.

Beantwoord

Waarom kan ik sinds gisteren niet gebeld worden?

  • 2 June 2015
  • 3 reacties
  • 577 Bekeken

Badge
Als men mij probeert te bellen, krijgen ze de melding dat mijn nummer niet binnen bereik is en ze worden doorverbonden met voicemail. Een sms die vanmorgen aan mij verstuurd is, heb ik niet ontvangen. Een sms die gisteren naar mij verstuurd is, kreeg ik pas 2 uur later. Ik heb de telefoon uit en weer aangedaan. Is er een storing?
icon

Beste antwoord door Ali 3 June 2015, 15:10

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi annette,

Leuk je weer op het forum terug te zien.

Vervelend dat je niet gebeld kan worden. Ik heb je aansluiting bekeken maar kan niets vreemds vinden. Je hoort zonder problemen direct gesprekken te ontvangen op je toestel.

Bij sommige telefoons is het mogelijk om een niet-storen functie in te stellen. Je ontvangt dan geen meldingen dat je wordt gebeld. Pas als de beller nog een keer probeert komt het gesprek door. Je kan je toestel nalopen om dit te controleren.Verder zou je even de simkaart uit je toestel kunnen halen om opnieuw aan te melden op het netwerk.

Een andere mogelijkheid is dat er een doorschakeling actief is op je toestel waardoor de gesprekken doorgezet worden naar je voicemail. Om dit te annuleren kan je de volgende code invoeren: ##002#. Hiermee worden alle doorschakelingen geannuleerd.

Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd voor je aansluiting. Je mag straks je toestel even uit en weer aanzetten. Geef je even aan of de tips geholpen hebben?
Badge
Hallo Ali,

Dank voor je reactie. Het werkt weer. Ik heb voor een andere netwerkmodus gekozen, maar in principe zou dat niet uit moeten maken, omdat ik geen internet op mijn tel. heb. Ik werk nl. alleen via wifi.
Het was trouwens wel raar, want ik had niets veranderd aan de instellingen van mijn telefoon. Sms-jes kreeg ik ik een paar uur later en ik kreeg wel de melding dat er iemand had gebeld, terwijl de tel. niet over ging. Ben blij dat het opgelost is, want ik gebruik de tel. zakelijk.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi annette,

Erg fijn dat je weer bereik hebt 🙂 Soms hoort je simkaart zich opnieuw aan te melden op het netwerk. Het uit- en aanzetten van je telefoon zorgt hiervoor. Ook een reset is hiervoor handig. Het kiezen van een andere netwerkmodus kan een oplossing zijn. Soms is het 2G netwerk bijvoorbeeld sterker dan het 3G netwerk of andersom 😉

Stel dat het nog een keer gebeurd, dan raad ik je in eerste instantie aan om je telefoon uit en aan te schakelen. Als het mogelijk is, kun je ook even de simkaart verwijderen uit je telefoon.

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons op het forum te vinden 😳

Reageer