.

Beantwoord

Waarom heb ik slecht bereik met diverse diensten op 1 plek?

  • 22 November 2014
  • 9 reacties
  • 222 Bekeken

Badge +1
Bij m'n moeder heb ik slecht bereik.

T-Mobile heeft daar een antenne op het dak staan, is dit de oorzaak? Ook hebben we daar met de TomTom slecht bereik, vaak moeten we weggrijden voordat we bereik hebben.

Kan ik via DM de postcode sturen zo dat dit uitgezocht kan worden?
icon

Beste antwoord door Ernst 24 November 2014, 16:26

Bekijk originele reactie

9 reacties

Hallo wouteran

vaak moeten we weggrijden voordat we bereik hebben.

Gaat je vraag om je telefoonbereik en om een stand-alone navigatiesysteem van TomTom?
Op het laatste heeft Simyo geen invloed.
Ik adviseer je te controleren bij of TomTom Home of TomTom My Drive...............of je de laatste Quick gps fix hebt gedownload. via de pc..(in geval van stand-alone navi.)

Groet,
Friesian
Badge +1
Het betreft ook het Simyo bereik, sorry ik was onduidelijk.

Ikstotter soms voor de andere kant als ik daar ben
Badge +1
Het navigatie systeem betreft een MIO
Het navigatie systeem betreft een MIO

Met dit merk heb ik geen ervaring, heb ooit horen zeggen dat update beter niet gebeurt.

vaak moeten we weggrijden voordat we bereik hebben.

Dat kan een normaal verschijnsel zijn, eerst moet je MIO contact hebben met de satelieten.
Storing kan optreden bij bijvoorbeeld veel grote bomen, gebouwen en mist om iets te noemen.
(Binnen is het bereik trouwens vaak minder)
Maar zoals gezegd Simyo heeft daar geen enkele invloed op.
Het gps signaal komt uit de "ruimte" een telecom signaal vindt plaats in veel gevallen via home sweet home, aarde.

Groet,
Friesian
Badge +1
Ik heb ook matig bereik met mijn simyo aansluiting. Het benoemen van de gps apparatuur en de T-Mobile mast zijn voor de situatie schets.

Misschien kan de technische dienst hier meer mee dan we denken.

Jammer dat de discussie begint te ontsporen
Ik heb ook matig bereik met mijn simyo aansluiting. Het benoemen van de gps apparatuur en de T-Mobile mast zijn voor de situatie schets.

Misschien kan de technische dienst hier meer mee dan we denken.

Jammer dat de discussie begint te ontsporen

Nee joh er ontspoort niets, het zijn slechts reacties.... de dingen waar ik aan denk.

Intussen adviseer ik je de onderstaande pagina te gebruiken met de desbetreffende postcode.
http://www.coveragechecker.nl/

Goede keuze wacht op de reactie van een moderator, zou best kunnen dat een ict-er hier meer mee kan.

nog een fijne avond.

Groet,
Friesian
Badge +1
Het bereik zou goed moeten zijn, op zowel 2, 3 als 4G. Ik denk dus dat het aan de T-Mobile mast op het dak ligt.

De mast van KPN is niet eens zo heel ver weg.
Ik begrijp je gedachte en het zou best kunnen. Alleen is het zo dat als voorbeeld mijn Tomtom binnenshuis ook alleen werkt via simulatie, doe ik het via satelietverbinding dan duurt het een hele tijd voordat er ontvangst is van het gps signaal.
Ik weet van een voerfabriek die had een tijd lang zo'n mast op het dak omdat dat bedongen was bij het aangaan van een bedrijfsabbo.
Hier komen verschillende chauffeurs, onderhoudsmonteurs en noem maar op en die waren bereikbaar.
Maar nogmaals ik begrijp je gedachte en ik zou echt de laatse zijn om te beweren dat kan niet.
Een moderator zal hier op dit topic reageren,. Ook ik ben zeer benieuwd naar zijn of haar reactie, ik houdt dit topic dus ook in de gaten.

Groet,
Friesian.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Wouteran,

Ik heb jouw topic even in het subforum Bellen gezet. Een echte storing kunnen we niet noemen en zo houden we het forum wat overzichtelijker en kan iedereen makkelijk zijn of haar antwoorden vinden.

Je kunt me de postcode van je moeder per privébericht sturen, dan kan ik in elk geval nakijken of er bekend is wat je schetst qua situatie.
Weet je of dit altijd al is geweest?
De antenne van T-Mobile lijkt me in elk geval geen veroorzaker. Op heel veel plekken hangen in masten antennes van alle providers, die moeten elkaar niet storen natuurlijk. In zo'n infrastructureel klein landje als Nederland zou dat 'killing' zijn ;)

Weet je toevallig of meer mensen met telefoon op het KPN netwerk dit hebben op die plek?


@Friesian; dank je voor je bijdrage!

Reageer