.

Beantwoord

Waarom kan ik niet bellen en gebeld worden?


Badge
Ik kan niet bellen of gebeld worden?
icon

Beste antwoord door Ilias 19 July 2016, 10:40

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Hallo,

Ietwat meer info graag.

Heb je wel kunnen bellen of gebeld worden?
Ervaar je dit op een postcode (welke?) of op meerdere postcodes of overal?

Wat ook dikwijls wil helpen is je toestel even uit te schakelen en weer aan te zetten.
Badge
Hallo,

Ik heb dit probleem al best lang. Daarvoor heb ik wel gewoon normaal kunnen bellen en kon ik ook gebeld worden.
Reputatie 7
Dat is vervelend, maar nogmaals waar ervaar je dit? Op steeds dezelfde postcode of op meerdere postcodes?

Ben je prepaid gebruiker? Is je beltegoed op? Of verlopen?

En heb je je toestel al eens opnieuw uit- en weer ingeschakeld?
Badge
Ik kan nergens bellen of gebeld worden. Mijn beltegoed is boven de 20,- en is niet verlopen. Ja, dit heb ik al geprobeerd.
Reputatie 7
Staat in je telefoonscherm wel dat je bent verbonden met een netwerk bijvoorbeeld KPN of Simyo?
Badge
Ja, ik ben verbonden met KPN. Als iemand mij probeert te bellen dan krijgt hij/zij het bericht: dit nummer is niet bereikbaar. En als ik iemand probeer te bellen dan staat er gesprek mislukt.
Reputatie 7
Wat voor een telefoon heb je? Zo heeft Apple's iPhone bijvoorbeeld een Niet Storen stand. Heb je deze wellicht onbewust ingeschakeld? Of vergeten uit te zetten?
Badge
Ik heb een iphone 5s. En ik heb de stand niet aanstaan.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi amber luijpers,

Welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je niet kunt bellen en gebeld worden! Enorm goed van @RicoK dat hij deze vragen heeft gesteld! We kunnen nu veel gerichter naar de oplossing toe werken.

Het kan zo zijn dat er een storing zit tussen het netwerk en je simkaart. Een reset op de instellingen van de simkaart zal ervoor zorgen dat de storing wordt verholpen. Dit heb ik meteen voor je gedaan. Kun je dan nog even je toestel uitschakelen voor tien minuten en dan weer aanzetten?

Als dit niet het gewenste resultaat biedt, raad ik je aan om jouw simkaart te plaatsen in een ander toestel en een andere simkaart in je eigen toestel. Kun je dan kijken hoe jouw simkaart reageert in het andere toestel en andersom? Zo kunnen we weten aan wat het exact ligt.

Ik kijk uit naar je reactie!

@RicoK, enorm bedankt voor je gerichte hulp!

Groetjes,
Ilias
Badge
Na het resetten van mijn simkaart heb ik nogsteeds niet kunnen bellen en kon ik ook noet gebeld worden. Ik zal proberen mijn simkaart te plaatsen in een ander toetsel.
Hartelijk bedankt.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi amber luijpers,

Oei! Wat vervelend. Goed dat je de simkaart in een ander toestel gaat plaatsen. Vergeet je niet een andere simkaart in je eigen toestel te plaatsen?

Ik kijk uit naar het resultaat!

Groetjes,
Ilias

Reageer