.

Beantwoord

Waarom vallen oproepen naar service nummers en het buitenland buiten je bundel?

  • 15 November 2016
  • 6 reacties
  • 289 Bekeken

Waarom vallen telefoontjes naar 0900 nummers en naar het buitenland niet gewoon binnen mijn 1250 minuten bundel. Dat kan toch omgerekend worden naar een aantal minuten van de bestaande bundel?
icon

Beste antwoord door Asma 15 November 2016, 16:05

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Dingeman,

Welkom op het Forum! :D

Alle oproepen naar alle vaste en mobiele nummers binnen Nederland vallen binnen je bundel. Dit geldt ook voor telefoontjes naar 0900-nummers. Als je belt naar 0900-nummers, dan wordt het verbruik in mindering gebracht van je belbundel + brengen we de kosten voor dit nummer in rekening brengt.

Gesprekken naar het buitenland vallen ook buiten je bundel. Het is niet mogelijk om deze gesprekken in mindering te brengen van je belbundel. Klik hier voor meer informatie over onze tarieven.

Als je hier vragen over hebt, dan kun je mij dit gerust laten weten!

Groetjes,
Asma
Beste Asma,
Dat wist ik wel, maar dat zou zonder probleem veranderd kunnen worden. Ik heb zojuist gelezen, dat per 15 juni 2017, de tarieven voor bellen naar andere landen in Europa gelijk worden aan de binnenlandse beltarieven. Dit zou ook voor 085/088 en 0900 nummers kunnen gelden. Ik denk dat als er maar genoeg klanten hier over klagen, de EU ook dit gaat verbieden met hantering van dezelfde argumentatie. Misschien is er wel een Nederlandse autoriteit, die dit gaat voorschrijven, want het is gewoon geldklopperij. Ik ben overigens niet de enige, zag ik op dit forum, die dit aanzwengelt. Het zou de hoge heren sieren, als ze dit zelf veranderen. We wachten het af.

Bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
Dingeman
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Dingeman,

Ik snap je heel goed!

Inmiddels is mijn bericht aangepast: 0900-nummers vallen wél binnen je bundel. Alleen de kosten voor dit nummer betaal je buiten je bundel. Bellen naar 085 en 088 nummers valt ook binnen je bundel. Klik hier voor meer informatie.

Op deze pagina zie je dat oproepen naar deze telefoonnummers onder 'normale verbruikskosten' valt. Als je een abonnement hebt, dan betekent dit dat het binnen je bundel valt. In het geval van Prepaid betaal je dan de gebruikelijke kosten per minuut.

Mocht je nog vragen hebben, dan kun je mij dit laten weten.

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,

Dit is goed nieuws. Dankjewel!
Groetjes,
Dingeman
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Dingeman,

Graag gedaan! Alvast een fijne dag toegewenst. :D

Groetjes,
Asma
Hoi Asma,
Dankjewel. Jij ook een fijne dag toegewenst!
Groetjes,
Dick

Reageer