.

Beantwoord

Waarom werkt 4G niet goed op mijn Samsung S6 edge?

  • 22 March 2016
  • 5 reacties
  • 2372 Bekeken

Goedemiddag,

Van het weekend heb ik mijn Samsung S6 edge geüpdate naar android 6.0. Sinds deze update blijft mijn netwerk verbinding aan en uit "knipperen", een paar minuten aan en dan weer een paar minuten geen verbinding. Ik heb de APN instellingen gecontroleerd en deze naar portalmmm.nl teruggezet, dit mocht niet helpen. Het vreemde is dat wanneer ik mijn instellingen bij netwerkmodus naar 3G/2G (automatisch verbinden) zet, er niks meer aan de hand is. Zodra deze ingesteld staat op 4G/3G/2G (automatisch verbinden) blijft mijn verbinding continu wegvallen.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik wil uiteraard wel graag van mij 4G gebruik maken.

Groeten Jarno
icon

Beste antwoord door Sean 23 March 2016, 09:26

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Jarno S,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat je problemen hebt met je 4G verbinding na de update van je besturingssysteem. Goed dat je zelf al het een en ander hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.

Uiteraard wil je graag gebruik blijven maken van 4G. Ik heb zojuist de 4G-instellingen op jouw aansluiting gereset. Zou jij je je telefoon tien minuten uit willen zetten en daarna kunnen kijken of de verbinding stabiel is?

Ik hoor graag de uitkomst van je.

Groetjes,
Sean
Hallo Sean,

Dank je wel.

Ik heb het geprobeerd en het heeft helaas niet geholpen. Het viel mij ook op dat ik in eerste instantie verbinding maak met Simyo (portalmmm.nl) en de volgende keer wisselt hij automatisch naar KPN 4G (KPN4G.nl). Vervolgens blijft hij tussen de 2 netwerken heen en weer switchen.

Groeten Jarno
Vanaf vanochtend herkent mijn telefoon de simkaart helemaal niet. 😞
Goedenavond,

Voor de volledigheid zal ik de afhandeling en oplossing geven. Na telefonisch contact met Simyo en het testen van mijn simkaart, bleek niet het probleem. Waarschijnlijk is het een software of hardware fout in van de telefoon. Mijn telefoon omgeruild voor een ander (nieuw) toestel van hetzelfde model. Deze gaf na het updaten geen problemen meer.

Bedankt voor de enthousiaste hulp aan het adres van de telefonist bij Simyo en de goede service bij Coolblue. Eindelijk onbezorgt 4G'en. :D

Groeten Jarno
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Jarno S,

Goed om te lezen dat je eindelijk gebruik kunt maken van 4G!

Ik zal de complimenten doorgeven aan mijn collega van de klantenservice 🆒

Bedankt dat je de oplossing nog even met ons hebt gedeeld en hopelijk valt de schade aan je telefoon mee!

Als ik je nog ergens anders mee kan helpen dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Sean

Reageer