.

Beantwoord

Waarom is mijn bereikbaarheid minder dan ik gewend was?

  • 30 September 2014
  • 5 reacties
  • 951 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ook wij hebben slecht bereik met simyo. Ze zeggen dat het op het KPN netwerk gaat maar hoe kan het dan dat ik met KPN altijd goed bereik had en met simyo niet? We zijn bewust op het netwerk van kpn gebleven omdat we daarop altijd goed bereik hadden maar niet dus. Hoe oh hoe kan dit.
icon

Beste antwoord door Kim 1 October 2014, 09:16

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +6
Hoi Liesa, welkom op het forum van Simyo! :)

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Bellen, zodat we het forum overzichtelijk kunnen houden.

Wat vervelend dat je bereik niet optimaal is momenteel.

We maken inderdaad gebruik van het netwerk van KPN en dat is hetzelfde netwerk als waar KPN klanten via bellen/sms'en/internetten. Het is niet mogelijk om daarop bepaalde klanten voorrang te geven o.i.d.

Daarom zou ik graag wat meer willen weten over wat je precies qua bereik ervaart, zodat ik op onderzoek kan gaan voor je, want misschien zijn er bijvoorbeeld momenteel werkzaamheden aan de mast.

Is je bereik op een bepaalde locatie niet optimaal of op meerdere plekken? Als het op een bepaalde locatie het geval is, dan zou ik graag willen weten wat de postcode daarvan is?

Ten tweede, ervaar je dezelfde problemen met je bereik wanneer je je simkaart in een andere telefoon plaatst?

Ook zou ik graag willen weten of je bereik zowel op 3G als 2G niet optimaal is en zowel binnen als buiten?
Het verschil tussen 3G en 2G kan je testen door de netwerkmodus van je telefoon in te stellen op alleen 3G (WCDMA) of alleen 2G (GSM).

Ik hoor het graag van je om je hier verder mee te kunnen helpen 🙂
Badge
Hallo Kim,

het grootste probleem is bij ons in de buurt. Ook mijn buren hebben er last van. postcode 1608EW
Ik heb het geprobeerd met  3 en 2 g  en met 2G lijkt het beter. Wat zijn de verschillen al ik hem op 2G laat staan? Heeft dat nog gevolgen?

Groeten,
Liesbeth
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Liesa,

Wat vervelend om te horen dat er meerdere mensen in de buurt het zelfde probleem zit. Met 2G kun je geen gebruik maken van je mobiele internet, met 3G wel 🙂. Vaak hebben klanten WiFi thuis, zodat je hier verder niets van merkt. Het enige is dat je je telefoon van 2G af moet halen als je buiten de deur wil internetten. Dit doe ik zelf ook, omdat ik er zeker van wil zijn dat mijn telefoon WiFi gebruikt wanneer ik thuis ben en niet per ongeluk data verbruikt via het mobiele netwerk 🙂.

Je zou ook eens kunnen proberen om je telefoon op "automatische netwerkselectie te zetten". Hierdoor schakelt je telefoon automatisch over naar een ander netwerk of naar een andere zendmast zodra het bereik slechter wordt.

Is het bereik nu goed genoeg als je de telefoon op 2G staat? Of is het niet zo stabiel als je bent gewent?
Badge
Hoi Liesa,

Wat vervelend om te horen dat er meerdere mensen in de buurt het zelfde probleem zit. Met 2G kun je geen gebruik maken van je mobiele internet, met 3G wel 🙂. Vaak hebben klanten WiFi thuis, zodat je hier verder niets van merkt. Het enige is dat je je telefoon van 2G af moet halen als je buiten de deur wil internetten. Dit doe ik zelf ook, omdat ik er zeker van wil zijn dat mijn telefoon WiFi gebruikt wanneer ik thuis ben en niet per ongeluk data verbruikt via het mobiele netwerk 🙂.

Je zou ook eens kunnen proberen om je telefoon op "automatische netwerkselectie te zetten". Hierdoor schakelt je telefoon automatisch over naar een ander netwerk of naar een andere zendmast zodra het bereik slechter wordt.

Is het bereik nu goed genoeg als je de telefoon op 2G staat? Of is het niet zo stabiel als je bent gewent?


Het is nu wel beter sinds ik hem op 2G gezet hebt maar zeker niet optimaal.  Hoe kan het trouwens dat 2G beter is dan 3G?
Reputatie 5
Badge +11
Hi Liesa,

Fijn te lezen dat het nu wel wat beter is.

De reden hiervoor is dat het 2G netwerk vaak op 900 MHz zit en 3G op 2100 MHz.
Ik zie je denken: 😕
Even versimpeld uitgelegd: Hoe lager de frequentie, hoe verder de golven van de antenne komen. Hoe hoger de frequentie, hoe meer mensen er tegelijk gebruik kunnen maken van die frequentie.
Nu zit 2G vaak op een lage frequentie en heeft die een betere dekking. Maar als het druk is op het netwerk, wordt het iets moeilijker.
Er wordt gewerkt aan een nieuw 3G netwerk, ook op 900 MHz, en dan zijn de laatste gaatjes in het netwerk hopelijk zo goed als gedicht.
Hier kun je overigens nakijken hoe het netwerk er in jouw woonplaats uitziet.

Heb ik het zo duidelijk uit kunnen leggen, Liesa?

Reageer