.

Vraag

Waarom kunnen mensen mij niet verstaan?

  • 9 May 2023
  • 5 reacties
  • 116 Bekeken

Hallo,

Ik heb tijdens het bellen erg slechte verbinding, mensen kunnen mij niet verstaan maar ik hun wel zonder problemen. Mijn verbinding is volgens mij telefoon prima, alle balkjes zijn vol. De coveragechecker website lijkt niet meer te werken. Ik gebruik een Samsung Galaxy A5.

Ik vraag mij af waardoor dit kan komen?

Alle tips en oplossingen zijn welkom!

Bij voorbaat dank,

Groet

Gijs


Admin: Titel aangepast vanwege vindbaarheid. 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Probeer eerst eens te achterhalen wie de boosdoener is je mobiel of je simkaart.

indien mogelijk plaats je simkaart in een goed werkende mobiel en een andere simkaart in jouw mobiel.

Reputatie 7
Badge +9

En indien je geen ander toestel hebt, kun je dan nagaan of je het probleem ook via een headset hebt? (kapotte microfoon in het toestel kun je daarmee uitsluiten!)

Heb je het probleem met alle bellers of enkel sommige?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Gijs12345,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je een slechte verbinding hebt tijdens het bellen!

Ik zie dat @Groentjuh en @Ron H al handige tips met je hebben gedeeld om erachter te komen waar het probleem zich precies bevindt. Bedankt voor jullie reactie!

Sinds wanneer heb je dit probleem en heb je dit op meerdere locaties en bij elk nummer waar je mee belt? Zojuist heb ik een reset uitgevoerd op de simkaart zodat enige blokkades worden opgeheven en er opnieuw een verbinding kan worden gemaakt met het netwerk. Zou je het toestel voor 10 minuten willen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Ik hoor graag of je hierna een betere verbinding hebt tijdens het bellen!

Groetjes,
Amy

Hallo Groentjuh, Ron en Amy,

Dank voor jullie snelle reacties!

De microfoon heb ik uitgesloten als ik een voicebericht inspreek via whatsapp o.i.d. doet deze het prima.

Ik heb dit probleem met alle bellers en heb dit probleem al een aantal maanden, in meer of mindere mate.  Ik heb mijn telefoon even uitgeschakeld voor de reset en 2 telefoontjes geprobeerd. Het lijkt beter te zijn dan het was, ze verstaan maar mij maar ik klink nog wel ver weg werd aangegeven.

Groet,

Gijs

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Gijs12345,

Bedankt voor je reactie. Wat fijn dat de reset voor een groot deel heeft geholpen! 

Bel je via WhatsApp of via de normale bel methode? Heb je wellicht nog de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen zodat we kunnen achterhalen waarom personen jou ver weg horen? Mocht dit niet lukken of geen verbetering geven dan kan ik een nieuwe simkaart voor je aanvragen zodat we kunnen uitsluiten dat het aan de simkaart ligt 😊.

Je mag mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. Ik vraag dan graag de nieuwe simkaart voor je aan!

Groetjes,
Amy

Reageer