.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen en gebeld worden in het buitenland?

  • 9 February 2020
  • 6 reacties
  • 699 Bekeken

Zie titel: ik heb geen netwerk om te bellen of gebeld worden buiten mijn wifi, dus gewoon op straat in Valencia. ik kan geen netwerk kiezen handmatig of automatisch. en ik moet bereikbaar zijn.

icon

Beste antwoord door Tessanne 10 February 2020, 12:38

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo @Johnbrounen 

 

Loop onderstaande lijst even na en laat aub de uitkomst weten.



Prepaid:
Prepaid bellen, staat bellen en gebeld worden in het buitenland aan op Mijn Simyo?https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen
Staat roaming AAN op je toestel.
Heb je al geprobeerd naar netwerken te laten zoeken? Start daarna je toestel even opnieuw op.
Heb je geen of een negatief saldo bij prepaid dan is bellen ook in het buitenland niet mogelijk.
Heb je prepaid - geen internet in het buitenland.

Sim-Only:
Staat bellen en gebeld worden in het buitenland en internet op je mobiel in het buitenland AAN op mijn Simyo https://mijn.simyo.nl/instellingen#tab_netwerkinstellingen ?
Staat data-roaming AAN op je toestel?
Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld? :
APN - internet
Gebruikersnaam - KPN (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)
Wachtwoord - GPRS (als deze het niet doet gprs) (Is niet standaard ingevuld, deze zul je handmatig moeten invullen)

Sommige toestellen hebben de optie EU-Internet, deze moet, hoe verwarrend ook, op UIT staan.
Staat dit alles goed herstart dan je toestel en laat je toestel naar netwerken zoeken. 

Vergeet niet de wijzigingen in de APN instellingen op te slaan.

Als je in de gelegenheid bent om jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel te doen en die andere simkaart in jouw toestel (kruisproef) kan je detecteren of het probleem aan (de instellingen van) de simkaart ligt of aan het toestel.
Als dit alles niet lukt dan zal een moderator de buitenlandoptie op je simkaart resetten.

Hou je ons op de hoogte?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Johnbrounen,

 

Welkom op het Simyo Forum! Ik heb jouw vraag uit de titel gehaald,  bij jouw reactie gezet en de titel aangepast. Zo is dit topic voor anderen wat makkelijker te vinden. :blush:

 

Niet kunnen bellen of gebeld worden is natuurlijk erg storend, je moet ook van je simkaart gebruik kunnen maken in het buitenland. Ik zoek daarom graag samen met jou uit wat er aan de hand is! Ik heb jouw aansluiting er bij gepakt en ik zie daar niets vreemds. Ik heb de optie voor bellen in het buitenland voor de zekerheid voor je gereset. Om de reset te voltooien moet je alleen nog de telefoon 15 minuten helemaal uitschakelen. 

 

Verder komen de tips van Ray erg goed van pas en het is handig om deze goed door te nemen. Bedankt Ray!

 

Ik hoor graag van je of dit heeft geholpen.

 

Groetjes,

Tessanne

Dank aan jullie allen. Ik ben weer bereikbaar. Handig als een baby elk moment kan komen. Jullie info was prima. Hetzelfde probleem had ik ook, maar met andere telefoon 2 jaar geleden. Ook toen is de simkaart gereset? En daarna lukte het weer met de aanwijzingen. 

De vraag die nog blijft is waarom ik eerst gereset moet worden en of ik dat ook zelf kan doen. Dan hoef ik niet iedereen lastig te vallen. Dus nog 1 vraag: hoe kan ik resetten als dat nog eens nodig is?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Johnbrounen,

 

Fijn dat het weer werkt, wel zo handig natuurlijk als er een kleine onderweg is. Jammer genoeg is de simkaart resetten niet iets wat je zelf kunt doen, maar in het vervolg zou je wel snel kunnen vragen of een collega dit voor je kan doen. Bijvoorbeeld via de chat of Whatsapp. 

 

Groetjes,

Daisy

ik kan ondanks mijn settings en herstart niet gebeld worden in het buitenland; dit is onacceptabel omdat ik nu sinds een week vlak over de grens in België werk. ik kan wel bellen maar niet gebeld worden ...

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @gp1,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je niet gebeld kan worden! 

Hebben alle nummers dit die naar jou willen bellen en wat krijgen zij te horen? Ik zal meteen even een reset uitvoeren op de simkaart. Zou je het toestel voor 10 minuten kunnen uitschakelen zodat de reset kan voltooien? 

Mocht de reset niet hebben geholpen dan vraag ik graag een nieuwe simkaart voor je aan, ik zie dat de simkaart die je nu gebruikt verouderd is die mogelijk voor dit probleem kan zorgen. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy

Reageer