.

Beantwoord

Waarom kan niemand meer bellen of gebeld worden in huis?

  • 15 December 2014
  • 10 reacties
  • 335 Bekeken

Sinds ongeveer 2 maanden kan niemand in ons huis meer een gewoon telefoongesprek voeren (mobiel) Ook visite niet. De verbinding wordt dan steeds verbroken. Alleen als we op een afstand van ons huis gaan staan zijn we bereikbaar. We zijn alles al nagegaan. We hebben zelfs een nieuwe router van Ziggo gekregen omdat dit misschien de oorzaak kon zijn. Ook hebben we onze draadloze soundbar afgekoppeld van de tv. We komen er maar niet achter waarom we geen bereik meer hebben. Iemand een idee. We hebben een eigen bedrijf en dit is gewoon onacceptabel en zoeken dringend naar een oplossing.
icon

Beste antwoord door Ernst 16 December 2014, 14:45

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Doe eens een online postcode check, bijvoorbeeld hier.
Reputatie 4
Badge +8
Ja, maar als dit al 2 maanden duurt?...
Al eens bij de buren nagevraagd wat zij aan apparatuur in huis hebben?
Lijkt wel op een stoorzender.
Vreemd.
Hebben meer buren hetzelfde probleem?

Groet,
Friesian
Doe eens een online postcode check, bijvoorbeeld hier.

Thx maar dit zijn één van de eerste dingen die we al bekeken hebben.
Ja, maar als dit al 2 maanden duurt?...
Al eens bij de buren nagevraagd wat zij aan apparatuur in huis hebben?
Lijkt wel op een stoorzender.
Vreemd.

ook al gevraagd aangezien ik wist dat ze een babyfoon in huis hebben. Maar deze blijkt bijna nooit aan. En ook lastig want beide buren aan weerskanten bellen praktisch nooit mobiel dus hebben geen klachten
Hebben meer buren hetzelfde probleem?

Groet,
Friesian

nee, maar als we achter het huis staan of voor het huis hebben wij ook geen probleem.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Pouwels, welkom op ons forum.

Ik heb dit topic naar het subforum Bellen verplaatst. Zo is het makkelijker te vinden voor andere forumgebruikers.

Behalve dat ik me realiseer dat dit behoorlijk vervelend is voor jullie, vraag ik me ook het volgende af:
Heeft iedereen er last van? Of enkel mensen die ook van het KPN netwerk gebruik maken?
Ik heb net gecheckt of er werkzaamheden of storingen bekend zijn, en dat is in elk geval niet het geval. Er zijn in het verleden wel werkzaamheden geweest, hebben jullie de laatste tijd al wel je telefoon opnieuw opgestart? Dit vraag ik voor de zekerheid, aangezien na werkzaamheden het weleens wil helpen je telefoon/simkaart zich opnieuw aan te laten melden op het netwerk.

Kun je me laten weten of iedereen er last van heeft en of het verschil maakt of je je telefoon opnieuw opstart?


Alle anderen die zo aardig waren te reageren; dank voor jullie assistentie 😮
Hoi Pouwels, welkom op ons forum.

Ik heb dit topic naar het subforum Bellen verplaatst. Zo is het makkelijker te vinden voor andere forumgebruikers.

Behalve dat ik me realiseer dat dit behoorlijk vervelend is voor jullie, vraag ik me ook het volgende af:
Heeft iedereen er last van? Of enkel mensen die ook van het KPN netwerk gebruik maken?
Ik heb net gecheckt of er werkzaamheden of storingen bekend zijn, en dat is in elk geval niet het geval. Er zijn in het verleden wel werkzaamheden geweest, hebben jullie de laatste tijd al wel je telefoon opnieuw opgestart? Dit vraag ik voor de zekerheid, aangezien na werkzaamheden het weleens wil helpen je telefoon/simkaart zich opnieuw aan te laten melden op het netwerk.

Kun je me laten weten of iedereen er last van heeft en of het verschil maakt of je je telefoon opnieuw opstart?
Alle anderen die zo aardig waren te reageren; dank voor jullie assistentie :o

Lastig aangezien er niet veel mensen over de vloer komen die uitgebreid met hun mobiel bellen. Het is een aantal keren voorgekomen ik zal kijken welk netwerk deze gebruikt.
Uiteraard hebben wij de mobieltjes verscheidende keren opnieuw opgestart, batterijen eruit enz...
Hoi Pouwels, welkom op ons forum.

Ik heb dit topic naar het subforum Bellen verplaatst. Zo is het makkelijker te vinden voor andere forumgebruikers.

Behalve dat ik me realiseer dat dit behoorlijk vervelend is voor jullie, vraag ik me ook het volgende af:
Heeft iedereen er last van? Of enkel mensen die ook van het KPN netwerk gebruik maken?
Ik heb net gecheckt of er werkzaamheden of storingen bekend zijn, en dat is in elk geval niet het geval. Er zijn in het verleden wel werkzaamheden geweest, hebben jullie de laatste tijd al wel je telefoon opnieuw opgestart? Dit vraag ik voor de zekerheid, aangezien na werkzaamheden het weleens wil helpen je telefoon/simkaart zich opnieuw aan te laten melden op het netwerk.

Kun je me laten weten of iedereen er last van heeft en of het verschil maakt of je je telefoon opnieuw opstart?
Alle anderen die zo aardig waren te reageren; dank voor jullie assistentie :o

Lastig aangezien er niet veel mensen over de vloer komen die uitgebreid met hun mobiel bellen. Het is een aantal keren voorgekomen ik zal kijken welk netwerk deze gebruikt.
Uiteraard hebben wij de mobieltjes verscheidende keren opnieuw opgestart, batterijen eruit enz...

Diegene die bij ons op bezoek was waarbij het ook steeds gebeurd heeft maakt ook gebruik van het KPN netwerk. Toch heb ik het gevoel dat er een storingsveld in huis is aangezien een paar meter voor het huis en een paar meter achter het huis geen problemen zijn. Lijkt me anders te veel toevalligheden.
Maar hoe kom ik hierachter?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Pouwels,

Bedankt voor je het nagaan. We kunnen bij KPN een netwerkklacht indienen om het probleem te onderzoeken.

Ik stuur je per e-mail een formulier toe die je kan invullen.

Reageer