Skip to main content
Beantwoord

Waarom heb ik kosten voor bellen naar België?

• December 15, 2025
  • 2 reacties
  • 27 Bekeken

Beste Simyo, ik zie op mijn factuur dat er kosten voor bellen buiten mijn bundel in rekening zijn gebracht voor een gesprek met een Belgisch nummer. België is toch een EU land uit zone 1? Dan zou dit toch binnen de bundel moeten vallen?

Beste antwoord door Groentjuh

Vanuit Nederland naar België/buitenland bellen valt NIET binnen de bundel. De Roam-like-Home regels dekken dat immers niet.

Raar genoeg kun je bijvoorbeeld vanuit België of Duitsland (of andere zone 1 landen) wel binnen jouw bundel naar datzelfde nummer bellen. Tijdens het roaming (verbonden zijn met een buitenlands mobiel netwerk) geldt immers via Roam-like-Home dat dat binnen de bundel moet vallen.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • antwoord
  • December 15, 2025

Vanuit Nederland naar België/buitenland bellen valt NIET binnen de bundel. De Roam-like-Home regels dekken dat immers niet.

Raar genoeg kun je bijvoorbeeld vanuit België of Duitsland (of andere zone 1 landen) wel binnen jouw bundel naar datzelfde nummer bellen. Tijdens het roaming (verbonden zijn met een buitenlands mobiel netwerk) geldt immers via Roam-like-Home dat dat binnen de bundel moet vallen.

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • December 15, 2025

Hoi ​@Danny1210,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je al het juiste antwoord hebt gekregen van ​@Groentjuh

Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Amy