjes,
Amy

Ik heb ook een Motorola g 5G Android 11 en daar werkt alles gewoon goed op @Cameraman en @Amy 

Welke Androidversie heb je op jouw Motorola @Cameraman ?

 

Ik heb ook een Motorola g 5G Android 11 en daar werkt alles gewoon goed op @Cameraman en @Amy 

Welke Androidversie heb je op jouw Motorola @Cameraman ?

 

Op deze telefoon draaid android 14, en alle andere providers die niet op het KPN netwerk zitten werkt VoLTE wel.

Ik heb ook een Motorola g 5G Android 11 en daar werkt alles gewoon goed op @Cameraman en @Amy 

Welke Androidversie heb je op jouw Motorola @Cameraman ?

 

Op deze telefoon draait Android 14, en alle andere providers die niet op het KPN netwerk zitten werkt VoLTE wel.

Anders even bij Motorola informeren of bij Androidplanet @Cameraman 

Reputatie 7
Badge +7

Bedankt voor je reactie @J.D.L.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Cameraman,

Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de Netwerk Specialist en die geeft aan dat er wel 4G gesprekken hebben plaatsgevonden. Deze optie was dus wel beschikbaar! Ook zien ze dat deze optie na 13 mei is uitgezet in de telefoon of deze optie werkt plots niet meer, dat zou een software issue kunnen zijn. 

Je kan proberen of een software update de oplossing biedt. Mocht het hierna nog steeds niet lukken dan adviseren we om Motorola zelf te benaderen. 

Hopelijk lukt het hiermee! Succes 😊.

Groetjes,
Amy

Hoi @Cameraman,

Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de Netwerk Specialist en die geeft aan dat er wel 4G gesprekken hebben plaatsgevonden. Deze optie was dus wel beschikbaar! Ook zien ze dat deze optie na 13 mei is uitgezet in de telefoon of deze optie werkt plots niet meer, dat zou een software issue kunnen zijn. 

Je kan proberen of een software update de oplossing biedt. Mocht het hierna nog steeds niet lukken dan adviseren we om Motorola zelf te benaderen. 

Hopelijk lukt het hiermee! Succes 😊.

Groetjes,
Amy

Dank voor het uitzoeken, na 13 mei is VoLTE uitgeschakeld in de telefoon omdat ik anders niet meer kon bellen.

Blijf het vreemd vinden dat de telefoon prima werkt op VoLTE met de simkaart van andere providers.

Hopelijk komt er nog een update van Motorola.

 

Reputatie 7
Badge +6

Dank voor het uitzoeken, na 13 mei is VoLTE uitgeschakeld in de telefoon omdat ik anders niet meer kon bellen.

Blijf het vreemd vinden dat de telefoon prima werkt op VoLTE met de simkaart van andere providers.

Hopelijk komt er nog een update van Motorola.

 

Dat hoop ik ook inderdaad @Cameraman. Wellicht kun je hier ook een melding van maken bij Motorola zelf via de klantenservice of misschien het Motorola forum

Reageer