.

Waarom kan ik plotseling niet meer bellen naar de huisartsenpost?

  • 1 September 2023
  • 11 reacties
  • 256 Bekeken

Reputatie 1

Afgelopen week heeft mijn dochter (11 jaar) haar elleboog gebroken. De breuk was fors (al van buitenaf zichtbaar) en ze lag met zeer veel pijn op de grond. Ik wilde de huisartsenpost bellen (het was avond), en zocht het nummer op. Wanneer ik dit nummer belde, kreeg ik een ‘dit nummer is niet bereikbaar’ stem. Ik dacht eerst dat ik het verkeerde nummer had gebeld, dus ik heb nog een paar andere websites bekeken. Daarop stond hetzelfde nummer. Uiteindelijk heb ik 112 gebeld, en hebben zij me doorverbonden met de huisartsenpost. Toen lukte het gelukkig wel. Het feit dat ik de huisartsenpost zo moeilijk kon bellen, zorgde voor extra veel stress op een moment dat je dit er eigenlijk niet bij kunt hebben. Voor mij, maar ook voor mijn dochter (die natuurlijk meekreeg dat ik de hulpdienst niet te pakken kreeg, terwijl ze met veel pijn en angst op de grond lag). 

 

Later heb ik naar de instellingen van mijn simyo gekeken. De instelling: “bellen naar informatienummers” stond gewoon ‘aan’. Ik heb eerder (in juni 2023) ook huisartsenpost (zelfde nummer) met deze simkaart gebeld (succesvol). Ik heb de betreffende instelling nog een keer uit-en-aan gezet, en nu kan ik wel weer naar de huisartsenpost bellen.  

 

Ik vind het een kwalijke zaak dat ik dit nummer plots niet meer kon bellen, ondanks dat mijn instelling goed stond en ik eerder wel naar dit nummer kon bellen. Ook vind ik het onhandig dat je niet te horen krijgt dat je het nummer niet kunt bellen door een instelling aan de gebruikerskant. Je krijgt een ‘onbereikbaar-toon’, die je ook krijgt als een nummer uit de lucht is. Ik dacht in de eerste instantie dus dat ik een verkeerd nummer had, en heb onnodig tijd gespendeerd aan het zoeken naar een ander nummer. Daarnaast voegt dit behoorlijk toe aan de stress die je op dat moment al hebt (terwijl je eigenlijk je hoofd koel moet houden om de juiste beslissingen te kunnen nemen), en heeft  dit technisch probleem voor ons een behoorlijke hoge impact gehad. 

 

Dus mijn ideeën:

- zorg ervoor dat als de instelling voor ‘bellen naar informatienummers’ op ‘aan’ staat, dat dit ook daadwerkelijk kan en blijft kunnen.

- voeg de huisartsenposten toe aan een ‘white list’, zodat deze altijd gebeld kunnen worden. Mensen associëren dit niet met een informatienummer (ondanks dat het een 088 nummer is)

- zorg dat de gebruiker een melding krijgt als deze een nummer niet kan bellen door een instelling aan de gebruikers kant  

Seren 7 maanden geleden

Hoi @FamPeeters 

Bedankt voor je bericht. Wow wat een heftige situatie, ik kan mij echt voorstellen dat dit enorm vervelend is. Je hebt ook zeker gelijk dat als deze optie aanstaat je ook gewoon naar informatie nummers zou moeten kunnen bellen. Ik weet niet waarom dit in jouw geval niet zo was op dat moment. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat je op zo'n moment niet de huisartsenpost kunt bellen, ik leef echt met je mee.

Wellicht zou ik samen met de technische afdeling kunnen uitzoeken waarom je op dat moment niet kon bellen naar het huisartsenpost nummer, heb je hier behoefte aan? Overigens ben ik het helemaal eens met de punten die je onder aan je bericht hebt geplaatst. Ik zal dit ook zeker doorgeven aan de desbetreffende afdeling en overleggen met mijn leidinggevende. Hopelijk kunnen wij deze opties in de toekomst dan implementeren om zulke situaties te voorkomen. 

Tot slot wil ik jouw dochter heel veel beterschap en sterkte wensen. Hopelijk geneest ze snel ❤️‍🩹.  

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7

@FamPeeters Wat een afschuwelijk verhaal! Ik krijg er koude rillingen van. 

Aanstaande maandag, want in het weekend is het forum onbemand, zal een Moderator @Amy @Roeqajja @Seren hier reageren. Ik hoop dat ze met een goed verhaal gaan komen…

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @FamPeeters 

Bedankt voor je bericht. Wow wat een heftige situatie, ik kan mij echt voorstellen dat dit enorm vervelend is. Je hebt ook zeker gelijk dat als deze optie aanstaat je ook gewoon naar informatie nummers zou moeten kunnen bellen. Ik weet niet waarom dit in jouw geval niet zo was op dat moment. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat je op zo'n moment niet de huisartsenpost kunt bellen, ik leef echt met je mee.

Wellicht zou ik samen met de technische afdeling kunnen uitzoeken waarom je op dat moment niet kon bellen naar het huisartsenpost nummer, heb je hier behoefte aan? Overigens ben ik het helemaal eens met de punten die je onder aan je bericht hebt geplaatst. Ik zal dit ook zeker doorgeven aan de desbetreffende afdeling en overleggen met mijn leidinggevende. Hopelijk kunnen wij deze opties in de toekomst dan implementeren om zulke situaties te voorkomen. 

Tot slot wil ik jouw dochter heel veel beterschap en sterkte wensen. Hopelijk geneest ze snel ❤️‍🩹.  

Groetjes,
Seren

Reputatie 1

Beste @Seren,

Dankjewel voor je reactie. Ik zou graag willen weten waarom ik op dat moment de huisartsenpost niet kon bellen. Heel fijn als jullie met mij in contact zouden willen blijven hierover! Dankjewel!

Groet,

@FamPeeters 

Reputatie 1

@abj, er zijn in deze omgeving meerdere HAPs met een 088-nummer. Wel lokaal tarief. 

Er zijn zelfs HAPs met een 0900-nummer, daar is discussie over: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/deel-huisartsenposten-alleen-bereikbaar-via-0900-betaalnummers-radar-checkt/

 

Neemt niet weg dat ik een 088 nummer had moeten kunnen bellen, en ik er op een hele vervelende manier achter kwam dat hier iets fout is gegaan...

Reputatie 7
Badge +6

Beste @Seren,

Dankjewel voor je reactie. Ik zou graag willen weten waarom ik op dat moment de huisartsenpost niet kon bellen. Heel fijn als jullie met mij in contact zouden willen blijven hierover! Dankjewel!

Groet,

@FamPeeters

Ik ga dit voor je uitzoeken. Zodra ik meer informatie heb zal ik een update geven in dit topic. Mocht ik in de tussentijd nog iets voor je betekenen laat het mij dan gerust weten. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @FamPeeters,

Ik  heb navraag gedaan bij onze technische afdeling en wil in dit bericht met je delen wat hier uit gekomen is. Onze technische afdeling geeft aan dat de optie vast liep op het netwerk. In dit geval kun je deze optie resetten door deze 5 minuten uit te zetten in Mijn Simyo en daarna weer aan te zetten (wat je al had gedaan). Het is belangrijk dat hier 5 minuten tussen zit, anders werkt de reset niet. Helaas kan de technische afdeling niet inzien waarom deze optie vast liep. Dit is namelijk iets wat zelden gebeurt, in jouw situatie was dit natuurlijk heel ongelukkig qua timing. Nogmaals onze excuses hiervoor. 

De rest van je feedback heb ik doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Hier heb ik nog niks over gehoord. Of dit dus geïmplementeerd zal worden kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Zodra ik meer weet zal ik dit delen. 

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +7

@FamPeetersik zou ook eens vragen waarom die huisartsenpost een 088 nummer heeft ipv een gewoon nummer. De  huisartsenpost bij ons heeft gewoon een lokaal nummer

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bedrijfsnummer

Jaren geleden had mijn huisartsenpost een 0900 nummer. Ze deden dat naar eigen zeggen omdat
dit soort nummers betere support krijgen bij storingen. Vond ik kul, maar dat was hun verklaring.

Jaren later hebben ze gewoon een echt nummer genomen.

Het blijft wel een verhaal Wim waar techniek bij komt kijken. Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt met ook de huisartsenpost op het 0800 nummer met een provider als mede mantelzorger voor onze ouders. Mobiel onbereikbaar, vaste lijn ging wel.

Daarnaast is het ooit gebeurt dat er bij de huisartsen iets niet goed stond doorgeschakeld met een lokaal nummer toen ik flink ziek was, hondsberoerd. Medicijnen zijn/waren ook een ellende. Ook onbereikbaar…

Ik snap heel goed dat de TS @FamPeeters verbetering wil. De rest is bijzaak. Het moet gewoon werken.

Ook deze discussie over nummers snap ik eigenlijk niet. Maar ieder zijn/haar mening.

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt met ook de huisartsenpost op het 0800 nummer met een provider als mede mantelzorger voor onze ouders. Mobiel onbereikbaar, vaste lijn ging wel.

Hoi @Friesian,

Uit nieuwsgierigheid: was dit ook bij ons? Ben hier wel benieuwd naar. Uiteraard hoef je de provider niet te benomen als het niet om ons gaat. 

Groetjes,
Seren

Seren schreef:

Hoi @Friesian,

Uit nieuwsgierigheid:  was dit ook bij ons?

@Seren

Nee het was bij ons, of het bij jullie ook was kan ik niet weten vanwege jullie privacy. 😉 Is al weer een tijd geleden. Andere provider geen Simyo.

 

Reputatie 7
Badge +6

@Seren

Nee het was bij ons, of het bij jullie ook was kan ik niet weten vanwege jullie privacy. 😉 Is al weer een tijd geleden. Andere provider geen Simyo.

Aha, goed om te weten @Friesian haha. Thanks!

Reageer