.

Beantwoord

Waarom krijg ik geen connectie met het netwerk in het buitenland?

  • 12 October 2016
  • 7 reacties
  • 279 Bekeken

Badge
Hoi,

Op dit moment bevind ik mij in de Verenigde Staten. Echter, ondanks het aanvinken van bellen in het buitenland heb ik geen connectie met het netwerk van Simyo. Weet iemand het antwoord hierop?

Groeten
icon

Beste antwoord door Ilias 13 October 2016, 10:34

Bekijk originele reactie

7 reacties

Heb je (data) roaming aan staan op het toestel. Dat is wel nodig aangezien je de telefoon daarmee toestemming geeft verbinding te maken met het netwerk.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi Hugo America,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je geen connectie met het netwerk in het buitenland. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Goed dat je hebt gecontroleerd dat de optie 'bellen in/naar het buitenland' aanstaat. Het kan zijn dat de optie niet goed is verwerkt op het netwerk. Ik heb daarom een reset uitgevoerd van deze optie en je simkaart opnieuw aangemeld op het netwerk. Kun je jouw toestel voor tien minuten uitschakelen en het weer inschakelen? Ik verwacht dat het probleem dan is opgelost.

Als het probleem nog niet is opgelost, kun je dan handmatig een netwerk selecteren? Ik raad je aan om elk netwerk langs te gaan en te kijken of het enig effect heeft. Werkt dit niet? Kun je het dan weer instellen op automatisch zoeken naar een netwerk?

Als niets heeft gewerkt rest er nog een kruistest. Dit houdt in dat je jouw simkaart in een ander toestel plaatst en het liefst een andere simkaart in je eigen toestel. Aan de hand hiervan kunnen wij achterhalen of het ligt aan het toestel of aan de simkaart. Laat je het resultaat van de kruistest dan weten?

Ik kijk uit naar de terugkoppeling! Heb je nog vragen?

Groetjes,
Ilias
Reputatie 7
Badge +9
We weten niet welk toestel Hugo America heeft, maar als het geen tri- of quad-band apparaat is dan is deze onbruikbaar in Noord Amerika. Er is dan geen verbinding mogelijk met GSM netwerken in de USA ook al staan de buitenlandinstellingen goed op het netwerk van Simyo en op de telefoon.

Verder is op veel plaatsen wel een CDMA mobiel netwerk "in de lucht" maar geen GSM netwerk en ook dan kan een Europese mobiele telefoon geen verbinding maken.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Scotsman,

Wat een goede tip. Bedankt voor de aanvulling!

Welk type toestel Hugo America is inderdaad van groot belang. Weet jij hoe hij erachter kan komen waar het CDMA netwerk is en waar het GSM netwerk aanwezig is in Amerika?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Scotsman,

Wat een goede tip. Bedankt voor de aanvulling!

Welk type toestel Hugo America is inderdaad van groot belang. Weet jij hoe hij erachter kan komen waar het CDMA netwerk is en waar het GSM netwerk aanwezig is in Amerika?

Groetjes,
Caspar


Er zijn twee GSM providers in de USA.

De dekkingskaart van AT&T is hier te vinden: https://www.att.com/maps/wireless-coverage.html. Het bereik is over het algemeen niet beroerd maar als je inzoomt zijn er plaatselijk best wel witte plekken.

De andere GSM provider is T-Mobile, hun dekkingskaart is hier: http://www.t-mobile.com/coverage-map.html waar aanzienlijk meer witte plekken te zien zijn.

Ik heb de kaarten van AT&T en T-Mobile niet op elkaar gelegd maar het is duidelijk dat er veel gebieden zijn waar zowel AT&T als T-Mobile geen GSM signaal in de lucht hebben. Dat is dan pech hebben met je Europese GSM telefoon.

De meest uitgebreide landelijke dekking bieden de CDMA netwerken van Verizon en Sprint, maar daar heb je met een GSM telefoon niets aan.
Badge
Dank iedereen! Inmiddels heb ik bereik via het T-mobile netwerk alhier. Heel erg bedankt voor al het meedenken! 🙂
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Hugo America,

Top dat je inmiddels weer bereikbaar bent! Graag gedaan en bedankt voor de update ;)

Veel plezier nog in de Verenigde Staten!

@Scotsman, hartelijk dank voor je reactie! Dat is zeer nuttige informatie :D

Groetjes,
Sean

Reageer