.

Waarom kan ik niet meer bellen om administratieve redenen?



Toon eerste bericht

173 reacties

Hallo,
Ik heb een samsung galaxy s advance. Ik kan niet meer bellen en sms'en met mijn telefoon. In een ander toesel stoppen werkt niet. Als ik probeer te bellen geeft hij aan dat er geen netwerken beschikbaar zijn. Ook handmatig een netwerk instellen werkt niet. op mijn scherm zie ik een rondje met een streep erdoor waar de streepjes van netwerk bereik horen te staan. Omdat ik geen netwerk bereik heb doet mijn mobiele data het ook niet. Ik betaal hier wel gewoon voor en zou dan ook graag willen dat ik het kan gebruiken. 
Vriendelijke groet,
Esther vd Pol
Badge +6
Vandaag het nieuwe simkaartje ontvangen en volgens de site heb ik deze ook geactiveerd. Na diverse keren het toestel uit/aan te zetten krijg ik steeds bij het maken van een telefoontje het volgende te horen.

Door administratieve redenen is uw abbonement buiten gebruik gesteld.

Ik heb de forum doorzocht op dit probleem en reeds getracht het op te lossen door het toestel uit/aan te zetten welke niet mag baten. Wat doe ik om dit op te lossen?


Hoi Alexander.vG,

Welkom op het forum!
Dat is vervelend dat je geen gebruik kunt maken van je aansluiting. Ik heb je aansluiting een reset gegeven.
Ik wil je vragen om je toestel uit te zetten en na 10 minuten weer aan te zetten. Kan je laten weten of dit geholpen heeft.
Vandaag het nieuwe simkaartje ontvangen en volgens de site heb ik deze ook geactiveerd. Na diverse keren het toestel uit/aan te zetten krijg ik steeds bij het maken van een telefoontje het volgende te horen.

Door administratieve redenen is uw abbonement buiten gebruik gesteld.

Ik heb de forum doorzocht op dit probleem en reeds getracht het op te lossen door het toestel uit/aan te zetten welke niet mag baten. Wat doe ik om dit op te lossen?
Reputatie 5
Badge +11
Hallo,

Ik heb net mijn sim kaart geactiveerd en ik kan wegens administratieve redenen niet bellen.
wat moet ik doen ? En waarom is dit ?

Met vriendelijke groet,

Miranda


Hoi Miranda69, welkom op het Simyo forum.

Je hebt gisteren last gehad van deze vervelende vertraging in het verwerken van bepaalde gegevens.

Gelukkig is inmiddels alles weer up and running, en kun jij ook weer bellen 🙂
Hallo,

Ik heb net mijn sim kaart geactiveerd en ik kan wegens administratieve redenen niet bellen.
wat moet ik doen ? En waarom is dit ?

Met vriendelijke groet,

Miranda
Reputatie 5
Badge +11
Dag Natascha

Yes! gefixt, dank u! Ik kan weer bellen en mobiel internet gebruiken.

Groet,

André


Namens Natascha: Graag gedaan 😉
Dag Natascha

Yes! gefixt, dank u! Ik kan weer bellen en mobiel internet gebruiken.

Groet,

André
Badge +6
Dag Kim,

Ik heb inmiddels teruggemaild met de informatie.

Groet,

André


Hoi André-Sie,

Je aansluiting is gedeblokkeerd. Wanneer je toestel uit/aan zet kun je weer gebruik maken van je aansluiting.
Kan je laten weten of je weer gebruik kunt maken van je aansluiting.
Beste Simyo,

Ik heb dit dus ook, ik heb een vermoeden waardoor dit komt, maar ik wil graag even zeker weten.
Ik betaal overigens altijd mijn rekeningen gewoon, dus financieel is het geen probleem.

Alvast bedankt en nog de beste wensen.

Groet,

André


Hoi André-Sie,

Welkom op het forum van Simyo en ook de beste wensen gewenst! :)

Ik heb even naar je aansluiting gekeken en zie dat je bent geblokkeerd vanwege hoogverbruik. Ik heb je net een e-mail gestuurd met meer informatie, zodat je zo spoedig mogelijk weer gebruik kan gaan maken van je aansluiting! :)



Dag Kim,

Ik heb inmiddels teruggemaild met de informatie.

Groet,

André
Badge +6
Beste Simyo,

Ik heb dit dus ook, ik heb een vermoeden waardoor dit komt, maar ik wil graag even zeker weten.
Ik betaal overigens altijd mijn rekeningen gewoon, dus financieel is het geen probleem.

Alvast bedankt en nog de beste wensen.

Groet,

André


Hoi André-Sie,

Welkom op het forum van Simyo en ook de beste wensen gewenst! :)

Ik heb even naar je aansluiting gekeken en zie dat je bent geblokkeerd vanwege hoogverbruik. Ik heb je net een e-mail gestuurd met meer informatie, zodat je zo spoedig mogelijk weer gebruik kan gaan maken van je aansluiting! 🙂
Beste Simyo,

Ik heb dit dus ook, ik heb een vermoeden waardoor dit komt, maar ik wil graag even zeker weten.
Ik betaal overigens altijd mijn rekeningen gewoon, dus financieel is het geen probleem.

Alvast bedankt en nog de beste wensen.

Groet,

André
Badge +8
Beste Simyo,

Ik heb vanmiddag contakt opgenomen met de klantenservice, Dit was in verband met mij internet dat niet meer werkt.

Een van uw medewerkers zou alles even resetten, en ik moest mijn toestel uit doen en de accu er 10min  uit halen en later weer opstarten.
Dit heb ik enkele malen gedaan vandaag.

Ik ben nu ineens om administratieve redenen afgesloten van het netwerk en kan niet meer bellen.

(Netwerkprovider opnieuw gekozen in mijn instellingen.)

Dit had voor mij niet veel slechter uit kunnen komen dan vandaag (tot 2 januarie), mijn woede is dan ook moeilijk in woorden uit te drukken.

Ik zou graag een oplossing krijgen.


Hoi jorick,

Ik zie inderdaad dat er een handeling op jouw aansluiting is uitgevoerd, en dat daarbij iets is blijven hangen.
Je had dus te maken met een technische hapering, die natuurlijk op geen slechter moment had kunnen komen. 😞 Sorry daarvoor. Ik zie dat het sinds vanmorgen is opgelost.
Zijn je nieuwjaarswensen nog binnen gekomen?

Groetjes, Charlene
Reputatie 3
Badge +9
Dat is vervelend, waar was sprake van?  hier kan je meer lezen over om afgesloten te zijn om administratieve redenen.
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-ben-afgesloten-om-administratieve-redenen-22349753
https://forum.simyo.nl/bellen-85/faq-ben-afgesloten-wegens-hoogverbruik-houdt-7036/
Beste Simyo,

Ik heb vanmiddag contakt opgenomen met de klantenservice, Dit was in verband met mij internet dat niet meer werkt.

Een van uw medewerkers zou alles even resetten, en ik moest mijn toestel uit doen en de accu er 10min  uit halen en later weer opstarten.
Dit heb ik enkele malen gedaan vandaag.

Ik ben nu ineens om administratieve redenen afgesloten van het netwerk en kan niet meer bellen.

(Netwerkprovider opnieuw gekozen in mijn instellingen.)

Dit had voor mij niet veel slechter uit kunnen komen dan vandaag (tot 2 januarie), mijn woede is dan ook moeilijk in woorden uit te drukken.

Ik zou graag een oplossing krijgen.
Badge +6
Beste Simyo,

Vandaag heb ik mijn nieuwe simkaart geactiveerd, maar kan ik er nog niets mee ivm administratieve redenen?
Ik heb mijn mobiel al een paar keer uit- aan geschakeld en de batterij er uit gehaald, maar dit helpt niet..

Met vriendelijke groet
Roelinke Lubben


Hoi Lubben, welkom op het forum! :)

Ook voor jou geldt dat je helaas dit probleem hebt gehad, omdat je je simkaart hebt geactiveerd op de dag dat we je nummer gingen overnemen.

Ik zie dat je vanochtend contact hebt gehad met onze klantenservice en je aansluiting is gereset, werkt je aansluiting nu naar behoren? 🙂
Badge +6
Ben overgestapt naar Simyo, de 27e was de portering....oude kaart eruit nieuwe erin....wegens administratieve reden kan ik niet bellen of gebeld worden. Klantenservice gebeld alles was in orde, moest even geduld hebben kon tot 18.00 uur duren. Klantenservice is tot 17.30 bereikbaar...fijn net voor het weekend! Toestel meerdere keren opnieuw opgestart maar geen resultaat. Kan dus het hele weekend niet bellen of gebeld worden, heel vervelend (en dan druk ik me netjes uit)

Roelieke,

Er is mij het een en ander aan onzin opgespeld vandaag door de klantenservice...ik moest mijn simkaart en batterie (ja je leest het goed, dit werd tot 3x toe gezegd) batterij verwijderen, 10 minuten wachten en dan terugplaatsen. Toen ik zei dat ik toch bij Simyo blijkbaar was aangemeld was, ik kon immers 1200 bellen, kon ze hier geen antwoord op geven. Verstand hebben ze er niet van, ze lezen het maar op uit een boek/beeldscherm.

Na een kwartier alles teuggeplaatst, nog geen verbinding...weer gebeld, nu kreeg ik een jongen aan de lijn met verstand van zaken. Moest mijn tetefoon uitschakelen, 20 minuten wachten, dan zou hij mijn simkaart resetten. Na een half uur telefoon aan en toen deed hij het.

Bel dus de klantenservice en vraag of ze een reset willen doen.

s6 


Hoi PetraG,

Allereerst welkom op het forum van Simyo! :)

Fijn om te horen dat inmiddels je aansluiting werkt, vervelend dat het echter even heeft geduurd voordat dit het geval was, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Overigens heb je deze problemen ervaren doordat je je simkaart pas hebt geactiveerd op de dag van het overzetten van je nummer, in plaats zoals aangeraden een dag van tevoren. Had je het een dag van tevoren gedaan, dan zou je dit probleem niet hebben ervaren 🙂.

Werkt nu alles naar wens?
Roelieke,

Er is mij het een en ander aan onzin opgespeld vandaag door de klantenservice...ik moest mijn simkaart en batterie (ja je leest het goed, dit werd tot 3x toe gezegd) batterij verwijderen, 10 minuten wachten en dan terugplaatsen. Toen ik zei dat ik toch bij Simyo blijkbaar was aangemeld was, ik kon immers 1200 bellen, kon ze hier geen antwoord op geven. Verstand hebben ze er niet van, ze lezen het maar op uit een boek/beeldscherm.

Na een kwartier alles teuggeplaatst, nog geen verbinding...weer gebeld, nu kreeg ik een jongen aan de lijn met verstand van zaken. Moest mijn tetefoon uitschakelen, 20 minuten wachten, dan zou hij mijn simkaart resetten. Na een half uur telefoon aan en toen deed hij het.

Bel dus de klantenservice en vraag of ze een reset willen doen.

s6 
Beste Simyo,

Vandaag heb ik mijn nieuwe simkaart geactiveerd, maar kan ik er nog niets mee ivm administratieve redenen?
Ik heb mijn mobiel al een paar keer uit- aan geschakeld en de batterij er uit gehaald, maar dit helpt niet..

Met vriendelijke groet
Roelinke Lubben
Ben overgestapt naar Simyo, de 27e was de portering....oude kaart eruit nieuwe erin....wegens administratieve reden kan ik niet bellen of gebeld worden. Klantenservice gebeld alles was in orde, moest even geduld hebben kon tot 18.00 uur duren. Klantenservice is tot 17.30 bereikbaar...fijn net voor het weekend! Toestel meerdere keren opnieuw opgestart maar geen resultaat. Kan dus het hele weekend niet bellen of gebeld worden, heel vervelend (en dan druk ik me netjes uit)
Badge +8
Beste Simyo,

Simkaart besteld, snel binnen. geactivieerd, in toetstel gedaan, pincode ingevoerd en daarna niks: om administratieve redenen kan ik niet bellen.
wat is er aan de hand en wie kan me helpen??
Bas, zou je je toestel eens uit en weer aan willen zetten, soms is dat de oplossing.

Hoi Bas L,

Over het algemeen kun je na een activatie meteen aan de slag. Soms duurt het eventjes wat langer. Je toestel uitschakelen en dan na een tijdje weer aanzetten helpt de simkaart om zich op het netwerk aan te melden. Dat is dus een goede tip van Martijn®. Heb je dat al kunnen proberen?

Groetjes,
Charlene
Reputatie 3
Badge +9
Bas, zou je je toestel eens uit en weer aan willen zetten, soms is dat de oplossing.
Beste Simyo,

Simkaart besteld, snel binnen. geactivieerd, in toetstel gedaan, pincode ingevoerd en daarna niks: om administratieve redenen kan ik niet bellen.
wat is er aan de hand en wie kan me helpen??
Badge +8
Ik zal even contact opnemen met mijn moeder hierover. Bedankt! :-)

Geen dank RobWietze,

Ga het maar snel doorgeven, want ik zie dat ze hem nog niet gebruikt, de aansluiting. :)

Groetjes, Charlene
Ik zal even contact opnemen met mijn moeder hierover. Bedankt! 🙂
Badge +8
Ik neem namens mijn moeder contact op, zij kan niet bellen. Ze krijgt elke keer een stem te horen dat zij wegens administratieve redenen niet kan bellen en hierover contact op moet nemen met Simyo. Aangezien zij niet kan bellen kan ze ook niet gratis contact opnemen! Darm doe ik het maar even zo, want ik ga geen 35 cent per minuut betalen om contact te krijgen. Jullie moeten je hierover diep schamen, want dat zijn belachelijke tarieven. Waarom geen Chat... zoals heel veel bedrijven?

Hoi RobWietze,

Je moeder kan met haar simkaart wel 1200 bellen, net als 112. Dus ze kan ons wel gratis bereiken.
Verder zijn we hier op het forum, per email (klantenservice@simyo.nl), Facebook en Twitter te bereiken. Dan weet je dat de volgende keer 🙂
Ik zie dat er na het activeren contact is geweest en dat er bij deze handeling een technische hapering heeft plaatsgevonden. Ik heb dit nu recht gezet, dus als je moeder haar toestel even uit en dan weer aan kan zetten, kan ze weer bellen.

Groetjes,
Charlene

Reageer