Skip to main content
Beantwoord

Waarom ontvang ik geen meldingen van gemiste oproepen?

• January 15, 2026
  • 4 reacties
  • 47 Bekeken

Sinds ik bij Simyo zit heb ik vaker dat mensen aangeven mij gebeld te hebben maar hier zie ik later dan niks van terug. Je zou kunnen denken dan hebben ze niet gebeld maar nu is dit al 4 x voorgevallen. En heb ik dus ook een belangrijk gesprek gemist. Is dit iets wat vaker voorkomt en bekend is? Als mijn partner daarna belt om te kijken of hij wel overgaat dan is dat wel het geval. Vaak zijn het nummers die mij niet tot nooit bellen. 

Beste antwoord door Sedat

Hoi ​@JoyceKuiper,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat sommige oproepen niet bij je doorkomen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is.

Dit kan te maken hebben met instellingen op je telefoon, zoals Niet storen, geblokkeerde onbekende nummers of spamfilters. Hierdoor kan het gebeuren dat een oproep niet doorkomt en je ook geen gemiste oproep ziet.

Omdat het bij bekende nummers wel lijkt te werken, wil ik je vragen om de Niet storen-instellingen even na te lopen op je toestel. Hieronder de stappen voor iPhone en Samsung (Android):

iPhone:

1. Ga naar Instellingen → Focus → Niet storen
  2. Tik op Personen

3. Controleer of Sta oproepen toe van op Iedereen staat. Staat dit op Contacten of Favorieten, dan kunnen oproepen van onbekende nummers worden geblokkeerd.

4. Vink Sta meldingen toe van aan

5. Controleer of Niet storen niet automatisch aan staat via een schema

Samsung (Android):

1. Ga naar Instellingen → Meldingen → Niet storen
  2. Tik op Oproepen, berichten en gesprekken
  3. Controleer of Oproepen toestaan van op Iedereen staat
  4. Zet Herhaalde oproepen toestaan aan
  5. Controleer in de Telefoon-app of Spamfilter / onbekende nummers blokkeren uit staat

Als de instellingen goed staan, is het probleem in de meeste gevallen verholpen. Mocht dat niet zo zijn, laat het me weten! Dan help ik je graag verder.

En ​@JanD bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Sedat

4 reacties

JanD
  • January 15, 2026

Beste ​@JoyceKuiper kan het zijn dat je onbekende bellers en/of anonieme bellers al of niet per abuis geblokkeerd hebt binnen je mobiel?

• auteur
  • Beginner
  • January 15, 2026

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ontvang normaal ook anonieme oproepen. (Mijn collega’s bellen vaak anoniem) dit ging om een vast nummer vanuit een zorginstelling. Of dit anoniem was weet ik niet aangezien ik niks heb binnengekregen qua melding maar dat lijkt mij niet. 

JanD
  • January 16, 2026

Beste ​@JoyceKuiper wat s.v.p. een reactie van een moderator af.

Succes.

Sedat
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • January 16, 2026

Hoi ​@JoyceKuiper,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat sommige oproepen niet bij je doorkomen. Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is.

Dit kan te maken hebben met instellingen op je telefoon, zoals Niet storen, geblokkeerde onbekende nummers of spamfilters. Hierdoor kan het gebeuren dat een oproep niet doorkomt en je ook geen gemiste oproep ziet.

Omdat het bij bekende nummers wel lijkt te werken, wil ik je vragen om de Niet storen-instellingen even na te lopen op je toestel. Hieronder de stappen voor iPhone en Samsung (Android):

iPhone:

1. Ga naar Instellingen → Focus → Niet storen
  2. Tik op Personen

3. Controleer of Sta oproepen toe van op Iedereen staat. Staat dit op Contacten of Favorieten, dan kunnen oproepen van onbekende nummers worden geblokkeerd.

4. Vink Sta meldingen toe van aan

5. Controleer of Niet storen niet automatisch aan staat via een schema

Samsung (Android):

1. Ga naar Instellingen → Meldingen → Niet storen
  2. Tik op Oproepen, berichten en gesprekken
  3. Controleer of Oproepen toestaan van op Iedereen staat
  4. Zet Herhaalde oproepen toestaan aan
  5. Controleer in de Telefoon-app of Spamfilter / onbekende nummers blokkeren uit staat

Als de instellingen goed staan, is het probleem in de meeste gevallen verholpen. Mocht dat niet zo zijn, laat het me weten! Dan help ik je graag verder.

En ​@JanD bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Sedat