.

Waarom werkt sms'jes versturen naar buitenland niet?

  • 6 February 2015
  • 33 reacties
  • 5955 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Bedankt iedereen, jullie commentaar en ideeen zijn zeer behulpzaam.

Ik kan wel via de website het engelse nummer sms'n maar niet via m'n toestel:

Als ik het via mn toestel probeer met *0# in de boodschap krijg ik  'kan niet worden afgeleverd' terug, maar als ik daar naar kijk blijkt het dat mijn toestel het nummer automatisch in een +31 nummer omzet, en dat is dus de reden dat het niet verstuurd. Dit is misschien heel stom maar ik weet niet hoe ik dat kan veranderen! Dus: ookal typ ik "nieuwe boodschap" 0044[engels nummer] dan komt de booschap terug "bericht met bestemming +31[engels nummer] kan niet worden afgeleverd. Ik weet niet waarom mijn toestel een 0044 nummer automatisch in een 0031 nummer omzet

bedankt! Emily
Reputatie 3
Badge +7
Hoi emelliott,

Welkom op het forum

Jammer om te horen dat je sms-berichten niet aankomen bij je ouders. Probeer je de berichten te versturen vanuit je toestel of via een web-sms?

Sinds 19 januari heb je 5 berichten verstuurd naar de UK. Om zeker van te zijn dat de berichten afgeleverd worden kan je je bericht beginnen met *0# gevolgd door je tekst. Zodra de sms is bezorgd krijg je van het netwerk een bevestiging.

Zou je dit willen nagaan?
Reputatie 7
Badge +9
Dat Facetime en Whatsapp wel werken verbaast me niet want dat gaat via internet en een sms wordt niet via internet verstuurd.

Lukt het versturen van een sms naar een Nederlands mobiel nummer wel? Je weet zeker niet of het alleen het UK nummer van je ouders is waar je sms'jes niet aankomen. Als met hulp van Simyo het probleem niet kan worden opgelost (maar even wachten totdat een moderator zich meldt) zou je bij wijze van test mij een sms kunnen sturen naar mijn mobiele nummer hier in de UK, wat ik je via een prive bericht kan doorgeven. 

Ik denk niet dat dit wat uitmaakt, maar je zou een keer kunnen proberen de sms niet naar 0044.... te sturen maar naar +44...

Verder weet je vast ook dat de nul aan het begin van het nummer moet worden weggelaten, zoals in dit voorbeeld: 00447123456789 (0044 is de toegangscode voor de UK, en alle mobiele nummers hier beginnen met 07 waarvan de 0 dus moet worden weggelaten).
Hoi emelliot.

Mogelijkerwijs is de inbox vol bij je ouders. Al geinformeerd of die leeg is?
En je zegt nr is correct, maar heb je achter 044 het 1e cijfer weggelaten?
Bijvoorbeeld 012345678 wordt 004412345678.

Voor de zekerheid kun je vragen om een leesbevestiging bij het verzenden van een sms, in te stellen op je telefoon.
Hiermee kan Simyo meer nagaan.
Een moderator zal contact opnemen via dit topic.
Streven is binnen een werkdag.

Groet,
Friesian
Kan dit te maken hebben met facetime van je iPhone?
https://forum.simyo.nl/sms-and-mms-61/faq-waarom-staat-sms-naar-verenigd-koninkrijk-op-mijn-factuur-25724/

nee ik denk het niet- probleem is dat als ik 0044plus engels mobiel nummer probeer te smsen, dan gaat er wel steeds 10cent van mn rekening af, maar zij ontvangen het niet (2 verschillende nummers) zij kunnen mij wel sms'n- die ontvang ik gewoon, maar andersom niet.
Hoe weet je dat de smsjes niet aankomen, omdat je de ontvanger gebeld hebt, of hij jou heeft gebeld met de vraag waar blijven die smsjes?

Ja klopt ontvangers (mn ouders) kan ik wel per facetime bellen, of whatsappen. Ze kunnen mij wel sms'n- die krijg ik gewoon, maar als ik antwoord stuur dan krijgen zij het niet. snap er niks van!
Reputatie 7
Badge +9
Hoe weet je dat de smsjes niet aankomen, omdat je de ontvanger gebeld hebt, of hij jou heeft gebeld met de vraag waar blijven die smsjes?
Reputatie 3
Badge +9
Kan dit te maken hebben met facetime van je iPhone?
https://forum.simyo.nl/sms-and-mms-61/faq-waarom-staat-sms-naar-verenigd-koninkrijk-op-mijn-factuur-25724/

Reageer