.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen en geen SMS ontvangen/verzenden via KPN/Simyo?

  • 19 March 2015
  • 16 reacties
  • 2837 Bekeken

Badge +1
  • Startend Simyaan
  • 19 reacties
Gisteren zag ik opeens dat de netwerknaam weer was veranderd op mijn phone.
Normaliter staat er altijd KPN, nu staat er opeens Simyo.

En nu kan ik dus opeens niet meer een sms ontvangen/verzenden.
De verificatie van Whatsapp (via SMS) lukt dus ook niet.

Telefoon SMS Centrale is correct ingesteld (+31 653 13 13  13)

Kunnen jullie mijn simkaart opnieuw aanmelden op het netwerk, ik vermoed dat hier het probleem zit.
Vorige keer was dit namelijk ook al zo.
icon

Beste antwoord door Ernst 20 March 2015, 13:53

Bekijk originele reactie

16 reacties

Badge +1
Was ik nog vergeten te zeggen...
Als ik een nummer wil bellen, dan krijg ik de melding: "NIET AANGEMELD BIJ NETWERK"

De vorige keer hebben jullie mij ook weer opnieuw moeten aanmelden!

Beetje vreemd toch, dat dit nu al de tweede keer is dat ik opeens niet meer ben aangemeld bij het netwerk.
Gaat een beetje onbetrouwbaar worden zo.

Na opnieuw aanmelden werkt meestal alles weer, maar hoe het komt dat dit probleem ontstaat wordt niet verteld.

 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi JBNL,

Om het forum overzichtelijk te houden heb ik je topic verplaatst naar het subforum Bellen.

In je gegevens zie ik dat je hierover ook al een mailtje hebt gestuurd.
Een Netwerkspecialist van KPN heeft bevestigd dat het niet uitmaakt op je KPN of Simyo als operator ziet staan in je telefoon.
Deze Netwerkspecialist heeft ook je hele aansluiting opnieuw aangemeld op het netwerk. Als je je simkaart uit je telefoon haalt en je telefoon opnieuw opstart moet het allemaal weer gaan werken.

Om de proef op de som te nemen heb ik je zojuist twee keer geprobeerd te bellen en hij gaat over 😃 Voor de beleefdheid heb ik ook je voicemail even ingesproken.

Kun je nog even laten weten dat het écht werkt?
Badge +1
Nou sorry maar ik kan nog steeds niet bellen (accu/simkaart er uit gehaald enz.), ik krijg:  "Geen Netwerk (NL KPN) niet beschikbaar"

Het klopt dat als je mij belt hij over gaat, maar de phone zelf gaat hier niet over (en het geluid staat natuurlijk aan) !

Jullie moeten toch kunnen zien of de simkaart verbinding maakt? 
Reputatie 5
Badge +11
Hi JBNL,

Volgens de Netwerkspecialist die ik gesproken heb is je simkaart aangemeld op ons netwerk. Vaak is er ook na te gaan wat voor toestel iemand heeft en jij hebt een Samsung Galaxy SIII, als het goed is.

Op onze toestelhulp pagina kun je onder anderen een handleiding downloaden.
Wil je dat doen en die gebruiken om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen? (Factory reset, maar wel eerst een back up!)
Als ik je bevindingen zo lees lijkt het me meer een probleem met je toestel of van de instellingen.
Badge +1
Dat heb ik allemaal al gedaan en ja het is een Samsung S3. Maar in een ander toestel (Nokia N95) doet hij ook niks!

Vraag dan eens aan die netwerkspecialist waarom ik zomaar opeens "Simyo" als operatornaam heb gekregen, terwijl dit voorheen "NL KPN" was?
Want vanaf die switch heb ik het probleem. En dit is exact wat ik de vorige keer ook had, zodra ik simyo als operator kreeg, had ik geen netwerk!
Op de simkaart staan drie profielen (NL KPN/Vodafoon/T-Mobile) en daar staat Simyo dus niet bij!
Badge +1
Op 21 januari 2015 had ik hetzelfde probleem, toen moesten ze me ook opnieuw aanmelden, zie

https://forum.simyo.nl/simkaart-86/mijn-sim-kaart-defect-geen-operator-26089/

Maar hoe het komt dat interesseert niemand wat, is het een storing geweest of een instelling aan de kant van Simyo? 
Badge +1
Krijg ik vandaag nou nog een oplossing van een echte deskundige ? 
Want zo schiet het niet op ?
Badge +1
Ja als het zo moet dan blokkeer ik de automatische incasso, ik ga pas weer betalen als het probleem is opgelost !
Badge +1
Hi JBNL,

Een heleboel bla bla bla...

Als ik je bevindingen zo lees lijkt het me meer een probleem met je toestel of van de instellingen.


Leuk voor het meedenken, maar het probleem afschuiven richting klant kunnen we allemaal. 

Dit probleem ligt gewoon aan de instellingen bij Simyo !
Helaas is men gewoon te bedonderd om het probleem op te lossen.

Zoals ik al eerder heb gezegd, exact hetzelfde probleem als een tijdje terug!
Alleen toen hadden ze het gelukkig sneller opgelost, maar nu loop ik tegen een muur van ondeskundige Simyo-medewerkers aan.

Om maar in Tros-Radar termen te spreken, de Koude Douche gaat naar Simyo... 
Reputatie 3
Badge +7
Hoi JBNL,

Ik ben een oplossing voor je aan het zoeken. Kan ik je op een ander nummer bereiken? Wil je dat nummer in een privébericht naar mij sturen?

Daarnaast vraag ik je toch om echt maar in 1 topic te reageren, het maakt namelijk geen verschil.
Kun je ook even het volgende bekijken? Staat je toestel op automatisch naar een netwerk zoeken? En wat doet 'ie als je handmatig naar een netwerk zoekt?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi JBNL,

Kun jij nogmaals je toestel opnieuw opstarten? Mocht dit niet werken, kun jij jouw nummer dan per privébericht naar -Naomi sturen? Zij kan je dan hopelijk verder helpen:D
Badge +1
[quote]Hoi JBNL,

Ik ben een oplossing voor je aan het zoeken. Kan ik je op een ander nummer bereiken? Wil je dat nummer in een privébericht naar mij sturen?

Daarnaast vraag ik je toch om echt maar in 1 topic te reageren, het maakt namelijk geen verschil.
Kun je ook even het volgende bekijken? Staat je toestel op automatisch naar een netwerk zoeken? En wat doet 'ie als je handmatig naar een netwerk zoekt?
[/QUOTE

Ik ben morgen pas te bereiken op een (010) nummer. Nummer is inmiddels doorgegeven via privé-bericht aan Ruud & Naomi.

Ik heb al eerder aangegeven dat het automatisch laten kiezen of handmatig, geen verschil uitmaakt, er is geen netwerk!.

Handmatig voor NL KPN gekozen, resultaat: Geselecteerd netwerk (NL KPN) niet beschikbaar.

Automatisch laten kiezen: resultaat: Bij een telefoonnummer kiezen krijg ik "Niet aangemeld bij netwerk"
Reputatie 5
Badge +10
Hoi JBNL,

Wat een frustratie. 
Hopelijk komt het allemaal goed.

Mag ik je een wijze les geven?
Reageer maar een keer en niet 2x na elkaar. Je topic komt dan namelijk onderop de verwerk stapel opnieuw en dan duurt het nog langer voordat er een antwoord komt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JBNL,

Bedankt voor je privébericht. Ik heb je net een paar keer geprobeerd te bellen. Helaas kan ik je niet bereiken. Ik ga vragen of er morgen iemand werkt en of diegene het nog eens kan proberen. Als dit niet gaat, dan gaan we aankomende maandag weer contact met je opnemen.

Wat ik mij daarnaast afvraag is of je op verschillende plaatsen de melding “niet aangemeld bij netwerk” krijgt. Of heb je dit op een bepaalde plek? Als dit op een bepaalde plek is, wil je dan de volledige postcode doorgeven?

Ik wens je verder nog een fijn weekend toe.

@maikel.twinnie; dankjewel, fijn dat je meehelpt 🙂
Reputatie 5
Badge +10
@Naomi,

Dat doe ik graag.
kan ik mijn tijd nuttig besteden ten minste.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi JBNL,

Dank voor je privébericht. Ik zie dat je zaterdag weer uitgaande telefoontjes naar je voicemail hebt gepleegd. Werkt alles weer naar behoren?

Ik heb je zojuist ook geprobeerd te bellen, echter nam er op beide nummers niemand op. Dit had volgens mij niet het netwerk te maken;)

Ik heb nogmaals contact gehad met de specialisten van het netwerk. Zij kunnen zien dat je simkaart afgelopen zaterdag is aangemeld in jouw S3 en in de N95. Ik ben benieuwd of alles werkt zoals het zou moeten. Is dit niet het geval, dan heb ik nog 1 optie.

Wat ik mij daarnaast afvraag is of je op verschillende plaatsen de melding “niet aangemeld bij netwerk” krijgt. Of heb je dit op een bepaalde plek? Als dit op een bepaalde plek is, wil je dan de volledige postcode doorgeven?
Ik ben ook benieuwd naar deze informatie.:D

Kun je mij laten weten hoe het er voor staat?

@maikel.twinnie
Dat doe ik graag.
kan ik mijn tijd nuttig besteden ten minste.
Goed om te lezen:D

Reageer